toppace Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Hej, Eftersom jag arbetar heltid, studerar på heltid och har en familj bestående av en tidskrävande son samt en inte allt för förstående eller pokerintreserad fru, kommer jag lägga det mesta inom pokern på hyllan under 2006. Hade det inte varit för alla duktiga och vänliga själar i pokervärlden kydyl ,torsus,gdaily och gänget i statistik, Al S och King Yao i engelska, hade jag nog inte tagit en enda poäng på universitet denna säsong. Eftersom jag är 34 år och vill arbeta med något mer kvalificerat än jag gör i dag bör jag fokusera på att få poäng på kurserna eftersom de flesta arbetsgivare är mer intreserade av att du kan uppvisa en massa fina papper med VG, än vad du verkligen kan. Alla som presignat till min limitskola kommer jag att sköta om naturligtvis. Vidare kommer jag avsluta alla förhandlingar som påbörjats med olika intresenter. Att vika sin icke befintliga tid för nästan idielt arbete kommer inte fungera nästa år. Jag vill önska alla en fin helg och en riktigt god jul. /Robban aka Toppace Citera
Ving Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Med tanke på rubriken trodde jag du skulle avlägga ett nyårslöfte att banta... Tycker annars du gör helt rätt om omprioritera din tid. Jobb, studier och familj måste gå före. Alltid! Citera
TotalFarsa Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Med tanke på rubriken trodde jag du skulle avlägga ett nyårslöfte att banta... Tycker annars du gör helt rätt om omprioritera din tid. Jobb, studier och familj måste gå före. Alltid! @ Ving, tack för den! Och Toppace, klart att du själv och din familj ska komma i första hand! Lycka till med plugget! Sen håller jag inte med dig om att en eventuell arbetsgivare stirrar sig blind på hur många VG du har på pappret... Social skillz räknas fortfarande rätt högt... Och av det lilla jag pratat med dig verkar du inneha ett VG där iaf /TF Citera
Emilio Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Bra beslut. Fler med dig (inklusive jag själv) skulle göra klokt i att dra ned på pokern och ägna sig mer tid åt studier, familj och annat. Visst mycket pengar i poker om man är duktig men i längden kan man må ganska dåligt om man inte har mer bredd och är framgångsrik på andra områden också. Citera
cheunce Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Sen håller jag inte med dig om att en eventuell arbetsgivare stirrar sig blind på hur många VG du har på pappret... Social skillz räknas fortfarande rätt högt... Och av det lilla jag pratat med dig verkar du inneha ett VG där iaf /TF Som nyexad kan nog betygen vara viktiga för att komma på sin första intervju, men har man inga sociala skillz så lär man ändå inte få jobbet. När man väll har fått ett par år i branchen så är inte betygen från skolan viktiga utan kompetens och referencer. Så kom alltid ihåg att lämna din arbetsplats med flaggan i topp(ace) och bara för man slutar på ett jobb så behöver man inte berätta vad man tycker om alla Kan ju bli jobbit 5 år senare när man möter de personerna på en ny arbetsplats Man har ju gjort en massa intervjuer. Då har man träffat personer med bra betyg/CV som inte riktigt haft den sociala skillzen som man hoppas och därav inte fått jobbet. Sen tycker jag att du gör helt rätt att prioritera som du göra. Utbildning/jobb och familj är och ska vara det viktigaste fast i omvänd ordning Lycka till Citera
Dollarturist Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Lycka till med plugget Toppace. Jag blev lite nyfiken. Vad pluggar du? Citera
toppace Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Lycka till med plugget Toppace. Jag blev lite nyfiken. Vad pluggar du? Tack för lyckönskningen! Jag läser nu HT2005 Statistik för arbetslivet 10P på södertörn och affärsengelska 5P på halmstad högskola. VT 2006 kommer jag läsa Statistik B 11-20P i karlstad, Elektroniska affärer 5P i Ronneby, Basics of creating and validating informative webpages 2P iKarlskrona samt Grundkurs i Marknadsföring och Organisation 10P(Reservplats) i västerås. Allt detta på distans. Med tanke på rubriken trodde jag du skulle avlägga ett nyårslöfte att banta... Tycker annars du gör helt rätt om omprioritera din tid. Jobb, studier och familj måste gå före. Alltid! Jag tror att min läkare skulle tycka att det vore positivt om jag avgav ett sådant löfte Eftersom jag har ett stort gym vid sidan av vårt hus kommer jag försöka besöka det minst en gång i veckan. Citera
Dollarturist Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Låter kul Toppace! Starkt att orka plugga på distans samtidigt som du jobbar och det kommer säkerligen att vara värt det i slutänden. Skönt o slippa CSN dessutom. Citera
gdaily Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Haha, jag läste rubriken på samma sätt som Ving.. "Men vadå, Toppace är ju smal..." cu Citera
Cyntax Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Hej,Eftersom jag arbetar heltid, studerar på heltid och har en familj bestående av en tidskrävande son samt en inte allt för förstående eller pokerintreserad fru, kommer jag lägga det mesta inom pokern på hyllan under 2006. Eftersom jag är 34 år och vill arbeta med något mer kvalificerat än jag gör i dag bör jag fokusera på att få poäng på kurserna eftersom de flesta arbetsgivare är mer intreserade av att du kan uppvisa en massa fina papper med VG, än vad du verkligen kan. Jag känner igen mig i din beskrivning. Arbetar heltid som väktare, familj med tre barn, en fru som är ointresserad av poker, 33 år, oavslutade studier i juridik och krimonologi vid Stockholms Universitet.Precis som Toppace planerar jag att ta tag i mitt liv 2006. Mindre poker/intrnet för mig också. Lycka till Toppace! Citera
toppace Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Haha, jag läste rubriken på samma sätt som Ving.. "Men vadå, Toppace är ju smal..." cu jag är säker på att vår RP-mästare kommer ordna till detta, rubriken är lånad från någon annan. Citera
Vitae Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Jag önskar dig också lycka till med allt ToppAce! Hör av dig om du skall till Göteborg någon dag och känner för att dra några spader. BTW Är det bara jag som tycker att uttrycket "dra en spader" kan låta lite snuskigt? Citera
Skanke Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 BTW Är det bara jag som tycker att uttrycket "dra en spader" kan låta lite snuskigt? JApp Citera
kydyl Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Ja lycka till med studierna och familjen. Känns som rätt val att prioritera dessa framför pokern. Ska själv göra samma sak i vår när jag (äntligen) ska göra mitt examensarbete så jag kan få ut den där examen Citera
thorn Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Helt rätt beslut, det gäller att prioritera! Försvinn inte helt bara. Ha det bra Citera
Recommended Posts