Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!

Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Sist men inte minst kommer B2B funka med PO2 nu när det kommer vara lokal lagring av HH´s eller måste man fortfarande importera dem?

Ja, planen är att lägga till stöd för B2B i och med deras lokala HH:s.

Äntligen. Ibland missar man att man har nötterna när man spelar på sexbord och det är action på mer än 3 bord :D Ser fram emot att testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2) Hur ser det ut med stöd till Ongame-nätverket?

Vi jobbar på detta, omöjligt att säga när det blir klart dock..

Fick svar på PO-forumet också att det var på G nu. Med risk för att vara tjatig :P , men på ett ungefär när blir det? Pratar vi om några dagar eller några månader?

Länk till kommentar

Kör 4 bord på PartyPoker med PO2 igång. Så långt funkar allt bra men så fort jag kör igång winamp så börjar Party att lagga till tusan. Det verkar som att PO2 och Winamp inte funkar så bra tillsammans.

Hmm.. konstigt, har aldrig hört om detta förut. Vad kör du för brandvägg? Norton? (Isf kan Norton vara boven).

Kör med Avast som firewall och har aldrig kört Norton. Verkar skumt iaf ska testa att avinstallera winamp och tanka hem nyaste versionen så får vi se, annars kanske någon har ett förslag på nått liknande winamp?

Vill ju kunna lyssna på musik samtidigt som man sitter och grindar i nån timme.

Mvh Doope

Länk till kommentar

Fredric, tror du missade svara på en fråga innan som jag är intresserad över att få reda på. Frågan var om man gissar "fel" på om man har spelat 200 räjkade händer eller inte, får man då reda på genom er hur många man har kvar?

Och så en egen fråga, har ni någon som helst uppskattning på hur många NC man brukar ha skrapat ihop när man har 200 räjkade händer spelade på FLT 0.5/1$? Så man inte behöver maila er en massa ggr i onödan med optimistiska gissningar.

Länk till kommentar

Fredric, tror du missade svara på en fråga innan som jag är intresserad över att få reda på. Frågan var om man gissar "fel" på om man har spelat 200 räjkade händer eller inte, får man då reda på genom er hur många man har kvar?

Nej, vi ser bara om man passerat 200 eller inte. Har tyvärr ingen aning om hur många NC 200 rakade innebär på Noble 0.50/1, men jag skulle tro att det ligger på c:a 500 NC.

Länk till kommentar

Tja!

Då har man också skaffat PO2 :)

Varje gång jag startar den och trycker på update så får jag leta efter mitt nick i en lång lista. Lite jobbigt men det får jag leva med :P

Men nu har jag börjat spela på lite olika sajter, skulle vilja ha all statestik samlad i en databas, hur gör jag för att lägga till fler nick? Har redan sökt men inte hittat så mycket, är inte så haj på PO :oops:

Länk till kommentar

Varje gång jag startar den och trycker på update så får jag leta efter mitt nick i en lång lista. Lite jobbigt men det får jag leva med

Nej, det skall du inte behöva leva med. Gå till settings/preferences och sätt din spelare som default player.

Men nu har jag börjat spela på lite olika sajter, skulle vilja ha all statestik samlad i en databas, hur gör jag för att lägga till fler nick? Har redan sökt men inte hittat så mycket, är inte så haj på PO

Gå till Overview tabben. Där finns en ikon med en litten gubbe och ett grönt "+"-tecken. Tryck på denna för att länka alla dina spelare till samma alias, för att på så sätt se all statistik kombinerad.

Länk till kommentar

En funktion jag saknar är att kunna ta bort händer jag inte varit med i, låt säga att jag sätter mig på ett 6-max bord och sedan står över 2 händer tills BB kommer och då läggs 2 "skräp" händer in i min DB i längden blir det enormt mycket händer som bara tar plats och segar ner.

Om den funktionen redan finns så har jag missat det.

Hur den skulle kunna utformas är något i still med:

Database --> Clean up database

Sedan kommer en ruta med lagrade nick upp sedan väljer man dom nicken som ska vara med i händerna som ska sparas sedan slopas resten.

Låt säga att jag nickar pelle på prima och olle på Ladbrokes, då markerar jag dessa två nick och trycker sedan på "Clean"

Länk till kommentar

jag har problem med min databas. När jag följer era steg på hur man uppdaterar till MySQL säger den bara: conversion failed också kommer det upp en error-ruta där det står att det inte gått att connecta ut (java-adresser)

På hemsidan listar ni två problem, lösenord på MYsQL och om man redan har MYSQL, men mitt felmeddelande säger bara att the conversion inte funka och det verkra inte vara något av de två ovanstående problemen.

vad ska jag göra?

Länk till kommentar

Verkar som om PO2 livetracker inte funkar med uppdateringen på partypoker.

Iofs redan sagt i andra PO-tråden, men gissar att ju snabbare informationen kommer ut desto snabbare kan det åtgärdas.

ETA på fix?

Detta måste vara hög prio......please....

Såg att det fanns en fix redan till PT, så kollade på PO's hemsida, men icke. kollade i deras forum å så som jag förstod det så skulle det först komma en temporär fix med en ETA på ca 24-28h, och sen en riktig. eller nått åt det hållet ivf. ;)

Länk till kommentar

Vi har nu släppt en temporär fix till den nya Party uppgraderingen (v2.02). Denna innhåller även support för Pacific Poker (beta).

Vi har även implementerat en ny overlay som skalar i takt med att man resizar party fönstret.

Notera att Party ändrat rejält mycket så vissa saker kommer att förbättras inom kort.

Länk till kommentar

jag har problem med min databas. När jag följer era steg på hur man uppdaterar till MySQL säger den bara: conversion failed också kommer det upp en error-ruta där det står att det inte gått att connecta ut (java-adresser)

På hemsidan listar ni två problem, lösenord på MYsQL och om man redan har MYSQL, men mitt felmeddelande säger bara att the conversion inte funka och det verkra inte vara något av de två ovanstående problemen.

vad ska jag göra?

fick inget svar så jag postade igen

Länk till kommentar

vad ska jag göra?

fick inget svar så jag postar igen

Länk till kommentar

Nej, vi ser bara om man passerat 200 eller inte. Har tyvärr ingen aning om hur många NC 200 rakade innebär på Noble 0.50/1, men jag skulle tro att det ligger på c:a 500 NC.

Snarare tvärtom.

När jag passerat 200 så hade jag bara fått ihop 71 NC.

Spelade in det på 1/2 FL

Länk till kommentar

I "Live Tracker" fönstret ändrar sig "Total Playable" Odds

I rött & grönt beroende på handens styrka och pot oddsen

går det att få den funktionen i

själva poker fönstret också, altså att det växlar i färgerna

beroende på handens styrka och pot oddsen?

Kommer den funktionen i nästa uppdatering av PokerOffice2

Fredrik

Kommer det med i nästa uppdatering?

Please ... :D:D:D

Länk till kommentar