Bernt Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Spelar jag nötfärgdraget rätt? Seat 1: nu2holdem ($15 in chips) Seat 4: Dale11 ($6.15 in chips) Seat 5: mrBrighthead ($25.75 in chips) Seat 6: flipside_gbg ($24.75 in chips) Seat 7: meatwaad ($13.05 in chips) Seat 9: kroggers ($8 in chips) ANTES/BLINDS mrBrighthead posts blind ($0.15), flipside_gbg posts blind ($0.25). mrBrighthead: Ah Qh PRE-FLOP meatwaad calls $0.25, kroggers folds, nu2holdem folds, Dale11 calls $0.25, mrBrighthead bets $1.25, flipside_gbg folds, meatwaad calls $1.15, Dale11 calls $1.15. FLOP [board cards 9H,JH,JC ] mrBrighthead bets $2.50, meatwaad calls $2.50, Dale11 bets $4.75 and is all-in, mrBrighthead calls $2.25, meatwaad bets $9.15 and is all-in, mrBrighthead calls $6.90. Hur ska jag göra på floppen? Beta ut ordentligt - får bara syn av trissen. Bli en callingstation till river? Eller spelar jag rätt? Anser att jag i och med preflopraisen borde ha tillräckligt med foldequalty för att göra raisen befogad. Åsikter? Citera
scouserandy Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Vem är du och vilka kort har du? Citera
Bernt Postad 25 December , 2005 Författare Rapport Postad 25 December , 2005 Vem är du och vilka kort har du? glömde visst det Fixat nu! Citera
scouserandy Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Det ligger ca $25 i potten när du väljer att syna. Du betalar alltså $7 för att vinna $32 vilket ger dig ok odds att syna ner färgen tillsammans med dina två överkort (som kanske håller?) Sålänge du inte drar dött Men jag hade synat alla dagar i veckan där Mot två random är du drygt 60% fast det känns som du är uppe mot åtminstone 1 knekt och då sjunker ju oddsen Citera
richardd Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Nej där släpper man inte, jag skulle tryckt in allt efter första all in:en. Citera
jonklar Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Varför inte checkfolda på floppen? Mot syn stationer på den här nivån tycker jag att varken continuation bets eller semibluffar funkar. Dessutom finns risken att man drar dött på parad bräda. Men jag vet inte hur de spelat innan. Om de spelat tight tycker jag att allin direkt på floppen funkar bäst. Citera
Bernt Postad 26 December , 2005 Författare Rapport Postad 26 December , 2005 Varför inte checkfolda på floppen? Mot syn stationer på den här nivån tycker jag att varken continuation bets eller semibluffar funkar. Dessutom finns risken att man drar dött på parad bräda. Men jag vet inte hur de spelat innan. Om de spelat tight tycker jag att allin direkt på floppen funkar bäst. här har vi ju den andra synen på det hela, motargument? Citera
Recommended Posts