Gå till innehåll

OlleF försöker bygga BR på Pokerchamps


Teddybear

Recommended Posts

Tja! Här tänkte jag skriva lite om mitt spel på pokerchamps, mestadels för att hålla disciplinen så jag slipper skämmas inför er :P

 

Bakgrund: Jag har aldrig satt in ett öre på ett pokerkonto, planerar inte att göra det heller. Spelade dock igår en freeroll på Pokerchamps i vilken jag vann 1 dollar. Med den dollarn spelade jag en MTT med 68 deltagare som jag vann, det gav mig $20,5.

 

Nu tänkte jag spela till att börja med FL $0,05/$0,10 och om rullen växer givetvis jobba mig uppåt. Kan även hända att jag spelar lite MTTs ibland och kanske även någon enstaka SnG (påminn mig att hålla mig undan från dem då jag är usel på SnG :P)

 

Det är ju som bekant inga stora pengar det handlar om än så länge, så det kanske inte är så intressant att läsa, men för mig är det ett bra sätt att hålla disciplinen samt hålla lite koll på upp och down-perioder och så. Plus att det är roligt att skriva! :)

 

Alltså:

 

17/12: $20.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Spelade någon timme nu. Det gick inte bra alls, fick inga bra kort och när jag väl fick det gick det inte heller bra ;) Bla blev mina AA slagna av 53o (Ja, jag höjde preflop) som satte ett inside straight draw på rivern :shock: Den potten var på $2 och det är rätt mycket på .05/.1 .

 

Well well, nya tag. Fast imorgon blir det pokerledigt. Men snart är det julledigt, då kan det bli mycket poker!

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

 

Edit: För övrigt så ska jag lägga in Hand history men på Pokerchamps finns det ingen sådan funktion, står däremot "Hand History Will be implemented in one of our coming updates."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit en svängig och relativt lång pokerdag. Till en början var det som i söndags, jobbiga utdragningar och sånt när jag spelade 2 bord på 0.05/0.11 FL, jag spelade även en satellit som också den gick åt fanders rent ut sagt ;) Då bestämde jag mig för att prova 0.02/0.04 NL (tyckte att min br borde klara det hyfsat iaf till att börja med), och då var det plötsligt mycket skönare. Var faktiskt nere på 13$ och vände men jobbade mig upp igen på NL och allt kändes bättre. Funderar på att fortsätta med NL nu ett tag, vi får se hur det känns. Man kanske kan prova FL på lite högre nivå sen, så man slipper få sina AA slagna av 53o, sånt tar knäcken på mig :shock: Just nu känns iaf NL 0.02/0.04 som en passande spelform, vi får se hur det utvecklar sig. Jag har ju iaf drygt 10 inköp, det är ändå en del.

 

Det sjuka med dagen var att jag satte, inte ett, inte två, utan TRE fyrtal! Rätt usel utdelning på dom iofs, men kul ändå.

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade pengar på pokerchamps för ett tag sen som jag lirade upp från en frirulle.. så går gör det ju.

 

Fortfarande bara halva inköp (50bb) på alla bord?

 

Verkar ju så enligt ditt inlägg iaf.. Btw så finns det nog ingen klient som är så skön att multitabla med som pokerchamps. :)

 

Lycka till! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det är 50bb inköp, och just nu är det riktigt bra för mig eftersom min BR är lika stor som en uteliggares. ;)

 

Sant att det är riktigt skönt att multitabla, gillar faktiskt klienten öht. De har bra turneringar också med låga inköp som ger turneringsträning och chans till en liten slant. Nackdelen är att det inte finns någon HH-funktion samt att det inte är särskilt mkt spelare. Fast nu när jag har bytt till NL över en natt finns det en del, det var värre på FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag lirat lite NL 0.02/0.04, fortfarande med ganska lyckat resultat. Jag lirade också en $2.75 SitnGo när jag kände mig het, och det gick åt skogen ( sa ju att jag inte skulle spela SnG :cry: ). Däremot deltog jagi en $2 Turbo med 50 deltagare där jag kom femma, och det gav $7.20.

 

Hittills idag + ca 8 dollar, men det kan nog bli mer spel ikväll så jag väntar med att summera dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mer spel nu på kvällen som förutspått, inte riktigt flyt dock. Slutade med att jag torskade ett inköp på 2 dollar. Jag satt på BB och fick 72o. Checkade och flopen kom 287 rainbow. Jag fick en miniraise på mig men eftersom vi var 4 pers i potten höjde jag 10x big blind. Alla foldar utom en, han reraisar all in och jag synar. Turn kommer J och River 3 eller något sånt. Han visar T9, dvs stegen. Kunde jag spelat den annorlunda tycker ni?

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tid har jag gott om. Men varför tycker du att jag ska välja FL?

 

Idag spelade jag iaf först cashgame som gick dåligt först, sen hade jag en riktigt bra session. Sedan lirade jag en turnering som jag åkte ur innan ITM, och sen en dålig session cashgame igen. Gick iaf plus tack vare den bra sessionen. Börjar känna mig som hemma på NL0.02/0.04 faktiskt. Jag lär nog få gneta på ett bra tag innan jag kliver upp i nivå, för jag vill inte gärna spela 0.05/0.10 med mindre än $200. Men men, det går åt rätt håll i alla fall!

 

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

22/12: $30.73 (+$4.08)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, dagens spel summeras. Jag började med att torska lite grann, sen spelade jag en SnG (jag ger mig inte på dom jävlarna!) och kom 2a efter en lång och jämn headsupmatch i slutet. Efter det flöt cashgamet bättre, jag torskade dock någon stor pott, men på slutet vann jag istället ett par fina (när vi snackar "stor pott" på den här nivån är det storleksordningen $2-$3). Dagens sjukaste var när jag hade triss i tior och hamnade all in mot en shortstack som satt på kåk. Inför river hade jag 1 out, den sista tian. Klonk! :D

 

Måste bara önska alla (hmm, hoppas det är ett par iaf :P) som läser en riktigt GOD JUL! Det är ju faktiskt julafton nu!

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

22/12: $30.73 (+$4.08)

23/12: $37.19 (+$6.46)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, jag trodde jag postade ett inlägg här igår kväll :-o Kanske glömde bort att trycka på Skicka. Det var iaf Jultilten igår och jag gick miiinus. Spelade riktigt dåligt men det ska bli bättring idag.

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

22/12: $30.73 (+$4.08)

23/12: $37.19 (+$6.46)

24/12: $28.78 (-$8.41)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag summeras. Idag gick jag iaf plus igen, men det var inte med mycket. Det var tack vare en fjärdeplats i en turnering med 50 pers. Sen spelade jag även sit n go och satellit sit n go som inte gick bra. Cashgamet var hyfsat stundtals men gjorde några dumma synar som gjorde att det inte blev något toppresultat där heller. Turneringsformen känns iaf bra. Snittet på de 4 MTT jag spelat är 88% av deltagarna bakom mig. Nu ska jag lägga mig och läsa Pokerhandboken och förhoppningsvis kan jag snart börja applicera det som står där i mitt spel.

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

22/12: $30.73 (+$4.08)

23/12: $37.19 (+$6.46)

24/12: $28.78 (-$8.41)

25/12: $30.19 (+$1.41)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips.. Regga dig på http://www.pokertime.com, du får 10$ inom 24 timmar:)

Jag lirade upp dom till 330, tog ut 190. Sen häromdan tilta jag något brutalt loosa 100$ på en dag, dagen efter kände jag att jag itne var tiltad, satte in 20$ igen, spela upp mig till 50$ igen.

 

Finns även en sign-up kod på partypoker som gör att du får 50$ inom 2 dygn, plus 25$ till när du lirat 50 raked hands :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen svint0 men jag känner att jag vill lära mig spelet från grund och botten och kunna gå stabilt + på bara spelet innan jag börjar flytta runt och bonushora, men det kommer komma en tid för det också, var så säker :)

 

Cashgamet gick rätt trögt idag så jag bestämde mig för att lira först en $2 Turbo som jag åkte ur innan pengarna, sedan spelade jag en $1 Sit n Go Satellit till $10-turnering. Jag vann sattelliten och fick plats i turneringen med 134 deltagare och prispott på $1 340. Där gick det sådär dock, kom 51a (18 places paid). Men det var kul att vara med i en sådan turnering iaf, det är den största jag har varit med i. Imorgon tänkte jag ta paus, känns lagom med en pokerfri dag i veckan, men på onsdag ska bankrullen uppåt igen! Här kan vi ju inte stå och stampa.

 

17/12: $20.50

18/12: $19.38 (-$1.12)

20/12: $20.88 (+$1.50)

21/12: $26.65 (+$5.77)

22/12: $30.73 (+$4.08)

23/12: $37.19 (+$6.46)

24/12: $28.78 (-$8.41)

25/12: $30.19 (+$1.41)

25/12: $28.20 (-$1.99)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade för övrigt ett mail till Pokerchamps att jag tycker om deras klient men att jag vill ha handhistory, fick det här svaret:

 

Hello,

 

We appreciate your feedback and we are delighted to hear that you are

happy with our software.

 

We fully understand the frustration regarding the lack of implementation

of automated hand histories on request. However, we can assure you that

we are working constantly to improve our software.

 

Unfortunately, at this point we do not have a set date for the

implementation automated hand histories.

 

Thank you for your loyalty and your patience.

 

Regards,

PokerChamps * Support~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Satt och lirade en turnering nu med 64 deltagare. 16 kvar och 9 får pengar, jag ligger typ 9a. Får 22 och limpar (ingen raise preflop) tillsammans med 4 andra. Flop 2KJ. Raisar rätt rejält och alla foldar utom en (som har mer marker än mig) som ställer in. Jag synar och han vänder upp JJ. Utan preflop raise! :( Åkte ut såklart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ohhh...Satt i ett cashgame nu med ca 1,5 inköp. Fick KQ och det var en som höjde med 1 bb som jag synade. Jag + 2 pers ser flopen (jag sitter i position). Flop: 3QK rainbow. Han som höjde preflop höjer 3xbb, den andra killen lägger sig, jag dubblar hans bett och han synar. Turn K, jag sätter kåken. Han höjer nu 6x BB och jag ställer in mina 60x BB, får syn av honom (som hade ca 2 inköp från början). Hans visar AK, river A.

 

KKKQQ mot KKKAA. Den sved :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...