Gå till innehåll

Vilka är våra eminenta moderatorer?


Klyka

Recommended Posts

Nu när man varit här och postat o läst ett tag så börjar man fundera på vad det egentligen är för några som driver det här forumet o ser till att det funkar.

 

Har sökt men inget hittat, är lite nyfiken på er moderatorer. Vilka är ni? Pokerbakgrund? Proffs eller vanliga dödliga som jag? Gör nåt annat än driva pf.nu? Har ni husdjur och vad har ni för skostorlek? Glaset halvfullt eller halvtomt? Allt upptänkligt. Ja, ni fattar poängen.

 

Moderatorer, kliv fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga! Har iofs en insider i moderatorgruppen, men jag kan tänka mig att folk kan tycka det vore intressant att veta. Annrs är det ju ett tips är att orka sig igenom presentera dig tråden i offtopic men den är ju ganska efter. (enligt texten så lekte Qos fortfarande med turtles när han skrev inlägget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS leker fortfarande med sina Turtles-gubbar. :)

 

Själv heter jag Joel Hinz och är absolut inte pokerproffs, tvärtom knagglar jag mig fram på inte helt olånade pengar för tillfället eftersom jag är student. Jag läser kognitionsvetenskap år 2 i Linköping även om jag funderar på att sadla om till översättare eller bibliotekarie.

 

Skostorlek 43. Vill skaffa katt men det vill inte min flatmate, så jag får nöja mig med vår lånekatt som springer in som den behagar när altandörr och fönster står öppna på somrarna. Ser dock fram emot att åka hem över julen och träffa familjens pudel igen.

 

Över huvud taget har jag alltid sysslat med två saker: spel och kultur. Sedan kan man väl lägga in lite vad man vill i det egentligen men jag är intresserad av nästan all sport, var fysiskt mycket aktiv tills jag skadade mig (kroniskt, beror antagligen på att jag var för aktiv), och jag kom in i pokerns värld via bettingintresset vilket antagligen var en stor fördel eftersom jag bara behövde lära mig spelat kort - vikten av money management förstod jag redan. Vad gäller kultur är jag intresserad av i princip allt inom det området också, som film, musik, konst, tv-spel, skönlitteratur, poesi och säkert arkitekturkonst också om jag skulle snubbla över det.

 

Kännetecken:

* Halvtysk

* Numera alldeles lagom överviktig

* Alldeles för oövertygad om min egen förträfflighet för att förtjäna epitetet språkguru, men folk tenderar att pracka på mig det ändå och hoppas att jag kan svara på alla frågor

* Jag känner ingen som har så bred musiksmak som jag, jag kör på principen att jag är villig att testa allt en gång. Eller två... eller tre. :)

 

Just ja, vet inte hur glad QoS är i att jag sprider länkarna så han får väl ta bort dem i så fall, men två andra stora projekt jag är involverad i är spelforum.nu där jag sköter recensionerna, forumet och allmänt är allt-i-allo, samt dvdforum.nu där jag primärt fungerar som korrekturläsare. Faktum är att pokerforum.nu grundades som en spin-off från dvdforum när QoS tyckte att vår pokertråd där började bli för lång och oöverskådlig. De (numera antagligen ganska få) av oss som kommit den vägen hit har för det mesta därför ganska låga id-nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när man varit här och postat o läst ett tag så börjar man fundera på vad det egentligen är för några som driver det här forumet o ser till att det funkar.

 

Har sökt men inget hittat, är lite nyfiken på er moderatorer. Vilka är ni? Pokerbakgrund? Proffs eller vanliga dödliga som jag? Gör nåt annat än driva pf.nu? Har ni husdjur och vad har ni för skostorlek? Glaset halvfullt eller halvtomt? Allt upptänkligt. Ja, ni fattar poängen.

 

Moderatorer, kliv fram.

 

Flera av moderatorerna har persenterat sig här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl QoS som är proffset i gänget, va?

 

Självklart.

 

Mestadels stämmer texten från presentationstråden, förutom att hela familjen är lite äldre och att jag inte alls funderar på att spela poker professionellt. Jag har nästan lagt av och lirar i princip bara live nån gång i månaden, forumturneringen varje söndag och en och annan €75 eller dyrare turnering på Heypoker. Nån gång ibland får jag ett ryck och multitablar en hel natt men det är sällsynt. Poker ska ju var kul och det är det inte om man lirar för mycket. :)

 

Förutom det ska jag och min sambo göra slag i saken och gifta oss på nyårsafton efter en 7 år lång förlovning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom det ska jag och min sambo göra slag i saken och gifta oss på nyårsafton efter en 7 år lång förlovning. :)

 

Roligt för er! Hoppas ni får en fin nyårsafton!

 

(Personligen tycker jag inte att giftermål har något egenvärde i sig, men jag respekterar givetvis de personer som tycker att giftermål har det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket diskret sätt att trycka in din åsikt :P

 

Visst är jag diplomatisk? :)

 

Ärligt talat så är giftermål, enligt min mening, enbart ett juridiskt förhållande till sin partner, som man kan skaffa sig på annat sätt. Det var ungefär det jag ville säga. :)

 

Jag håller med dig helt och hållet. Förutom att det är myyyyycket smidigare att gifta sig än att skiva samboavtal, som ändå inte ger samma skydd. Som jag har sagt till mina nära och kära: För mig är det nyårsfest där vi råkar gifta oss tidigare på dagen. Bröllopet i sig känns ju inte direkt som nån milstolpe i livet när vi har bott ihop i 9 år och har två barn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snor devalanteriel format på denna. :)

 

Ja, jag leker fortfarande med mina Turtles-gubbar. :)

 

Skostorlek 41 och har följande kännetecken:

* Alltid glad

* Alltid smått överviktig

* Alltid hungrig

 

Och ja, jag är pokerproffs sen en tid tillbaks, efter att jag vunnit en POKERFORUM.nu satellit så kände jag att det var dags att gå pro... eller inte. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka på chalmers efter ett års arbete/kitesurf, spikar tentor för fullt *host*

Dragit ner på konsultarbetet, pokrar en hel del och har gått från nutpendlande bonushora till riktig looseagg maniac, plussar bra i cashgamesen o klonkar en o annan större turnering ibland men inga proffstankar här heller. (Lever iof helt på poker men känns verkligen inte som proffs)

 

Lirade en hel del sökö, pl7cs osv innan men nu är det mest omaha o nl holdem som gäller. 0.5/1->2/4, grindar oftast fyra stycken 1/2 6-max o spelar cirka 35-40% av händerna.

 

Fortf serie/film-freak, trollat större lgh på studentgettot så jag har eget rum med projektor o hembio.

 

Äckligt vad tiden går fort, kändes ju som nån månad sedan man skrev det där inlägget i "presentera sig själv"-tråden.

 

Lite äldre, aningen mognare men fortf lika otrevlig ;)

 

Edit: Glömde skostorleken, som är hämtat ur ett känt rymdepos: 42.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite slö så kör Copy Paste ;)

 

27 årig Piteåbo numera bosatt i Stockholm efter studier i Umeå.

Civilekonom inom redovisning/finansiering (jobbar nu inom finans/aktie marknaden)

Mitt nick vet jag inte riktigt hur jag valde men det var någon gång under de 2 år jag pluggade Tillämpad matematik på Umeå Universitet. Jag var grym i matte och vissa kallade mig matteproffset, dock rymdes inte hela nicket när man skulle välja nick och det fick bli matteprof. Numera känns det som jag glömt bort allt jag lärde mig i matten.

 

Mycket intresserad av spel och aktieplacering. Främst är poker och bridge (tyvärr har bridge kass status, men är riktigt kul) det som ligger mig närmast om hjärtat i spelväg och golf (hcp 6.4) i sportväg.

 

Spelar online på Canbet.com, B2B (Bestpoker, Unibet, Heypoker), samt Expekt (men där har man inte mycket till tålamod kvar...) Främst är det PL Omaha Hi och turneringar som har gett mig en fin avkastning på bankrollen. Har totalt lessnat på att spela Holdem i cashgame, både på nätet och live. Säger dock mer än gärna ja till lite slaskande Dealers Choice.

 

Spelar numer inte så mycket på nätet som förr i tiden. Snittar kanske 45 min per dag trots att det aldrig gått så bra ekonomiskt i pokern som det gör nu.

 

Hänger en del på Dagens Industris Börssnack och Sport/Spel chatt.

 

I Övrigt ser jag fram emot sommaren, semester och fotbolls VM på plats i Tyskland

 

Edit: Skostorlek 42.5 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är hemlig, som fantomen från djungeln, inget hör, ser eller vet när jag skall slå till... "twat"

 

Bonde?

 

http://web.telia.com/~u90118138/

 

(ballers fina Excel ark!: http://web.telia.com/~u90118138/XLSsvenska.htm)

 

Jag frågade faktiskt baller om det där, och det är hans pappas hobby om jag inte minns helt galet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...