Gå till innehåll

WB-freezeout final 28/12 Trashtalk-tråd


Zikes

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GG!

 

Hade flyt idag och lyckades klonka till mig en femteplats (bl a AQ mot KK, all-in preflop :P)

 

På vilka platser hamnade de som var kvar efter jag åkt ut?

 

Vem slog ut dej? 8-)

 

1:a GynnerFelt

2:a Me me me me! (Jag på svenska)

3:a Tomten som skriver ovanför.. kartong1

4:a Micke

5:a Nån tomte... kommer inte ihåg vem va men nån lös snubbe iaf ;)

 

Resultate kommer upp i kväll.

 

 

Så, joina turneringen idag, 10000 startstack, 30 min levels och en jägarns bra poker! :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så jävla surt att komma på bubblan, men det finns ändå en pokergud när jag fick lite revansch på Per från onsdagstourneyn...

 

Jaja, nytt år nya insatser. Satsar på att samla en del poäng på touren!

 

Grattis till Bradley! Jag tror att det var du som vann torsdagsfighten. Synd bara att det var så få deltagare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är allt lite besviken på Zikes....du sa ju att du skulle vinna ju ;)

 

Och till Diegoforlan vill jag säga att jag trodde att det var en annan kille som kallade sig det.....

När jag fattade att jag hade trott fel så ångrar jag mig att jag inte följde efter dig bord efter bord....

Och dessutom så hade jag skrattat ännu mer åt din PIKE...ang min ruch i Grebbestad...jo du Diegoforlan...du behöver nog en ordentlig ruch om du tänker på att få alla att lägga sig igenom en turnering genom att säga ALL-IN ;)

Hälsa din (VÄN) att man vet aldrig när jag säger hej ifrån vänstra sidan :lol:

 

Gott Nytt År!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är allt lite besviken på Zikes....du sa ju att du skulle vinna ju ;)

 

Gott Nytt År!

 

Shit, du anar inte hur besviken jag är på mig själv. Jag borde verkligen inte slängt in degen där. Det var sjukt klantigt. Jag skyller på kaffet och ciggen. Jag var dunderhungrig vid tidpunkten och så satt jag klämd mellan två storstackar.

 

bla bla bla.. shit vad man svamlar när man ska förklara bort det hela...

 

jaja kass var det. Som fan!!

 

 

 

Men onsdagens klonkarskillz var helt absurda. Jag förstår inte att ni inte plockade mig på allt jag ägde och hade.

 

Att få betalt när man klonkar fyrtalet på floppen är inte varje dag direkt.

 

Gott nytt år på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det snart är dags att sitta vid samma bord igen, Per!

Snackade lite med Benzein igår och han tyckte att du var en svår jävel att möta, men jag var ju tvungen att berätta att det är ganska enkelt. Bara man bråkar tillräckligt så går det som på räls...

 

... eller så blir det som finalbordet på onsdagen, PLATT FALL på en dubbelklonk från Gynnerfeldt... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar max 2 timmar längre än när vi kört med 2000 marker.

Jag tippar dock på att det tar exakt lika lång tid som vanligt.

 

Ni måste förstå detta killar, den strukturen ni kör med hos Jerker och Jompa och säkert på fler ställen, med 5000 i startstack och 50-100 i blind, är hårdare än Westbays med 1000 i startstack och 5-10 i blinds.

 

bb100/5000= bb 2% av startstack

 

bb/10/1000= bb 1% av startstack

 

Inte mycket men WBP kör med snällare struktur.

 

Ni kör samtidigt dubbling av BB varannat level, där är oxå WBP snällare med dubbling var tredje cirkus (varannan när det börjar bli lite högre summor)

 

Det är inte startstacken som gör allt.

Nivåtider, deltagare, blindsstruktur är faktorer som alla spelar en viktig roll när man sätter upp en bra struktur.

 

Ge ma 1000000 i startstack och 500000/1000000 i blinds så gåre inte bättre för det.

 

 

En tävling är klar när big blind är ungefär 5% av totala markertotalen.

Säg att vi blir 40 pers gånger 10000 markörer = 400´000.

Turneringer bör sluta när BB är 20000, alltså vid level 18 och ca 8,5 timmars spel.

Håller folk på o ställer med Ax och får syn av bättre A så borde det gå snabbare ;)

 

Vill ni spela turbopoker finns det många siter som anordnar Turbo SnG ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...