Zporty Postad 27 December , 2005 Rapport Share Postad 27 December , 2005 Fredrik Ericsson: tack igen för svaret. Jag upptäckte att det var något galet med MySQL-servern. Nu är den ominstallerad och allt flyter på bra. Det var alltså inget fel på PO2 eller min dator. Tack för hjälpen och för en bra produkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 27 December , 2005 Rapport Share Postad 27 December , 2005 PO2 Beräkna den totala vinsten med rake i Ring Game ??? Under fliken overview visas $win, är även raken medräknad där som en utgift? eller ska man dra ifrån raken under fliken Sessions/"rake paid"för att få den totala vinsten? I tournament finns det "net $ won" $won - buyin - fee Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 27 December , 2005 Rapport Share Postad 27 December , 2005 PartyPoker & Pokeroffice2 Den vänstra platsens vid bordet syns inte chip siffrorna helt, dom blir delvis dolda av po2 Table Overlay finns det i planerna att man ska kunna flytta omkring table overlay siffrorna över respektive spelare? Även vid showdown skyms korten av tableoverlay Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 28 December , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 December , 2005 PO2 Beräkna den totala vinsten med rake i Ring Game ??? Den totala vinsten i PO är de pengarna som du tjänat, dvs potten-rake. Om du vinner $5 in pott (låt oss säga att potten var på $5.50 och $0.50 var rake) så registreraras således $5 som vinst i PO. Den vänstra platsens vid bordet syns inte chip siffrorna helt, dom blir delvis dolda av po2 Table Overlay finns det i planerna att man ska kunna flytta omkring table overlay siffrorna över respektive spelare? Ja, det finns i planerna. Även vid showdown skyms korten av tableoverlay vad du för inställningar i overlayen? Välj "Hide at showdown", så göms overlayen automatiskt när det blir en showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 28 December , 2005 Rapport Share Postad 28 December , 2005 Tack Fredrik för de snabba svaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shakespear Postad 28 December , 2005 Rapport Share Postad 28 December , 2005 Borde inte priset för uppgraderingen, $45, vara inkl. moms? När kommer betalningsmöjligheten med Neteller igång igen? Blir priset då $45 eller $45+$11? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Playandpray Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 En fråga till Fredrik: Fungerar "Check for updates"? När jag använder funktionen händer inget. I "gamla" versionen av PO fick man upp ett fönster "No updates available". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 En fråga till Fredrik: Fungerar "Check for updates"? När jag använder funktionen händer inget. I "gamla" versionen av PO fick man upp ett fönster "No updates available". Så är det för mej också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 PO funkar varken för Betsson,Pacific eller Ultimatebet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 29 December , 2005 Rapport Share Postad 29 December , 2005 Funderingar över BB/100 Hands i NL Cashgame (ringgame) Live Tracker visar BB/100 Hands Session 2.5 Live Tracker visar BB/100 Hands 0.8 Pokeroffice (overview) 44.21 BB/100 Hands (BigBet) Vad visar LiveTracker, BB/100 Hands är inte det också BigBet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 30 December , 2005 Rapport Share Postad 30 December , 2005 Ett Gott Nytt År ! Önskar AceKing alla PokeOffice användare & PokerOffice teamet Må floppen vara med er & håva in monster potter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagbard Postad 30 December , 2005 Rapport Share Postad 30 December , 2005 Hur länge gäller erbjudandet vid sign-up hos Noble Poker? Tänkte vänta till efter nyår så det skulle vara bra att veta om det fortfarande gäller då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2005 En fråga till Fredrik: Fungerar "Check for updates"? När jag använder funktionen händer inget. I "gamla" versionen av PO fick man upp ett fönster "No updates available". Ja, det skall vara samma i PO2, dvs när jag trycker "Check for updates" så kommer det en dialog som säger "There is no new version currently available". Notera dock att en del brandväggar blockar denna funktion. Har du nyss bytt brandvägg eller liknande? Funderingar över BB/100 Hands i NL Cashgame (ringgame) Live Tracker visar BB/100 Hands Session 2.5 Live Tracker visar BB/100 Hands 0.8 Pokeroffice (overview) 44.21 BB/100 Hands (BigBet) Är detta för samma level? Dvs, statistiken i live trackern kan visa total statistik eller statistik filtrerade på en viss level (via "customize data"). Overview tabben visar BB/100 Hands per level. 44.21 BB/100 hands låter ofantligt högt, vilken level är detta, hur många händer spelade? Hur länge gäller erbjudandet vid sign-up hos Noble Poker? Tänkte vänta till efter nyår så det skulle vara bra att veta om det fortfarande gäller då. Ja, det gäller även efter nyår. PO funkar varken för Betsson,Pacific eller Ultimatebet? Nej. Pacific är dock på gång, inom 4-6 veckor. Betsson och Ultimatebet kommer så småningom. Ett Gott Nytt År ! Önskar AceKing alla PokeOffice användare & PokerOffice teamet Tack! Detsamma! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DontTilt76 Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 God jul o allt det där Jag är ny på detta utmärkta forum, men hållt på o läsa ett tag, en liten fråga bara... Kommer pokeroffice o stödja full till ngn gång i framtiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Playandpray Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 Citat: En fråga till Fredrik: Fungerar "Check for updates"? När jag använder funktionen händer inget. I "gamla" versionen av PO fick man upp ett fönster "No updates available". Ja, det skall vara samma i PO2, dvs när jag trycker "Check for updates" så kommer det en dialog som säger "There is no new version currently available". Notera dock att en del brandväggar blockar denna funktion. Har du nyss bytt brandvägg eller liknande? Nej. Men nu funkar det efter att du svarat på min fråga. Tror inte på något handhavandefel från min sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 Citat: En fråga till Fredrik: Fungerar "Check for updates"? När jag använder funktionen händer inget. I "gamla" versionen av PO fick man upp ett fönster "No updates available". Ja, det skall vara samma i PO2, dvs när jag trycker "Check for updates" så kommer det en dialog som säger "There is no new version currently available". Notera dock att en del brandväggar blockar denna funktion. Har du nyss bytt brandvägg eller liknande? Nej. Men nu funkar det efter att du svarat på min fråga. Tror inte på något handhavandefel från min sida. Nu fungerar det även här utan att jag har ändrat något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 Funderingar över BB/100 Hands i NL Cashgame (ringgame) Live Tracker visar BB/100 Hands Session 2.5 Live Tracker visar BB/100 Hands 0.8 Pokeroffice (overview) 44.21 BB/100 Hands (BigBet) Är detta för samma level? Dvs, statistiken i live trackern kan visa total statistik eller statistik filtrerade på en viss level (via "customize data"). Overview tabben visar BB/100 Hands per level. 44.21 BB/100 hands låter ofantligt högt, vilken level är detta, hur många händer spelade? Det är samma nivå $25 NL Cashgame Databasen är ny, endast 148 spelade händer, så värdet just nu är mycket högre än då många fler händer är spelade. Men livetrackerns totala BB/100 hands borde väl visa samma värde som sammanställningen i overview i PokerOffice2 programmet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 Fredirk! Härliga nyheter att Pacific är på gång! Ungefär, hur lång tid dröjer det? Månader, veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2006 Det är samma nivå $25 NL Cashgame Databasen är ny, endast 148 spelade händer, så värdet just nu är mycket högre än då många fler händer är spelade. Men livetrackerns totala BB/100 hands borde väl visa samma värde som sammanställningen i overview i PokerOffice2 programmet? Ja, det skall visa samma. Det måste vara en bugg för NL$25, BB/100 i live trackern. Skall kolla på detta. Nu fungerar det även här utan att jag har ändrat något Update-funktionen går mot vår server så antaglien var denna nere vid det tillfälle ni tryckte på update. Härliga nyheter att Pacific är på gång! Ungefär, hur lång tid dröjer det? Månader, veckor? Skulle gissa på 4 veckor, om allt går som det skall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Ett förslag på nytt mätvärde. För att kunna kategorisera en calling station med icon behövs värdet Go to showdown when see flop % vore hemst bra om den kom i en snar uppdatering Det vore också bra med någon till ledig kategori för spelar ikon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Go to showdown when see flop % vore hemst bra om den kom i en snar uppdatering Ja, den kommer i en relativt snart framtid (+ en del andra). Dock så finns redan nu flop-turn % och turn-river % vilka jag personligen föredrar över Go to showdown when see flop %. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Go to showdown when see flop % vore hemst bra om den kom i en snar uppdatering Ja, den kommer i en relativt snart framtid (+ en del andra). Dock så finns redan nu flop-turn % och turn-river % vilka jag personligen föredrar över Go to showdown when see flop %. Va bra, så länge testar jag lite med flop-turn % och turn-river % Förresten hur ska man sätta upp kriterierna för en calling station Är det någon som har testat fram lämpliga värden i PokerOffice? Man vill ju ha pejl på en som är en calling station (hänger på som en igel till rivern) i motsats till en som då man bettar, så foldar han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Om man har olika nick, hur sammanställer man statestiken ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AceKing Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Om man har olika nick, hur sammanställer man statestiken ? Kolla på fliken overview där finns en icon (gubbe med ett grönt+) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 Om man har olika nick, hur sammanställer man statestiken ? Kolla på fliken overview där finns en icon (gubbe med ett grönt+) OK ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts