Gå till innehåll

ziddax - Återhämtning...


ziddax

Recommended Posts

För att återställa ordningen;

 

Igår plussade jag lite grann på NL100 på betfair och spelade upp 2000 VIP på toprankedpoker till €80.

 

Idag är det rankingfrirulle på Sviten. Jag börjar med 7400 i marker och ligger i mitten av startfältet med det. Luckyman börjar tyvärr med lika många :(

 

Hittar jag jätteklonken ikväll blir det fest....

 

Lite sugen blir man att åka in och kolla för att se vem som kan klonka som en kung!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Småbakfull idag.

Rankingfrirullen var kul, även om jag inte riktigt lyckades komma in i matchen nån gång. Fick kalla händer mest hela tiden och hamnade snart i nöd. Hade 6-7 BB hela tiden och överlevde genom att sno blinds.

 

Åkte som 7:a efter att A9 fått syn av KK.

 

Idag blir det inte mycket poker. bara fotbollspepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 361880660 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ullared"

Game ended 2006-06-25 14:18:45 GMT+01:00

 

Players:

nasko86 (EUR 44,65 in seat 1)

duleg (EUR 64,25 in seat 2)

bardon (EUR 48,50 in seat 3)

Tor85 (EUR 54,80 in seat 4)

junhinho (EUR 55,90 in seat 5)

z1dd4x (EUR 48,55 in seat 6)

 

Dealer: Tor85

Small Blind: junhinho (0,25)

Big Blind: z1dd4x (0,50)

 

z1dd4x was dealt: Jc - 9c

 

nasko86 Fold

duleg Fold

bardon Raise (2,75)

Tor85 Fold

junhinho Fold

z1dd4x Call (2,25)

 

Flop 6s - Td - 8c

 

z1dd4x Check

bardon Bet (4,00)

z1dd4x Call (4,00)

 

Turn 6s - Td - 8c - 4s

 

z1dd4x Check

bardon Bet (14,00)

z1dd4x Call (14,00)

 

River 6s - Td - 8c - 4s - Jd

 

z1dd4x Check

bardon All-In (27,75)

z1dd4x Call (27,75)

 

bardon shows: Ts - Ah (a pair of tens)

z1dd4x shows: Jc - 9c (a pair of jacks)

 

z1dd4x wins: EUR 94,25 (with a pair of jacks)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att tacka och ta emot här antar jag?

 

Game # 361897786 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Uddevalla"

Game ended 2006-06-25 14:29:58 GMT+01:00

 

Players:

Skolotajs (EUR 24,87 in seat 1)

z1dd4x (EUR 68,45 in seat 2)

vharkone (EUR 46,45 in seat 3)

Tumbanos (EUR 22,55 in seat 4)

purjo13 (EUR 59,45 in seat 5)

S_Gerrard (EUR 49,50 in seat 6)

 

Dealer: purjo13

Small Blind: S_Gerrard (0,25)

Big Blind: Skolotajs (0,50)

 

z1dd4x was dealt: 8c - 7c

 

z1dd4x Call (0,50)

vharkone Fold

Tumbanos Raise (1,00)

purjo13 Fold

S_Gerrard Call (0,75)

Skolotajs Call (0,50)

z1dd4x Call (0,50)

 

Flop 6h - Th - 9d

 

S_Gerrard Bet (2,20)

Skolotajs Fold

z1dd4x Raise (8,00)

Tumbanos Fold

S_Gerrard Call (5,80)

 

Turn 6h - Th - 9d - 3c

 

S_Gerrard Check

z1dd4x Bet (24,00)

S_Gerrard All-In (40,50)

z1dd4x Call (16,50)

 

River 6h - Th - 9d - 3c - Kc

 

S_Gerrard shows: Js - Jd (a pair of jacks)

z1dd4x shows: 8c - 7c (a straight, ten high)

 

z1dd4x wins: EUR 98,00 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste veckan har mitt spel varit ett enda stort hål. minuset stannade på ungefär $1000 innan det började vända så smått.

 

Var hemma hos en kompis i torsdags och spelade lite 1-2 dealers choice.

"Nöthenke" köper in nöten i 2-7 3-draw varannan hand och det är bara att betala honom. Sjukt kul att han alltid köper in den på sista bytet.... Iaf så länge det inte är mig han gör det mot.

 

Alltid kul med livepoker, men duece:an är inte mitt a-spel, skulle man väl kunna säga.

 

Nätspelet är bara samma gamla vanliga, nöta bonusar på B2B och bara drömma om att jag helt plötsligt ska få en matrixliknande insikt så att jag kan se rakt igenom spelet och plussa rakt ut...

 

oh well. Dagens soundtrack är iaf: Supersci - A deuce or an ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9s, fold preflop.

Annars så spelar du den väldigt passivt och betalar för mycket för att dra ut till knekten imho.

 

Du har inte funderat på att byta nätverk? Jag har gett upp B2B då jag inte klarar av att spela vid ett bord med 5 andra nötgrinders.

Pacific, Victor chandler (tribeca).

Själv blir jag då sjukt deprimerad av att behöva backa på spelet bara för en bonus :(

 

78s, snyggt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit sattelitdag. Spelade lite 6-seaters på betfair och lyckades klonka första feedern i nånting som jag inte inte ens vet vad det är ;)

 

spelar feeder #2 just nu och ligger 3 där med 5 kvar och 2 platser till nästa runda samt ett 3:e pris på £128

 

edit: slutade 3:a och fick £128 :/

 

PF:s sattelit till kryssningen var det ju inte ens värt att försöka med. Rigg QoS drog ut mit set med en stege.

 

Klonken för dagen hittade jag annars på pokerstars i deras freeroll för svenska spelare till en 9 spelares sattelit om ett WSOP paket. 1 spelare gick vidare och efter att ha legat efter i stort sett hela vägen lyckades jag tillslut klonka in några fina i rad mot chipleadern och var sen med i matchen ordentligt.

Några konstiga spel från motståndarna efter det och sen var jag heads up. Inga konstigheter, jag ställer med AKo och får syn av 67s. Floppar toppar, som håller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också! eller som en stor svensk tänkare en gång sa; "k*ken också!"

 

kom tvåa i heads up satteliten till kryssningen. Hade ett fint flyt genom hela turneringen, men i sista matchen stämde ingenting. Blev helt krossad och fick nöja mig med ~$100 istället.

suuuurt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har haft cirka 2 veckors semester och bara tagit det lungt i sommarstugan och spelat väldigt lite poker.

 

Undantaget var pokerstars 9 pers SnG med en plats till WSOP.

Som jag naturligtvis lyckades bubbla i.... :/

Dessutom stängdes modemet i sommarstugan av när vi var heads up och jag hann precis komma tillbaka för att gå all in med 42o på BB....

Låg förvisso inte bra till innan det, men det var ändå förbannat surt att inte ens få chansen att jobba upp mig...

 

Så det blir inte WSOP för mig i år. Nästa år däremot. Då ska det spelas. Och i höst ska jag fan i mig också ut och resa.

 

Kom tillbaka till sthlm idag och har spelat lite SNGs på pokerstars idag, samt en feeder till BAPT satteliten på betfair på torsdag. Det gick vägen, så på torsdag SKA jag klonka asienresa :P

 

Imorgon börjar jobbet igen....jippie :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det dags att jag styr upp min dagbok igen.

Allt jobb har kommit ivägen för seriöst dagboksskrivande och det är inte ok....

 

Efter resan till NY i början av sommaren har rullen aldrig riktigt återhämtat sig, och det är dags att göra nånting åt det nu. Har tänkt att jag ska bonusjaga som en tok och köra lite SNG grind på stars vid sidan om. Rullen ligger i dagsläget på ~$1500 och det är tänkt att jag ska upp över $3000 innan september är slut i alla fall.

 

Utöver nätgrinden ska jag försöka redovisa lite live spel också.

 

Första bonusen i listan är sportingbets $400 reload för 4000 rakeade händer. Sjukt segspelad, men eftersom det inte spelar nån roll vilken nivå man spelar så clearar jag den på riktigt låg nivå. Så nån större förlustrisk är det ju inte. (så länge poten är större än $1 och man biragit till den så räknas handen)

 

har dessutom tänkt att jag ska lägga ~10% av eventuell vinst på satteliter och feeders. mina missöden i WSOP satteliterna har bara gett mig större lust att ta mig ut i världen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade $200 på betfair som jag inte har en aning om var de kommer ifrån. sånt är alltid trevligt.

 

Sng grinden på stars går finfint. löjligt högt ROI på 60 spelade, och jag vet att det kommer att sjunka, men det känns ju alltid skoj...

 

sportinbet har jag inte orkat med idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir en hand inte riktigt som man tänkt sig.

Funderar ett tag på att lägga mig på flopen eftersom jag inte har ett jota.

Men jag är säker på att han bara har överkort, så jag bestämmer mig för att floata och beta ut ifall det kommer ett fint underkort till.

 

Men istället faller det ett ess i spader. Vilket ger mig ett färgdrag. Jag vet att jag stackar honom om jag träffar och synar därför hans bet på turn.

 

...resten är historia.

 

Lita på att han skrek som en barnunge i chatten.

 

Game #2167930103: Hold'em NL (US$0.50/US$1) - 2006/08/13 - 13:58:55 (GMT)

Table "Steelers" Seat 2 is the button.

Seat 1: ziddax (US$102 in chips)

Seat 2: takinstax (US$100.50 in chips)

Seat 3: STRIPI (US$81 in chips)

Seat 4: MrLaevis (US$92.50 in chips)

Seat 5: Aczel1 (US$105.50 in chips)

Seat 6: CHWIN (US$63.50 in chips)

STRIPI: posts small blind US$0.50

MrLaevis: posts big blind US$1

----- HOLE CARDS -----

dealt to ziddax [Js 8s]

Aczel1: folds

CHWIN: folds

ziddax: calls US$1

takinstax: folds

STRIPI: raises to US$4

MrLaevis: folds

ziddax: calls US$3

----- FLOP ----- [2s 5c 7d]

STRIPI: bets US$6

ziddax: calls US$6

----- TURN ----- [2s 5c 7d][As]

STRIPI: bets US$15

ziddax: calls US$15

----- RIVER ----- [2s 5c 7d As][Ks]

STRIPI: bets US$31

ziddax: raises to US$77 and is all-in

STRIPI: is all-in US$25

Returned uncalled bets US$21 to ziddax

----- SHOW DOWN -----

ziddax: shows [Js 8s] (A Flush, Ace high)

STRIPI: shows [Ah Kc] (Two Pairs, Aces and Kings, Seven high)

ziddax collects US$160 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot US$163 Main pot US$160 Rake US$3

Board [2s 5c 7d As Ks]

Seat 1: ziddax showed [Js 8s] and won (US$160) with A Flush, Ace high

Seat 2: takinstax (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: STRIPI (small blind) showed [Ah Kc] and lost

Seat 4: MrLaevis (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Aczel1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: CHWIN folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kul är det när man tar ett skott på NL500 och får in pengarna med 77 mot AA på turn när brädan ligger 7882 och rivern levererar en 8?

 

Nåväl. Tack vare den snytingen är jag plus minus 0 ungefär. Lite surt, men det var ju ett skott, så jag får väl skylla mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en liten sammanställning av de senaste månadernas spel idag.

Riktigt deprimerande statistik. På cirka 90 timmars blandat spelande har jag plussat hela $6. :D

 

Det är sjukt. Kan man vara en break even spelare i längden? Vad spelar man fel då. För jag förlorar inte, utan det är break even, och det är fan så irriterande.

 

Jag har under samma period förvisso plockat in ungefär $1000 i bonus, men tanken är ju att det bara ska vara sockret på toppen :/

 

Alla tips på vad jag kan göra för fel för att uppvisa detta konstiga fenomen tas gladeligen emot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har den senaste tiden spelat ELAPP på en martinspoker. Det har gått hyfsat och ikväll kom jag 3:a efter att mina AA inte fått stå mot chipleaderns TT. hade jag vunnit den potten hade jag i stort sett varit klar som vinnare idag. Om mina beräkningar stämmer betyder det att jag ligger precis utanför top 10, med bra chans på att få åka iväg om jag lyckas i de sista turneringarna.

 

Kom dock på ikväll att jag ska på pfs pokerkryssning på lördag, och missar således omgången på lördag, och förmodligen första timmen av söndagens turnering. Det jobbiga är att alla mina kompisar är antingen upptagna eller ska också åka på kryssningen. Det känns jävligt dumt att kasta en sån här chans i sjön, när jag trots allt är ganska nära. Jag söker därför nån som kan tänka sig att spela turneringen på lördag åt mig och eventuellt nån som kan spela första timmen på söndag.

 

Lite desperat, men jag är i stort behov av hjälp. Ersättning utgår utefter placering. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har den senaste tiden spelat ELAPP på en martinspoker. Det har gått hyfsat och ikväll kom jag 3:a efter att mina AA inte fått stå mot chipleaderns TT. hade jag vunnit den potten hade jag i stort sett varit klar som vinnare idag. Om mina beräkningar stämmer betyder det att jag ligger precis utanför top 10, med bra chans på att få åka iväg om jag lyckas i de sista turneringarna.

 

Kom dock på ikväll att jag ska på pfs pokerkryssning på lördag, och missar således omgången på lördag, och förmodligen första timmen av söndagens turnering. Det jobbiga är att alla mina kompisar är antingen upptagna eller ska också åka på kryssningen. Det känns jävligt dumt att kasta en sån här chans i sjön, när jag trots allt är ganska nära. Jag söker därför nån som kan tänka sig att spela turneringen på lördag åt mig och eventuellt nån som kan spela första timmen på söndag.

 

Lite desperat, men jag är i stort behov av hjälp. Ersättning utgår utefter placering. :P

 

Handlar det om Lördag kväll? Hade det varit på dagen hade jag utan tvekan tagit den, men tyvärr har jag en allt för anti-pokrig flickvän för att få lira på helgkvällar. Låter jävla drygt om du ska missa allt på grund av kryssningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har den senaste tiden spelat ELAPP på en martinspoker. Det har gått hyfsat och ikväll kom jag 3:a efter att mina AA inte fått stå mot chipleaderns TT. hade jag vunnit den potten hade jag i stort sett varit klar som vinnare idag. Om mina beräkningar stämmer betyder det att jag ligger precis utanför top 10, med bra chans på att få åka iväg om jag lyckas i de sista turneringarna.

 

Kom dock på ikväll att jag ska på pfs pokerkryssning på lördag, och missar således omgången på lördag, och förmodligen första timmen av söndagens turnering. Det jobbiga är att alla mina kompisar är antingen upptagna eller ska också åka på kryssningen. Det känns jävligt dumt att kasta en sån här chans i sjön, när jag trots allt är ganska nära. Jag söker därför nån som kan tänka sig att spela turneringen på lördag åt mig och eventuellt nån som kan spela första timmen på söndag.

 

Lite desperat, men jag är i stort behov av hjälp. Ersättning utgår utefter placering. :P

 

Handlar det om Lördag kväll? Hade det varit på dagen hade jag utan tvekan tagit den, men tyvärr har jag en allt för anti-pokrig flickvän för att få lira på helgkvällar. Låter jävla drygt om du ska missa allt på grund av kryssningen.

 

turneringarna börjar 19:05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...