Gå till innehåll

NLT - Trn, lustig situation med 5-manna bord


Klyka

Recommended Posts

Spelade en WSOP-satelit på nätet för en timme sen eller så. Hamnade vid ett bord där 5 spelare som satt i följd satt ute o följaktligen bara blindade och foldade snabbt som blixten. Mao blev det 5-handed med gratis blinds.

 

En knasig följd var dock att då jag satt omedelbart efter denna radda av passiva spelare så var ju jag först att agera mkt oftare än övriga. Jag var så att säga UTG mest hela tiden. Lyckades dock i konkurrens med snubben som var Button mest hela tiden bli chip leader.

 

Tog ett tag att anpassa sig till spelstilen, blir en del att tänka på. Dels det jag sagt, att alla får givna positioner där de sitter under större delen av händerna, och att man ju faktiskt spelar 5-handed trots 10-mannbord. Dessutom får man tänka att en blind-steal riktas mot snubben som är sist av de aktiva spelarna. Med mera.

 

Hur som helst, lyckades tappa min stack till snubbarna efter mig, klantade mig lite. Stannade kvar ett tag o såg hur det hela förlöpte. Till slut var de bara två aktiva spelare kvar (det var rätt många inaktiva spelare på de andra borden oxo o dessa fyllde på när folk åkte ut från vårt bord). Det blev en mycket orättvis form av HU där positionerna var nästan givna och färre händer än vanligt spelades.

 

Jag lekte med tanken på hur det skulle varit om jag hade varit kvar där, HU och slagit ut min motspelare och ännu en inaktiv hade kommit. Då hade jag fått SB+BB i varje hand, och varje hand hade gått väldigt snabbt att spela. Inte så inspirerande, men jag tänkte att det nog är ganska bra för fortsättningen på turneringen.

 

när jag lämnade var blinden på 25/50, dvs jag skulle ha fått 75 per hand. Average stack låg väl nånstans runt 2-3k. Det kan väl inte vara sämre än hyffsat bra spel på ett normalt bord? Ok att du kan tjäna mer på en hand på ett vanligt bord, men du kan oxo förlora + att det är så många Hands/h.

 

Det var många andra bord med passiva spelare, men jag såg ingen med mer än 2-3 st förutom mitt där det alltså till sist var 8.

 

* Lite RP - QoS *

 

EDIT: Sorry QoS missade rubrikreglerna... :oops:8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...