Klyka Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Postar denna fråga i anslutning till denna tråd. Spelade ett home game, varpå enn av spelarna påstår att man som max får höja 2 ggr var på en runda. Stämmer detta? Den regeln har jag aldrig hört talas om förr... * Till Turneringar - QoS * Citera
Silhouette Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Normalt sett nej, inte om man följer exvis "Robert's Rules of Poker". Men, det finns inget som hindrar den som håller ett homegame från att köra med andra regler... Dock brukar det ju vara enklast för alla ifall man säger att man följer ovanstående och anger avvikelser. Fast i NL så ter sig regeln med "max 2 höjningar var" som något pervers... Citera
Myssion Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Han blandar nog ihopa det med cappen i FL Citera
Klyka Postad 29 December , 2005 Författare Rapport Postad 29 December , 2005 Han blandar nog ihopa det med cappen i FL Det tänkte jag oxo, men regeln är ju inte ens lik cappen.. Dessutom är killen långt mer erfaren av live-spel än jag, med några sjyssta fjädrar i hatten.. Visste inte vad jag skulle tro.. Killen borde veta, samtidigt som jag tyckte det lät helt galet... Citera
Recommended Posts