Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men replayen funkar bara för party-händer? Den vägrade rätt konsekvent att visa mina stars-händer.

Replayern skall fungera för alla händer, dock så måste de vara spelade eller importerade (eller omimporterade) efter PO2.0. Det enda som inte fungerar i replayern är "watched hands" på Stars (dvs händer där du inte suttit ner själv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I "Live Tracker" fönstret ändrar sig "Total Playable" Odds

I rött & grönt beroende på handens styrka och pot oddsen

 

går det att få den funktionen i

själva poker fönstret också, altså att det växlar i färgerna

beroende på handens styrka och pot oddsen?

 

Kommer den funktionen i nästa uppdatering av PokerOffice2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer? Kan du posta en hand som du har problem med?

Får upp handhistoriken, men replayern går aldrig igång..

 

 

PokerStars Game #2478062005: Holdem Limit ($2/$4) - 2005/09/02 - 00:46:54 (ET)

Table Automedon IV Seat #5 is the button

Seat 1: Meandthewife ($26 in chips)

Seat 2: permutation ($64.50 in chips)

Seat 3: hermosaAs ($63 in chips)

Seat 5: DunderKlump ($146 in chips)

Seat 6: fccesq ($130 in chips)

fccesq: posts small blind $1

Meandthewife: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DunderKlump [Ad Kd]

permutation: raises $2 to $4

hermosaAs: folds

DunderKlump: calls $4

fccesq: calls $3

Meandthewife: calls $2

*** FLOP *** [8d 6d 6s]

fccesq: bets $2

Meandthewife: calls $2

permutation: calls $2

DunderKlump: raises $2 to $4

fccesq: calls $2

Meandthewife: calls $2

permutation: calls $2

*** TURN *** [8d 6d 6s] [4d]

fccesq: checks

Meandthewife: checks

permutation: checks

DunderKlump: bets $4

fccesq: calls $4

Meandthewife: calls $4

permutation: calls $4

*** RIVER *** [8d 6d 6s 4d] [4s]

fccesq: bets $4

Meandthewife: folds

permutation: folds

DunderKlump: raises $4 to $8

fccesq: calls $4

*** SHOW DOWN ***

DunderKlump: shows [Ad Kd] (a flush, Ace high)

fccesq: mucks hand

DunderKlump collected $62 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $64 | Rake $2

Board [8d 6d 6s 4d 4s]

Seat 1: Meandthewife (big blind) folded on the River

Seat 2: permutation folded on the River

Seat 3: hermosaAs folded before Flop (didnt bet)

Seat 5: DunderKlump (button) showed [Ad Kd] and won ($62) with a flush, Ace high

Seat 6: fccesq (small blind) mucked [8c 2c]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte riktigt fått kläm på hur jag skall få in min HH i PO2 från b2b siterna. Jag hittar ingen inställning för dem under livetracker och filen jag HHgetter genererar är i fel format för att PO2 skall klara av att importera den.

 

I en tråd här fanns tidigare en länk till en konverterare "24hconverter.zip" på en finsk server men den filen går inte att ladda ner längre.

 

Hur skall jag göra för att på något sätt få in min HH från b2b siterna i PO2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord kan PO2 lajtracka samtidigt?

32 (10 på party+skins, 8 på stars, 8 på prima/ladbrokes, 6 på iPoker)

 

Jag har inte riktigt fått kläm på hur jag skall få in min HH i PO2 från b2b siterna. Jag hittar ingen inställning för dem under livetracker och filen jag HHgetter genererar är i fel format för att PO2 skall klara av att importera den.

PO stöder inte B2B än. Detta är dock något vi jobbar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp handhistoriken, men replayern går aldrig igång..

Jag prövade att importera handen du postade och körde igång replayern utan problem. Se bild nedan: Kan du skicka din loggfil til support@pokeroffice.com?

 

http://www.pokeroffice.com/screenshots/dunderklump.gif

 

* Stor bild till länk - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till PO 2 går allt väldigt långsamt. Allt från att byta tabs, uppdatera, generera grafer. Dessutom laggar livetrackern. Jag kör ändå bara på ett bord just nu, och har inte så många tusen händer i databasen. Någon som känner igen sig och kanske har en gissning på lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till PO 2 går allt väldigt långsamt. Allt från att byta tabs, uppdatera, generera grafer. Dessutom laggar livetrackern. Jag kör ändå bara på ett bord just nu, och har inte så många tusen händer i databasen. Någon som känner igen sig och kanske har en gissning på lösning?

 

Jag upplever samma sak, iof har jag rätt seg dator 512 mb ram, Amd XP2000+, Radeon 8500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till PO 2 går allt väldigt långsamt. Allt från att byta tabs, uppdatera, generera grafer. Dessutom laggar livetrackern. Jag kör ändå bara på ett bord just nu, och har inte så många tusen händer i databasen. Någon som känner igen sig och kanske har en gissning på lösning?

Har du bytt till MySQL? Detta kommer att göra underverk för dig. För instruktioner, se FAQ på http://www.pokeroffice.com. Tabbar och liknande laddas på exakt samma sätt i PO2 som i PO1. Det som är snabbare är live trackern som hämtar data 5-10 gånger snabbare från databas i PO2 jämfört med PO1.

 

Stäng även av din egen spelares total stats när du spelar live (du har ändå denna information i main programmet). Gå till performance under statistics menyn i live trackern och välj "Always exclude total stats for own player".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Fredrik för svaret.

 

Jag har redan MySQL och visar inte egna stats - ändå känns det segt. Vet inte om det kan bero på att jag använder MySQL 5, men det borde inte vara det. Kan inte nedgradera till 4.x då jag använder databasservern till mycket annat också (där jag använder nya features i femman).

 

Ska kolla om jag kan hitta vad det kan bero på... det verkar som om det är databasaccessen som är långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan MySQL och visar inte egna stats - ändå känns det segt.

Hur många händer har du i databasen, vad har du för typ av dator? Jag har testat med 230 000 händer och kunde multitabla utan problem. Den första hämtningen (dvs första handen) tar ganska lång tid med så stor databas (c:a 6 sekunder), men sedan hämtas bara en lite del av databasen så hand 2 och följande händer tar endast 0.8 sekunder. Detta var på 3GHz, 1GB ram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...