Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar jag nötfärgdraget rätt?

Seat 1: nu2holdem ($15 in chips)

Seat 4: Dale11 ($6.15 in chips)

Seat 5: mrBrighthead ($25.75 in chips)

Seat 6: flipside_gbg ($24.75 in chips)

Seat 7: meatwaad ($13.05 in chips)

Seat 9: kroggers ($8 in chips)

ANTES/BLINDS

mrBrighthead posts blind ($0.15), flipside_gbg posts blind ($0.25).

mrBrighthead: Ah Qh

PRE-FLOP

meatwaad calls $0.25, kroggers folds, nu2holdem folds, Dale11 calls $0.25, mrBrighthead bets $1.25, flipside_gbg folds, meatwaad calls $1.15, Dale11 calls $1.15.

FLOP [board cards 9H,JH,JC ]

mrBrighthead bets $2.50, meatwaad calls $2.50, Dale11 bets $4.75 and is all-in, mrBrighthead calls $2.25, meatwaad bets $9.15 and is all-in, mrBrighthead calls $6.90.

Hur ska jag göra på floppen? Beta ut ordentligt - får bara syn av trissen. Bli en callingstation till river? Eller spelar jag rätt?

Anser att jag i och med preflopraisen borde ha tillräckligt med foldequalty för att göra raisen befogad.

Åsikter?

Postad

Det ligger ca $25 i potten när du väljer att syna. Du betalar alltså $7 för att vinna $32 vilket ger dig ok odds att syna ner färgen tillsammans med dina två överkort (som kanske håller?) Sålänge du inte drar dött ;) Men jag hade synat alla dagar i veckan där 8-)

Mot två random är du drygt 60% fast det känns som du är uppe mot åtminstone 1 knekt och då sjunker ju oddsen :?

Postad

Varför inte checkfolda på floppen?

Mot syn stationer på den här nivån tycker jag att varken continuation bets eller semibluffar funkar. Dessutom finns risken att man drar dött på parad bräda.

Men jag vet inte hur de spelat innan. Om de spelat tight tycker jag att allin direkt på floppen funkar bäst.

Postad
Varför inte checkfolda på floppen?

Mot syn stationer på den här nivån tycker jag att varken continuation bets eller semibluffar funkar. Dessutom finns risken att man drar dött på parad bräda.

Men jag vet inte hur de spelat innan. Om de spelat tight tycker jag att allin direkt på floppen funkar bäst.

här har vi ju den andra synen på det hela, motargument?