Brezz Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 Jag o kompis tänkte dra ner o övervintra i sydney. Någon som vet hur man fixar bra boende? Internet är givetvis ett MÅSTE, lägenhet hade vart soft. Blir kanske sunkigt o bo hotell så länge. Tips uppskattas. Citera
tikhal Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Bo är billigt, käk är billigt, intenet är dyrt. Sikta på en mindre kustförort istället för sydney, nära till helt sjuka stränder med en hyra runt 3k/månad. Citera
Brezz Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Ok, men går d o fixa en lägenhet som redan har Internetacess? Kosta va d kosta vill typ. Är d så sjukt lätt att hitta lägenhet att man kan lösa de på plats kanske? Citera
HipsterDufus Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Att hitta lgh är jättelätt, både omöblerat/möblerat, du kan få vad du vill, vart du vill bara du kan casha... Som Tikhal skrev så kan det kosta en hel del. Kolla hos "Real estate agents" Oftast så vill de inte hyra ut kortare än 3/6 mån. Var beredda på att betala "deposit" på 1-3 månaders hyra. Ett annat alternativ är sk "boarding houses" ganska billiga, men du får dela kök/badrum med övriga hyresgäster. Citera
Brezz Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Låter soft, polaren vill helst inte punga mera än 5k månaden. Men kanske kan få upp honom lite högre hursomhelst, de blir ju 10k för oss två. Är de rimligt för en liten lägenhet där med något såndär klass? Lite svårt o få en bra uppfattning på var priserna ligger. Citera
HipsterDufus Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Det är några år sedan jag bodde i Sydney, men jag tror nog att för 10k+ sek får ni nog något hyffsat boende. Om ni är beredda på att kanske dela en stor etta "studio" så kan läget bli bra oxå. Citera
Brezz Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Vid etta kanske man måste dra gränsen, får hosta upp mera deg helt enkelt Vart är bra läge då? mycket frågor här Citera
HipsterDufus Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Bra läge generellt är ju i närheten av havet/stränder, oftast är det dyrare på norra sidan om "Sydney harbour", men Bondi och övriga "eastern suburbs" är oxå dyra. Skulle inte rekommendera att bo västerut, visserligen billigare men tråkigt om man vill fly vintern och bo i Sydney ett tag. Några stadsdelar jag kan rekommendera är: Bondi, Bronte, Cogee, Watsons Bay, McMahon´s Point, North Sydney, Paddington, Rose Bay, Neutral Bay, Kirribilli, Cremorne, Vaucluse, Manly. Alla dessa ligger nära centrum, förutom Manly. Här är några länkar till Real estate agents där ni kan kolla runt lite. tänk på att priserna gäller per vecka. http://www.century21.com.au http://www.ljhooker.com.au http://www.raywihite.com Citera
Brezz Postad 1 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Januari , 2006 Tack för hjälpen HipsterDufus! Blir d snart värme för den här tomten! Citera
Recommended Posts