Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand History for Game 3466838245 *****

$25 NL Texas Holdem - Monday, January 30, 20:36:36 ET 2006

Table Table 66838 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 3

Seat 5: pokerpro60 ( $30 )

Seat 6: Zgld_ ( $22.15 )

Seat 4: PePsi4569 ( $5 )

pokerpro60 posts small blind [$0.10].

Zgld_ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Th 4h ]

PePsi4569 calls [$0.25].

pokerpro60 raises [$1.90].

Zgld_ folds.

PePsi4569 folds.

pokerpro60 does not show cards.

pokerpro60 wins $2.50

 

Den där handen har blivit lite småbuggad. Lirar på party. Dels går den som NL/10 i "Player Summary" och dels är den helknas om man spelar upp den. Följande händer när jag spelar upp:

 

[Zgld_ är knapp, pokerpro60 postar sb.]

[PePsi4569 synar $0.25]

[Zgld_ folds]

[pokerpro60 höjer upp till $2]

[PePsi4569 folds]

 

Tänkte det kan vara värt att påpeka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. och när jag går igenom lite fler händer från databasen finns fler buggar. Bl.a. har jag spelat en hand på PL/50 där jag backar $27.75. Denna hand tas med i statistiken inte mindre än 4 gånger och när jag försöker spela upp handen stämmer ingenting överhuvudtaget... Jag sitter bl.a. på 4 platser. (inga kommentarer om mitt spel, tack :)).

 

Dealer output:

 

Zgld_ posts Blind [$0.25]

Zgld_ posts Blind [$0.5]

Screwdriverr posts Blind [$0.5]

Louisli posts Blind [$0.5]

Louisli posts Blind [$0.5]

Louisli posts Blind [$0.25]

Louisli posts Blind [$0.25]

OLTOM posts Blind [$0.25]

 

Zgld_ Folds

Japeri Folds

Japeri Folds

Japeri Calls [$0.5]

Japeri Calls [$0.5]

Pokey1777 Calls [$0.5]

Pokey1777 Calls [$0.5]

Pokey1777 Folds

Pokey1777 Folds

DoubleMajors Folds

DoubleMajors Folds

DoubleMajors Folds

DoubleMajors Folds

Screwdriverr Folds

Screwdriverr Folds

Screwdriverr Folds

Screwdriverr Folds

Louisli Folds

Louisli Folds

Louisli Folds

Louisli Folds

OLTOM Folds

OLTOM Raises [$2.25]

OLTOM Raises [$2.25]

OLTOM Raises [$2.25]

Zgld_ Raises [$2.25]

Zgld_ Folds

Zgld_ Folds

Japeri Calls [$1.75]

Japeri Calls [$1.75]

Pokey1777 Calls [$1.75]

Pokey1777 Calls [$1.75]

 

Dealing flop: 5hKc7h

Japeri Checks

Japeri Checks

Pokey1777 Checks

Pokey1777 Checks

OLTOM Bets [$5.0]

OLTOM Bets [$5.0]

OLTOM Bets [$5.0]

Zgld_ Bets [$5.0]

Japeri Calls [$5.0]

Japeri Calls [$5.0]

Pokey1777 Calls [$5.0]

Pokey1777 Calls [$5.0]

 

Dealing turn: 2h

Japeri Checks

Japeri Checks

Pokey1777 Checks

Pokey1777 Checks

OLTOM Bets [$10.0]

OLTOM Bets [$10.0]

OLTOM Bets [$10.0]

Zgld_ Bets [$10.0]

Japeri Raises [$20.0]

Japeri Raises [$20.0]

Pokey1777 Raises [$20.0]

Pokey1777 Raises [$20.0]

OLTOM Calls [$10.0]

OLTOM Calls [$10.0]

OLTOM Calls [$10.0]

Zgld_ Calls [$10.0]

 

Dealing river: Qd

Japeri Checks

Japeri Checks

Pokey1777 Checks

Pokey1777 Checks

OLTOM Checks

OLTOM Checks

OLTOM Checks

Zgld_ Checks

 

Zgld_ shows AhTs (Ace High)

Japeri mucks

Japeri mucks

Pokey1777 mucks

Pokey1777 mucks

OLTOM shows 9c9s (Pair of Nines)

OLTOM shows 9c9s (Pair of Nines)

OLTOM shows 9c9s (Pair of Nines)

OLTOM wins $25.25

OLTOM wins $25.25

OLTOM wins $25.25

OLTOM wins $25.25

Rake: $2.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem löst, jag hade ställt in trackern att bara inkludera statistik från bord med 7-10 spelare och så sitter jag på ett shorthandedbord. Smart kille helt enkelt. :)

 

Hejsan,

 

Drog igång Party och PO 2 efter en tids semester från onlinespel. Nu har jag ett märkligt problem, overlayen funkar ej.

 

Trackern verkar funka bra, förutom att inga spelarikoner kommer upp (alla får den röda Tight Passive - Passive ikonen). Overlayen fungerar på så sätt att den kommer fram, men inga värden presenteras.

 

Tack för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag när jag lirat 200 händer ?

Du måste gissa när du kommit över 200 händer, och då skicka oss ett mail. Alternativt kan du maila supporten på Noble Poker.

 

SnG inköpen på Party visar endast 10 plus 1 i inköp oavsett vilken nivå man kör på. Går man sen och försöker editera så står det rätt inköp där direkt, men sparar man så är det fortfarande 10 plus 1

Det är en bugg med alias på trnys, om du istället väljer dina individuella spelare och uppdaterar statistiken så ser du att det ligger rätt i databas. Vi har fixat till detta, kommer med nästa patch. Dvs, trackern är rätt, det bara presenteras fel om man använder alias.

 

.. och när jag går igenom lite fler händer från databasen finns fler buggar. Bl.a. har jag spelat en hand på PL/50 där jag backar $27.75. Denna hand tas med i statistiken inte mindre än 4 gånger och när jag försöker spela upp handen stämmer ingenting

Hmmm... det låter konstigt, rent teoretiskt skall inte en hand kunna läggas in dubbelt i databas. Skulle du kunna skicka hand historien för denna till support@pokeroffice.com? Tack! Skall även kolla den andra handen du la upp här och se hur den parsas hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte hem nya patchen hmm?

Du kan ladda hem den senaste patchen (2.01) manuellt här: http://www.pokeroffice.com/update/update201.exe

 

Är denna patchen endast för de som har installerat POv2 från grunden eller även för oss som uppgraderar från POv1?

 

Ska man i så fall installera update200.exe först och sen ovanstående eller kan man dra över update201.exe direkt över v1.94?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reggade mig igår på Noble Poker för att fixa Pokeroffice-grejen. Måste jag då lira 200 händer på MINST 0,25/0,5

Du kan spela på vilken nivå du vill, så länge som potten är rakad.

 

 

Hur vet jag när jag lirat 200 händer ? :)

EDIT: Det står ingenstans!

 

Det står på Cashier, ditt "account" och heter "VIP points"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade en turnering på Ladbrokes.. med nya verren.

 

Kikade tillbaka lite på händerna under tiden jag lirade och kollade vilka jag hade vunnit.

 

Fick syn på denna...

** Game ID 417958137 starting - 2006-02-01 22:18:25

** $500 Added Freeroll:Table 323 [Hold em] (200.00|400.00 No Limit - MTT) Real Money

- LAMW sitting in seat 1 with $9025.00

- FEEDCHICKEN sitting in seat 2 with $14520.00

- MGRacing1 sitting in seat 3 with $2930.00

- Upsand sitting in seat 4 with $4000.00

- Rollekalle sitting in seat 5 with $3185.00 [Dealer]

- Swansan sitting in seat 6 with $3400.00

- Pigpete sitting in seat 7 with $0.00

- keppsen sitting in seat 8 with $3975.00

- Bonden3000 sitting in seat 9 with $170.00

- Trierkr sitting in seat 10 with $3920.00

Swansan posted the small blind - $100.00

Pigpete went all-in - $145.00

** Dealing card to MGRacing1: 3 of Spades, Ace of Diamonds

keppsen called - $145.00

Bonden3000 folded

Trierkr went all-in - $3920.00

LAMW folded

FEEDCHICKEN folded

MGRacing1 folded

Upsand folded

Rollekalle went all-in - $3185.00

Swansan folded

keppsen called - $3920.00

Rollekalle shows: King of Hearts, King of Spades

Pigpete shows: 3 of Hearts, 10 of Hearts

keppsen shows: 10 of Clubs, Jack of Clubs

Trierkr shows: 8 of Clubs, 8 of Diamonds

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 5 of Diamonds, 7 of Spades

** Dealing the turn: 9 of Clubs

** Dealing the river: 8 of Spades

Trierkr folded

LAMW folded

FEEDCHICKEN called - $400.00

MGRacing1 called - $400.00

Rollekalle called - $400.00

Swansan folded

Pigpete folded

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 2 of Spades, 8 of Clubs

Bonden3000 checked

FEEDCHICKEN bet - $600.00

MGRacing1 went all-in - $710.00

Rollekalle folded

Bonden3000 folded

FEEDCHICKEN called - $710.00

FEEDCHICKEN shows: Ace of Clubs, 6 of Clubs

MGRacing1 shows: King of Clubs, 10 of Clubs

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

** Dealing the river: 2 of Diamonds

MGRacing1 wins $3320.00 from the main pot

End of game 417958137

 

Enligt denna logg så la jag mig först när en körde all in men sen tog jag fram min joker och fick lite nya kort. :lol:

 

Vad är gammal statistik värd om det finns sånt här bland de sparade händerna? :roll:

 

Råga på allt så la PO av i mitt i min sista hand för kvällen då jag hade kört all-in (förlorade dock men statistiken ville man ju ha).... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reggade mig igår på Noble Poker för att fixa Pokeroffice-grejen. Måste jag då lira 200 händer på MINST 0,25/0,5

Du kan spela på vilken nivå du vill, så länge som potten är rakad.

 

 

Hur vet jag när jag lirat 200 händer ? :)

EDIT: Det står ingenstans!

 

Det står på Cashier, ditt "account" och heter "VIP points"

 

Fredric, sa ju att det inte stod någonstans utan att man får gissa sig fram.

Vip-points som står är hur många crowns man har. De får man enbart om raken är en viss del av potten.

Jag mailade supporten men de missuppfatta min fråga ganska grovt, så jag fick aldrig reda på hur många händer.

 

 

 

Fråga till Pokeroffice-snubben... Om jag inte har spelat riktigt 200 händer, även om jag tror det, får jag licensen, eller kollar ni upp att man gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reggade mig igår på Noble Poker för att fixa Pokeroffice-grejen. Måste jag då lira 200 händer på MINST 0,25/0,5

Du kan spela på vilken nivå du vill, så länge som potten är rakad.

 

 

Hur vet jag när jag lirat 200 händer ? :)

EDIT: Det står ingenstans!

 

Det står på Cashier, ditt "account" och heter "VIP points"

 

Fredric, sa ju att det inte stod någonstans utan att man får gissa sig fram.

Vip-points som står är hur många crowns man har. De får man enbart om raken är en viss del av potten.

Jag mailade supporten men de missuppfatta min fråga ganska grovt, så jag fick aldrig reda på hur många händer.

 

 

 

Fråga till Pokeroffice-snubben... Om jag inte har spelat riktigt 200 händer, även om jag tror det, får jag licensen, eller kollar ni upp att man gjort det?

Dom vill missuppfatta. Tog mig cirka 8 mail för att få ur dom hur det var. (Snacka om att jag blev tiltad.) Minns inte nu dock vad som var svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är gammal statistik värd om det finns sånt här bland de sparade händerna?

PokerOffice parsar de hårddisk händer som Prima/Ladbrokes själva skriver till databas. Prima är dock inte 100 % med sin information, den handen du beskriver har dom alltså själva producerat, dvs felaktigt. Detta händer väldigt sällan, men det händer. PokerOffice kan tyvärr inte göra någonting åt detta. Prima vet om problemet och har lovat att de skall fixa till detta, så det kommer bli bättring.

 

Om jag inte har spelat riktigt 200 händer, även om jag tror det, får jag licensen, eller kollar ni upp att man gjort det?

Ja, vi kollar att man passerat 200 händer, skicka till oss när du tror att du passerat 200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är gammal statistik värd om det finns sånt här bland de sparade händerna?

PokerOffice parsar de hårddisk händer som Prima/Ladbrokes själva skriver till databas. Prima är dock inte 100 % med sin information, den handen du beskriver har dom alltså själva producerat, dvs felaktigt. Detta händer väldigt sällan, men det händer. PokerOffice kan tyvärr inte göra någonting åt detta. Prima vet om problemet och har lovat att de skall fixa till detta, så det kommer bli bättring.

 

Om jag inte har spelat riktigt 200 händer, även om jag tror det, får jag licensen, eller kollar ni upp att man gjort det?

Ja, vi kollar att man passerat 200 händer, skicka till oss när du tror att du passerat 200.

 

Om jag mailar när jag tror jag passerat, om jag inte passerat, säger ni hur många jag har kvar då ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Fredrik.

 

Använder PO på PokerStars huvudsakligen och har problem med chatten då PO är igång. Turneringsmeddelanden från PS upprepas kanske en tre gånger efter varandra och när folk chattar så blir det underliga radbrytningar vilket gör det väldigt svårt att ha kollen ibland. Inga spår av dessa problem syns i mina HH's i PS mappen, för övrigt.

 

Är detta ett känt problem och är en fix i så fall på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är gammal statistik värd om det finns sånt här bland de sparade händerna?

PokerOffice parsar de hårddisk händer som Prima/Ladbrokes själva skriver till databas. Prima är dock inte 100 % med sin information, den handen du beskriver har dom alltså själva producerat, dvs felaktigt. Detta händer väldigt sällan, men det händer. PokerOffice kan tyvärr inte göra någonting åt detta. Prima vet om problemet och har lovat att de skall fixa till detta, så det kommer bli bättring.

 

Tack för informationen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredric, sa ju att det inte stod någonstans utan att man får gissa sig fram.

Vip-points som står är hur många crowns man har. De får man enbart om raken är en viss del av potten.

Jag mailade supporten men de missuppfatta min fråga ganska grovt, så jag fick aldrig reda på hur många händer.

Du kan ju alltid be supporten att skicka hand histories till dig. Längst ner i filen de bifogar står hur många händer filen innehåller. Du behöver bara specifiera mellan vilka datum, alternativt för vilken/vilka månader, du vill ha HH:s.

 

Dom vill missuppfatta. Tog mig cirka 8 mail för att få ur dom hur det var. (Snacka om att jag blev tiltad.) Minns inte nu dock vad som var svaret.

Jag känner inte alls igen mig. Jag har varit i kontakt med deras support ett antal gånger i olika ärenden och jag har alltid fått acceptabelt snabba (inom 24h) och korrekta / relevanta svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stats kan vara bra att visa i Live-trackern?

 

Jag vet ju att Pfr, att. to steal blinds, folded to blindssteal kan vara bra att ha..

Men vad betyder t.ex. Vol $ put in pot ?

 

Om jag letar sådana som är otroliga fiskar, vad är bra egenskaper på dessa?

 

Tips på andra grejer som är bra att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det verkligen ingen hake med det här noble-erbjudandet?

 

Jag har läst på deras hemsida och i denna tråd. Som jag fattar det så behöver man spela 200 raked hands, där en raked hand innebär en hand där potten är minst $1 (och att det räknas även om man själv inte bidragit till potten). Så länge detta är uppfylld så verkar nivån på blindsen inte spela någon roll. Kan det verkligen vara så bra?

 

Känns som att man i princip skulle kunna spela på ett bord med låga blindes och folda tills 200 händer med pott över $1 är spelade. Blindesförlusten lär ju bli mindre än vad licensen skulle kosta om man betalade utan att använda nått erbjudande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem som är grymt irriterande.

Kör 4 bord på PartyPoker med PO2 igång. Så långt funkar allt bra men så fort jag kör igång winamp så börjar Party att lagga till tusan. Det verkar som att PO2 och Winamp inte funkar så bra tillsammans. Det funkar om man kör med endast Winamp eller PO2 men inte tillsammans.

Kör MySQL som databas och trodde att det kanske skulle underlätta men ingen skillnad.

Har en Acer Ferrari 4005 så kraften i datorn är det inget fel på.

 

Någon som varit med om liknande eller är det fel hos mig?

 

 

Sist men inte minst kommer B2B funka med PO2 nu när det kommer vara lokal lagring av HH´s eller måste man fortfarande importera dem?

Mvh Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 4 bord på PartyPoker med PO2 igång. Så långt funkar allt bra men så fort jag kör igång winamp så börjar Party att lagga till tusan. Det verkar som att PO2 och Winamp inte funkar så bra tillsammans.

Hmm.. konstigt, har aldrig hört om detta förut. Vad kör du för brandvägg? Norton? (Isf kan Norton vara boven).

 

Sist men inte minst kommer B2B funka med PO2 nu när det kommer vara lokal lagring av HH´s eller måste man fortfarande importera dem?

Ja, planen är att lägga till stöd för B2B i och med deras lokala HH:s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...