Gå till innehåll

Hur gör man för att bli stejkad?


Oscar?

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förhoppningsvis kommer moderatorerna rensa ut det avskum som förpestar forumet.

Japp. :-)

 

För personangrepp, mm så får du en liten baning i försenad julklapp. Enjoy! :-)

Det kvalificerar sig som årets smällkaramell!

Jo det var en snygg julklapp. :) Ändå så kan jag tycka att det är lite skumt att man ibland bannar folk som är heta vid tangentbordet och annars inte. Var går gränsen? Jag kan inte just nu peka på någon speciell tråd men jag vill dra mig till minnes att man har låtit folk komma undan med hårdare ord än sådär. Jag tycker snarare att han borde blivit bannad p.g.a att han mer eller mindre öppet tiggde pengar men försökte slingra sig ur med nån klurig formulering. Grovt språk och personangrepp känns som om det accepteras ibland och ibland inte. Jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om ifall andra kommit undan med sådant förr, som du säger, så det säger jag inget om. Hur som helst så är det väl inget fel i att folk BLIR bannade pga sådant beteende, utan snarare fel de gånger då de INTE blir bannade..?

 

Den här killen har ju ingen aning om vad ett forum är, så han ska inte vara här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var en snygg julklapp. :) Ändå så kan jag tycka att det är lite skumt att man ibland bannar folk som är heta vid tangentbordet och annars inte. Var går gränsen?

 

Kan det bero på hur länge man varit medlem? En ny medlem som direkt börjar med personangrepp har man kanske mindre tolerans mot än en medlem som skrivit på forumet i något år och då skött sig bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var en snygg julklapp. :) Ändå så kan jag tycka att det är lite skumt att man ibland bannar folk som är heta vid tangentbordet och annars inte. Var går gränsen?

 

Kan det bero på hur länge man varit medlem? En ny medlem som direkt börjar med personangrepp har man kanske mindre tolerans mot än en medlem som skrivit på forumet i något år och då skött sig bra?

 

Då kan man väl tycka tvärtom att en medlem som varit här en längre tid och är väl medveten om reglerna borde man ha mindre tolerans mot än en som kommer som ny och inte riktigt hunnit in i regelverket? men jag tycker i huvudsak att samma regler ska gälla för alla oavsett tid m.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var en snygg julklapp. :) Ändå så kan jag tycka att det är lite skumt att man ibland bannar folk som är heta vid tangentbordet och annars inte. Var går gränsen? Jag kan inte just nu peka på någon speciell tråd men jag vill dra mig till minnes att man har låtit folk komma undan med hårdare ord än sådär. Jag tycker snarare att han borde blivit bannad p.g.a att han mer eller mindre öppet tiggde pengar men försökte slingra sig ur med nån klurig formulering. Grovt språk och personangrepp känns som om det accepteras ibland och ibland inte. Jag kan ha fel.

Jag slängde ju in ett "mm" som täcker in saker som att tigga pengar. Personligen så tar jag ju med saker som övergripande postkvalité (går man omkring och muppar sig i allmänhet så ligger bannen mycket närmare till hands än annars), eventuella vänskapsband emellan postarna som flammar varandra, mm. Så ja, det är lite ojämnt i vad man kommer undan personangreppsmässigt men det är ju ett väldigt otydligt begrepp och att tydligt definiera vad som gäller låter sig ju inte riktigt göras.

 

Angående hur gammal en medlem är så kan det ju vara både en förvärrande och en förmildrande faktor beroende på vad som skett. Man kan ju exempelvis ha stark anledning ha tro att en ny användare är en ren spamtomte och då är det ju slöseri med tid att varna denne.

 

Om ni är intresserad av att fortsätta diskutera avstängningspolicyn så kan vi ta en sådan diskussion i "Om Pokerforum.nu". Det är säkert bara nyttigt för forumet.

 

Du e för snäll Hjort, nu slapp jag svara på hans pm om stejkning. :)

Så du är inte upprörd över att förlorat den här gyllene möjligheten att få investera ett par k med flera tusen procents avkastning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tippar på att någon som ställer en sådan fråga här inte riktigt nått till gräns som behövs.

 

Inga meriter = ingen stake. Antar att du är underårig?

 

Alltså, ska killen vara så tillräckligt bra för att bli stakead borde han utan problem kunna krossa 0.25/0.5 för en hyffsad timpenning.

Men nej, han kommer hit och vill bli stakead, hoppa över viktiga nivåer och sätta sig i en väldigt knasig sits.

 

Ni har båda rökt rocknroll tobak, godnatt.

 

Hej!

Jag har för mycket pengar och vill gärna stejka någon! Helst en okänd spelare på 0.1/0.2 nivån. Du ska helst ha vunnit minst 2 SnGs och komma ITM på en MTT är inte heller fel. Jag tar 30% av dina vinster och du får spela på 10/20 nivån.

 

PMa!

MVH!

 

Ett alternativ kan vara att ta ett lån från tex http://www.sveadirekt.se/fmg/ http://www.gemoneybank.se/

 

Vill inte trycka ned någon men anser att du borde vakna ur din drömvärld och inse att du inte kommer bli stejkad.

Dels för att du förmodligen inte är så bra på poker, dels för att du använder fel medium.

 

Jag må ha använt olämpliga ord men mitt beteende är knappast egendomligt med tanke på det sätt jag bemöttes med i tråden.

 

Det är för mig oförståelig att jag kan bli avstängd för att jag reagerade starkt på att pokerforum förvandlats från en plats där människor möttes och utbytte information och hade trevligt till ett tillhåll för individer med någon sorts störning som tvingar de att vara otrevliga och trycka ner andra.

 

Jag slängde ju in ett "mm" som täcker in saker som att tigga pengar.
Har jag någonsin tiggt pengar? Det var i alla fall inte syftet med min tråd när jag skapade den. Läser ni om den från början ser ni att det är andra människor som styrt den åt det hållet.

 

Jag acceptarar att ni stänger av mig. Pokerforum är mig visserligen mycket kärt och jag vågar inte ens tänka på hur många tusentals timmar av mitt liv jag spenderat här. Men stäng gärna av denna användaren också, om ni finner det nödvändigt. Jag skapade den endast för att få förklara en del.

 

Till sist vill jag uppmana er att sluta smutskasta mig. Det gäller speciellt dig, Hjort. Jag tycker inte alls att du uppträtt som en moderator bör göra i dina inlägg i samband med att jag stängdes av.

 

Over and out.

/Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att se det ur från vår vinkel.

 

"Hur gör man för att bli stakead"

Automatiskt tänkar man, han är inte så bra på poker.

 

Varför? Därför om du var det skulle du inte behöva skapa tråden.

Du skulle veta att du måste ha skapat dig själv ett namn, eller som Hjort skrev, ha vänner med mer cash än vett.

Om du var tillräckligt bra skulle du känna människor som skulle kunna stakea dig.

 

Du ger oss näst intill noll med info om ditt spelandet, men stakeas ska du.

 

Nu talar jag bara för mig men efter att ha gjort min beskärda del av grindande på lägre nivåer och läser om en kille som dig så blir jag lite sne . Det ber jag om ursäkt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort: Ok. Förklaring läst och godtagen. Jag har inte energi eller engagemang till att starta en ny tråd om banningar så jag avstår.

 

Låt mig bara poängtera att jag inte syftade på någon speciell användare när jag skrev att andra har kommit undan med liknande tidigare ifall någon nu skulle få för sig att ta åt sig (man vet aldrig på forum). Det var egentligen inte tänkt som någon kritik heller. Det var bara en fråga som dök upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man egentligen för att bli stejkad på nätet?

Man lär känna någon med betydligt mer vett än pengar. Du måste basically övertyga någon om att göra en sjukt dålig affär. Om du inte har några sådana kompisar får du väl skaffa det, även om jag tycker att det är väldigt lågt att lära känna någon bara för att försöka få pengar av dem.

 

Själv tycker jag det är borderline oetiskt att be om stejk och om du nu faktiskt är så bra att stejkaren inte bara pissar bort sina pengar så ska du ju kunna grinda ihop det själv.

 

Tycker denna tråd var ganska intressant även om många inlägg aldrig borde blivit skrivna.

 

Sponsring är det samma som stejk? Gäller stejk cashgames och sponsring turneringar?

 

Jag har blivit stejkad/sponsrad ett par gånger och jag lurade inte någon med lite vett. Jag betalade själv mitt inköp till en större turnering och fick resa och hotell betalt av en site mot att jag spelade i deras kläder.

Jag tror att de vet vad det gjorde och tyckte värdet för dem var OK.

 

En kompis till mig har stejkat några i cashgames och hans set-up talar inte för att han saknar vett. De spelar på ett konto kopplad till honom som affiliate. Han ger den 2 inköp i taget, de delar på vinsten 50/50 och de har en utvärdering (reglering av vinst) varje vecka till en början.

Han skriver avtal med dem där han kan avbryta när han vill och som reglerar allt som rör pengar. Han har tom i ett fall informerat siten att detta pågår och fått tillstånd att låta två spelare ha password och kunna logga in, sköta kontot etc. Han får dock själv inte spela på kontot.

 

Hans stora problem är inte att spelarna är okända eller för dåliga utan att när de vunnit en del så har de plötsligt en egen rulle och behöver ingen stejk mer och avslutar sammarbetet.

 

Så att stejka någon behöver inte vara som Hjort skrev en sjukt dålig affär. Dock skall man veta att de som sysslar med detta gör detta men ROI, risk etc på samma sett som vilken seriös aktiehandlare som helst och ser till att ha avtal som reglerar det hela.

 

Sedan håller jag med om till 100% att inlägg där personer ber om stejk ser väldigt illa ut i ett forum och tangerar med att tigga om pengar.

 

Någon skrev att detta är fel forum för stejk. Det tror jag inte behöver vara riktigt sant. Om du skriver 1000 inlägg med hög kvalitet, god ton etc etc så kan du säkert utan att få kritik sälja andelar (med för alla parter OK vilkor) i dig själv till en större turnering.

 

Personligen är jag emot stejkning i cashgames för:

hoppa över nivåer innebär oftast att man inte redo för den nivån

 

har man inte egen rulle för en nivå får man gå ner en nivå och grinda ihop den. Idag med mycket bonusar etc etc kan detta inte vara ett så stort problem och är det ett problem bör man inte gå upp överhuvudtaget för man är inte redo.

Att få stejk innebär inte att man får pengar till att ta ett skott utan att får chansen att grinda ihop en inkomst när man inte har en egen rulle.

 

MVH

Lamby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...
Sålänge man inte lever på pokern är ju stejk ganska onödigt då det är lätt att bygga rulle från väldigt låga nivåer (visst det är drygt men) så enda gången stejkningen är ett alternativ är om någon riktigt vass lirare av olika anledningar är näst intill pank och blir stejkad med rikligt mycket pengar så han kan spela höga nivåer igen.

 

Precis, så hur löser man den ekonomiska biten, med tanke på banker och skatteverket?

 

Ponera att man skall bli stejkad med 200k SEK, hur skall man då lösa den ekonomiska biten? Skall man hävda att det är ett "lån" om skatteverket frågar? eller en "inverstering" ?

 

Så hur skall man göra detta? låt oxå säga att personen inte spelar poker så det är svårare att slussa pengar via Neteller?

 

Men säg att du får in pengarna, du spelar på europeiska siter, men spelar turneringar på Pokerstars t.ex o FullTilt. Ponera oxå att du vinner en stor turnering där, vilket gör att skatteverket lyfter på ögonbrynet, de granskar dig eller kräver in uppgifter. Frågan är då, hur förklarar du de 200k SEK som kom som en insättning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...