Myssion Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Det står att man kan starta programmet genom att starta .exe-filen med key-filen och config-filen som parametrar... Jaha, hur gör man detta, var ställer jag in parametrar när jag startar en fil...?? Har ju mäjlat deras support men det kan ju ta upp till fyra år innan man får svar står det i villkoren... Tacksam för hjälp! Citera
rob72 Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Det kan nog vara lite olika men testa att högerklicka på .exe-filen och välj egenskaper. Lägg sedan till dina parametrar efter filnamnet med ett --tecken före varje parameter. Ex: program.exe -par1 -par2 Citera
rob72 Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Vid närmare eftertanke är ett bättre alternativ att exekvera det från kommandoprompten. Placera dig i den mapp där programmet ligger och skriv programnamn.exe -par1 -par2 (kan vara / istället för -). Har programmeraren gjort sitt jobb ordentligt så får du instruktioner om du angivit parametrarna på fel sätt. Citera
vetgirig Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 För att starta ett program så anger man parametrarna på kommandoraden programnamn parameter1 parameter2 t.ex. med en parameter cd \home Citera
Myssion Postad 21 December , 2005 Författare Rapport Postad 21 December , 2005 Tackar så jävla mycket! Själv är man ju inte datanö... jag menar dataexpert, så... Citera
Recommended Posts