Sladdis Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Satte mig vid två 0.25$-0.50 idag.. Jämför man de med de andra jag hade häromdagen är de nästan identiska. Eftersom det är ett vinnande sätt tänker jag inte rubba på det. Man utvecklas hela tiden, så spelet kanske förändras. Tycker det är bra att hålla koll på statsen så här. Hjälper faktiskt väldigt mycket, man ser ju svart på vit vad man gjort rätt och fel. Finns liksom inga men.. Statsen såg ut så här efteråt, vill gärna ha åsikter om dessa! Gamed played: 112st Games won: 18% Flops seen: 33% Showdown Won: 85% Win % if flop seen: 46% Actions. Fold: 42% Bet: 9% Check: 24% Raise: 4% Call: 18% Re-raise: 3% When you fold. Pre flop: 64% Flop: 10% Turn: 5% River: 1% No fold: 20% Resultatet av sessionen kanske ni kan lista ut. Citera
spyse Postad 15 Februari , 2006 Rapport Postad 15 Februari , 2006 33% flop seen tycker jag är lite högt, försök få det under 30%. Statsen är ju inte på många händer så dåligt underlag egentligen. Är det statsen från klienten? 10% fold på floppen är VÄLDIGT lågt du måste ha floppat väldigt fint idag Hur mycket plussade du? 2 inköp? Citera
Sladdis Postad 16 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2006 33% flop seen tycker jag är lite högt, försök få det under 30%. Statsen är ju inte på många händer så dåligt underlag egentligen. Är det statsen från klienten? 10% fold på floppen är VÄLDIGT lågt du måste ha floppat väldigt fint idag Hur mycket plussade du? 2 inköp? Jo det kanske är högt men de jag spelade emot hade en förmåga att bara dubbla blinden. Jag floppade ganska fint, floppade nötterna med 99 efter ha höjt före floppen. Fick riktigt bra betalt också. Ska spela mer händer ikväll så får vi se hur det ser ut. Gav mig när jag låg på + igår. Var nöjd med kvällen. Spelade samma multi som igår med 5$ +0.5$. 1000$ Guaranteed Gick åt skogen den här gången med, måste få bättre start så man får lite marker att jobba med. Spelade ju bara 100 händer så jag gick + ett inköp. Asnöjd iaf! Sen kostade ju buy-in också. BR start = 1131$ BR slut = 1176$ Ikväll blir det mer Poker.. I'm Out Citera
Sladdis Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Visar mitt resultat för gårdagen först idag. BR start = 1176$ BR slut = 1173$ Lirade först en kvalsatelitte till PW till london, 94st deltagare, spelar skitbra hela vägen. Ligger lite under avarge när jag plockar upp AA. Höjer 4 ggr BB, får två syner. 3, 7, J rainbow på floppen. Jag ställer in resten och får en syn av KJ. Resten kan ni räkna ut själva. 18plats blev det, 8 första gick vidare. Ska man ställa in före floppen där och vara nöjd med blindsen? Känns lite bortkastat om man gör det. Tröttnade då och la ner för kvällen. CG slutade + med några $. Ska spela i eftermiddag, tror det blir ett kvalförsök till då. Har någon nåt bra tips på hur man tar HH lättare från Tain? Bye bye Citera
spyse Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Lirade först en kvalsatelitte till PW till london, 94st deltagare, spelar skitbra hela vägen. Ligger lite under avarge när jag plockar upp AA.Höjer 4 ggr BB, får två syner. 3, 7, J rainbow på floppen. Jag ställer in resten och får en syn av KJ. Resten kan ni räkna ut själva. 18plats blev det, 8 första gick vidare. Ska man ställa in före floppen där och vara nöjd med blindsen? Känns lite bortkastat om man gör det. Hade varit lite lättare att svara på om vi visste hur stor stack du har, dom andra runt bordet, position och hur stor SB/BB är. Nu fick du ju in pengarna som stor favorit och det ska du ju vara glad över. Med AA vill du ju att fi träffar precis sådär. Citera
Sladdis Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Lirade först en kvalsatelitte till PW till london, 94st deltagare, spelar skitbra hela vägen. Ligger lite under avarge när jag plockar upp AA.Höjer 4 ggr BB, får två syner. 3, 7, J rainbow på floppen. Jag ställer in resten och får en syn av KJ. Resten kan ni räkna ut själva. 18plats blev det, 8 första gick vidare. Ska man ställa in före floppen där och vara nöjd med blindsen? Känns lite bortkastat om man gör det. Hade varit lite lättare att svara på om vi visste hur stor stack du har, dom andra runt bordet, position och hur stor SB/BB är. Nu fick du ju in pengarna som stor favorit och det ska du ju vara glad över. Med AA vill du ju att fi träffar precis sådär. Jag hade nog cirka 5000 och blindsen låg på 200/400. Jag satt på BB, var ganska nöjd när två limpade in. En hade djup stack på ca 12000 tror jag och den andra lite mer än mig. Djupa stacken la sig på floppen.. Sen gick det som det gick.. Citera
spyse Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Vad var det för buy-in? Jag tycker du borde commitat dig pre eftersom du bara har 12 BB kvar säg att du höjer till 2500 då får du syn av höga pp och ev AK/AQ, och det är dom händerna du leder mest mot. Det du säger med att betta så mycket är: "Jag tänker inte lägga mig i den här handen, synar ni så synar ni egentligen 5000". Sedan beror det ju på nivån hur bra koll fi har och ifall dom förstår ditt budskap. Är det low-limit MTT så är det ställa rakt av som gäller. Citera
Sladdis Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 Vad var det för buy-in? Jag tycker du borde commitat dig pre eftersom du bara har 12 BB kvar säg att du höjer till 2500 då får du syn av höga pp och ev AK/AQ, och det är dom händerna du leder mest mot. Det du säger med att betta så mycket är: "Jag tänker inte lägga mig i den här handen, synar ni så synar ni egentligen 5000".Sedan beror det ju på nivån hur bra koll fi har och ifall dom förstår ditt budskap. Är det low-limit MTT så är det ställa rakt av som gäller. Det var en satelite 3$ till en 20$ semifinal. Tror egentligen jag skulle ställt in men jag var för girig helt enkelt. Kanske killen med stora stacken hade synat medan den lilla lagt sig eftersom han skulle agera efter mig. Nästa gång tänker jag ställa oprovocerat iaf. Buy-in var ju skitsamma iaf. Ska göra fler försök! Citera
Sladdis Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Att visa någons annans nick i HHs? Är det ok på PF eller? Har för mig att det var något lurt med det där. // *sladdis Citera
Sladdis Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Hade inte spelat många händer vid bordet när jag får den här. Ge mig den kritik jag behöver men jag har inte mycket till read på Sinnes och han kan ju inte vara helt "körpig" när han har plussat 2 inköp. Jävligt svårt att släppa 3:de nöten iaf, två händer som slår mig. Jag sätter honom dock på 97 möjligtvis suited i hjärter. Resultatet kommer senare! Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Dealer: Hero , it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: Hero , it's your turn. You have 5 seconds to act Dealer: Hero folds Dealer: $130.61 is not called, return back to Sinnes Dealer: Sinnes mucks Dealer: Hand xxxxx Sinnes wins($10.95) Massa åsikter nu, kom igen nu då!! Citera
Sladdis Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Tänkte nog ge mig för dagen. Social med min familj tänkte jag vara nämligen. Man vet aldrig, kanske blir nån turnering sen men vi får se. Ingen riktigt action idag förutom den handen jag postade, spelad solid poker men ändå var lite mer svajigt idag än tidigare. Kan bero på att vi hade personalfest igår. Riktigt nice faktiskt! Synd att jag glömde att nollställa statsen, hade varit kul att se. Resultatet sluade på på grönt iaf! BR start =1176$ BR slut = 1201$ Målet var över 1200$ och sedan sluta. Gött det i allafall. Får se vad det blir imorgon. Träna ska jag göra, den saken är klar! There you go. Citera
spyse Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Du är passiv som en död här juhe!!! Betta pre, betta flopp på turn kan du sedan omöjligt hitta fold. Förmodar att du förlorade ett inköp i den här handen? Du har helt dig själv att skylla isf eftersom du inte bettar pre!!!! Citera
Sladdis Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Du är passiv som en död här juhe!!! Betta pre, betta flopp på turn kan du sedan omöjligt hitta fold. Förmodar att du förlorade ett inköp i den här handen? Du har helt dig själv att skylla isf eftersom du inte bettar pre!!!! Fråga mig varför jag inte betar för floppen, måste fått minneskollaps eller nåt. Eftersom jag inte gör det känns det som att handen är död för min del. Hade jag höjt innan hade jag haft "kommandot". Om jag hade höjt nu efter floppen och turn hade ju alla trott jag bluffat. Vilket inte varit så tokigt om den typen inte ställt in fast det var ju bra?? Eller jag vet inte riktigt, blir inte klok! Hade jag istället höjd till kanske 4BB totalt, hade det nog inte blivit "5 way action". Snart kanske 2-3, samtidigt som Sinnes spelat ganska många händer. Vill ha lite mer respons från andra innan jag svara hur resten gick. Hade du synat ner där spyse?? Gör faktiskt förmodligen fel på alla gator, känns ju gött. hehe Citera
Sladdis Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Spelade två bord samtidigt under dagen, har suttit och gnuggat en stund på det här bordet. Jag har väl image TAG, under den sessionen kan jag tänka mig att folk trodde jag höjde på vilka kort som helst. Monsterkorten avlöste varandra så då var det ju bara att trycka. hehe Bordet är väl hyfsat löst, jag trivdes som fisken i vattnet iaf. Pimoo är halv LAG, spelar många händer. Dealer: ** New hand[xxxxxxx] ** Dealer: kashman1 posts the small blind $0.25 (33.40$) Dealer: tjoonken posts the big blind $0.50 (25.7$) Dealer: DEALING POCKETS HERO was dealed: (As, Kc) (68.80$) Dealer: pimoo calls $0.50 Dealer: HERO raises 1.50 to $2 Lagom höjning tycker jag, vad säger ni?? Dealer: RunarEls folds Dealer: Haywire folds Dealer: kashman1 folds Dealer: tjoonken folds Dealer: pimoo calls $1.50 Dealer: DEALING FLOP (8d, Kh,Qc) Dealer: pimoo checks Dealer: HERO bets $2.50 Ska nog beta mer åt 3-3.5$ i fortsättningen, eller?? Dealer: pimoo calls $2.50 Dealer: DEALING TURN (10c) Blir lite rädd för stegen, för fegt tycker jag i efterhand. Dealer: pimoo checks Dealer: HERO checks Dealer: DEALING RIVER (Jd) Dealer: pimoo bets $31 Det här var ju lite oväntat. I det här lägget är potten på 9.75$, liten överbet?? Ungefär så här såg jag ut, Resultat kommer inom snart. Citera
RayIV Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Hade inte spelat många händer vid bordet när jag får den här.Ge mig den kritik jag behöver men jag har inte mycket till read på Sinnes och han kan ju inte vara helt "körpig" när han har plussat 2 inköp. Jävligt svårt att släppa 3:de nöten iaf, två händer som slår mig. Jag sätter honom dock på 97 möjligtvis suited i hjärter. Resultatet kommer senare! Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Massa åsikter nu, kom igen nu då!! Höj pre, beta flopp, slå om hårdare på turn och syn-mucka alternativt syn-stå alternativt syn-klonka hans all in. Måste ha sjuka readen för att släppa där med bara en hand som har dig slagen, som du dessutom har många outs mot. "Det är bara ett inköp". Citera
RayIV Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Dealer: ** New hand[xxxxxxx] ** Dealer: kashman1 posts the small blind $0.25 (33.40$) Dealer: tjoonken posts the big blind $0.50 (25.7$) Dealer: DEALING POCKETS HERO was dealed: (As, Kc) (68.80$) Dealer: pimoo calls $0.50 Dealer: HERO raises 1.50 to $2 Lagom höjning tycker jag, vad säger ni?? Dealer: RunarEls folds Dealer: Haywire folds Dealer: kashman1 folds Dealer: tjoonken folds Dealer: pimoo calls $1.50 Dealer: DEALING FLOP (8d, Kh,Qc) Dealer: pimoo checks Dealer: HERO bets $2.50 Ska nog beta mer åt 3-3.5$ i fortsättningen, eller?? Dealer: pimoo calls $2.50 Dealer: DEALING TURN (10c) Blir lite rädd för stegen, för fegt tycker jag i efterhand. Dealer: pimoo checks Dealer: HERO checks Dealer: DEALING RIVER (Jd) Dealer: pimoo bets $31 Det här var ju lite oväntat. I det här lägget är potten på 9.75$, liten överbet?? Ungefär så här såg jag ut, Resultat kommer inom snart. - Lagom höjning pre (4bb är väl ganska standard öht) - Beta flopp hårdare ($3 är absolut minimum, $4 att föredra om han är loose och synglad) - Beta turn ffs (rädd för stegen? vad ska han ha och checksyna flopp med då? AJ? J9?) - Ställ river? Har jag missat något väsentligt eller kan du få sämre än split med nötstege..? Citera
Sladdis Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Hade inte spelat många händer vid bordet när jag får den här.Ge mig den kritik jag behöver men jag har inte mycket till read på Sinnes och han kan ju inte vara helt "körpig" när han har plussat 2 inköp. Jävligt svårt att släppa 3:de nöten iaf, två händer som slår mig. Jag sätter honom dock på 97 möjligtvis suited i hjärter. Resultatet kommer senare! Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Massa åsikter nu, kom igen nu då!! Höj pre, beta flopp, slå om hårdare på turn och syn-mucka alternativt syn-stå alternativt syn-klonka hans all in. Måste ha sjuka readen för att släppa där med bara en hand som har dig slagen, som du dessutom har många outs mot. "Det är bara ett inköp". Tar med mig den här handen i fortsättningen. Bara att höja pre och sedan ta kommandot. Det är väl två händer som har mig? KK och 97? Det roliga var att samma sak hände efter x antal händer igen. Minns inte exakt hur betande det gick till men floppen var 5Q8. På turn kommer en 6 och killen ställer in oprovoserat, det var HU och den andra synar med TP. Han visar nötterna, 97. Precis samma förlopp som min hand. "det är bara ett inköp" existerar i mångas värld men inte i min. Klanka ner men så är det. Good feedback though. Citera
Sladdis Postad 19 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2006 Dealer: ** New hand[xxxxxxx] ** Dealer: kashman1 posts the small blind $0.25 (33.40$) Dealer: tjoonken posts the big blind $0.50 (25.7$) Dealer: DEALING POCKETS HERO was dealed: (As, Kc) (68.80$) Dealer: pimoo calls $0.50 Dealer: HERO raises 1.50 to $2 Lagom höjning tycker jag, vad säger ni?? Dealer: RunarEls folds Dealer: Haywire folds Dealer: kashman1 folds Dealer: tjoonken folds Dealer: pimoo calls $1.50 Dealer: DEALING FLOP (8d, Kh,Qc) Dealer: pimoo checks Dealer: HERO bets $2.50 Ska nog beta mer åt 3-3.5$ i fortsättningen, eller?? Dealer: pimoo calls $2.50 Dealer: DEALING TURN (10c) Blir lite rädd för stegen, för fegt tycker jag i efterhand. Dealer: pimoo checks Dealer: HERO checks Dealer: DEALING RIVER (Jd) Dealer: pimoo bets $31 Det här var ju lite oväntat. I det här lägget är potten på 9.75$, liten överbet?? Ungefär så här såg jag ut, Resultat kommer inom snart. - Lagom höjning pre (4bb är väl ganska standard öht) - Beta flopp hårdare ($3 är absolut minimum, $4 att föredra om han är loose och synglad) - Beta turn ffs (rädd för stegen? vad ska han ha och checksyna flopp med då? AJ? J9?) - Ställ river? Har jag missat något väsentligt eller kan du få sämre än split med nötstege..? Fasen vad grymt, gött o få lite medhåll på mina brister. hehe Turn är största felet i hela spelet. Ska bli bättre där! Kom ihåg att det är expekt. Inget märkligt att check-syna på AJ. Resultatet kommer imorgon. Resultatet på TT-handen finns för de som är intresserade! Läs mina kommentarer på posten över denna, jag blev lite klokare angående mitt beslut då. Citera
spyse Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Dealer: ** New hand[] ** Dealer: Sinnes posts the small blind $0.25 (142$) Dealer: Kroko-dill posts the big blind $0.50 (50$) Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed (Tc,Ts) (57$) Dealer: 21vito calls $0.50 (25$) Dealer: Hero calls $0.50 (57$) Dealer: Zaccau folds Dealer: nikluz calls $0.50 Dealer: Sinnes calls $0.25 Dealer: Kroko-dill checks Dealer: DEALING FLOP (6d,Kc,8h) Dealer: Sinnes checks Dealer: Kroko-dill checks Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito checks Dealer: Hero checks (Ska jag beta här?) Dealer: nikluz checks Dealer: DEALING TURN (Th) Dealer: Sinnes bets $1.50 Dealer: Kroko-dill folds Dealer: 21vito raises 1.50 to $3 Dealer: Hero calls $3 (Gör jag fel som bara synar? En raise och en re-raise även om jag tror att 21vito är tom.) Dealer: nikluz folds Dealer: Sinnes goes all in $132.11 Dealer: 21vito, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 21vito folds Hade jag istället höjd till kanske 4BB totalt, hade det nog inte blivit "5 way action". Snart kanske 2-3, samtidigt som Sinnes spelat ganska många händer. Vill ha lite mer respons från andra innan jag svara hur resten gick. Hade du synat ner där spyse?? Kan inte svara på det då jag aldrig skulle sätta i mig den sitsen, att limpa TT finns inte för mig. Men hade jag bettat pre, flopp och sedan fått omslag på turn hade jag haft svårt att lägga mig. Om jag har en read på att fi spelar alla kort men är tight när det gäller att ställa in hade jag foldat. Citera
Sladdis Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Kan inte svara på det då jag aldrig skulle sätta i mig den sitsen, att limpa TT finns inte för mig. Men hade jag bettat pre, flopp och sedan fått omslag på turn hade jag haft svårt att lägga mig. Om jag har en read på att fi spelar alla kort men är tight när det gäller att ställa in hade jag foldat. Japp, ska alltid höja den pre i fortsättningen. Då hamnar man förhoppningsvis inte i den situationen. Ska posta lite resultat under kvällen hade jag tänkt men på den handen finns resultatet redan. Citera
Sladdis Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Nu är det snart dags för möte på jobbet. Tänkte redovisa mitt resultat för gårdagen bara, addar slutet på händerna hemifrån. Dagen började med att jag torskade TTP med QJ mot set i 5:or. Den andra killen slowplayade när jag hade position på mig. Anade dock ugglor så jag checkade bara ner river och förlusten stannade vid typ 25$. Att jag sen tokklonkade sönder alla med grymma kort blev jag inte direkt lessen för. hehe BR start= 1201$ BR slut = 1281$ Känns som att jag får höja min mål? Ska se hur det går månaden ut! Citera
Sladdis Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Här kommer slutet av den tidigare visade handen. RayIV, det var en given all in men jag blev lite förvånad när killen nästan blixtlägger sin hand. Snyggt sätt att investera 31$ dollar i. Hade varit kul och veta vad han satt med, tillräckligt dåligt för att inte slänga in de sista 14$ han hade kvar tydligen. Dealer: ** New hand[xxxxxxx] ** Dealer: kashman1 posts the small blind $0.25 (33.40$) Dealer: tjoonken posts the big blind $0.50 (25.7$) Dealer: DEALING POCKETS HERO was dealed: (As, Kc) (68.80$) Dealer: pimoo calls $0.50 Dealer: HERO raises 1.50 to $2 Dealer: RunarEls folds Dealer: Haywire folds Dealer: kashman1 folds Dealer: tjoonken folds Dealer: pimoo calls $1.50 Dealer: DEALING FLOP (8d, Kh,Qc) Dealer: pimoo checks Dealer: HERO bets $2.50 Dealer: pimoo calls $2.50 Dealer: DEALING TURN (10c) Dealer: pimoo checks Dealer: HERO checks Dealer: DEALING RIVER (Jd) Dealer: pimoo bets $31 Dealer: HERO goes all in $64.30 Dealer: pimoo folds Dealer: $33.30 is not called, return back to HERO Dealer: HERO mucks Dealer: Hand xxxxxxx: HERO wins($68.75) Citera
spyse Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 I sista handen så är det väl solklart att han sätter dig på stegen och att han inte har den? Fast helt klart litet överbet på rivern. Citera
Sladdis Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 I sista handen så är det väl solklart att han sätter dig på stegen och att han inte har den? Fast helt klart litet överbet på rivern. Är jag dum som inte förstår varför man trycker in 31$ i en pot där man som mest kan vinna 10$? Bara att tacka och ta emot.. Citera
spyse Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 I sista handen så är det väl solklart att han sätter dig på stegen och att han inte har den? Fast helt klart litet överbet på rivern. Är jag dum som inte förstår varför man trycker in 31$ i en pot där man som mest kan vinna 10$? Bara att tacka och ta emot.. Det behövs en idiot för att förstå en idiot, förklarar väl varför du inte förstår Som du skrev, bara att tacka och ta emot, känns ju som om han sitter med JT och fick tvåpar och bettar ut innan han inser att du kan ha stegen, dum e han iaf. Citera
Recommended Posts