pepe82 Postad 11 December , 2005 Rapport Postad 11 December , 2005 Hej alla pokerspelare! Hoppas inte denna fråga har varit uppe förut känns som alla frågor har varit uppe förut. Spela igår på Ladbrokes för en trevlig kryssning och det gick väl som vanligt lyckades dubbla ibland spela ABC poker med Aggressivitet. Problemet är att jag känner det fattas nåt för att bli bra MTT spelare. Jag kommer väl bland de bästa 20% oftast men nästan alltid utanför bubblan. Läste i Europe Card Player en artikel av Arnold T (sista sidorna) Där han förespråkar selektiv aggressivitet. Med höjningar och återhöjningar, och igår så spela en vad jag tycker en spelare precis så. Höjde och återhöjde hade modet att trycka halva stacken vid RÄTT tillfällen. Sen när någon utmana honom så satt han på en bra hand och vann. Någon gång försvann halva stacken men han lyckades jobba upp den igen. Mina försök till Selektiv aggressivitet går oftast åt skogen (försöker vara barnvänlig) milt sagt. Oftast har fi en starkhand och jag förlorar halva stacken. Upptäckte att jag gärna försöker stjäla från bra spelare istället för svaga det ska ändras. Annars så går min spelstil bra i cashgame och jag lyckas oftast med mina bluffar. Så min fråga när ska man börja ungefär vilken nivå ska man börja, mot vilka spelare, hur ofta osv? Kanske svårt att svara på men om det går dra gärna ett exempel. De turneringar jag främst tänker på är $5-15 turneringar och eventuellt någon freeroll med riktigt stor garanterad pris pool. Tacksam för alla svar Citera
kgl Postad 11 December , 2005 Rapport Postad 11 December , 2005 De första nivåerna ska du (självklart) inte stjäla mörkarna då den inte erpresenterar en så står del av din stack. Jag själv brukar dra mig för att stjäla mörkar förens en mörk är mer än 5% av din stack, jag vet inte om det är rätt men jag har gjort rätt hyfsat ifrån mig i turneringar hittils. Ett sätt som är hyfsat säkert att plocka upp en pot på är när det blir rundfold fram till knappen som höjer och du sitter på SB, här brukar jag nästan ta till vana att slå om om inte jag har någon read på knappen som übertgiht då han i princip höjer med vad som helst. Detta "move" har varit lyckad för mig men jag vet inte, det kanske är lite för riskabelt. Citera
pepe82 Postad 11 December , 2005 Författare Rapport Postad 11 December , 2005 Tack kql, det tipset låter bra men jag undrar om knappen synar dig eller återhöjer vad gör du då. När du återhöjer lägger du höjningen på den nuvarande pottens summa? Citera
kgl Postad 11 December , 2005 Rapport Postad 11 December , 2005 Ofta kan min höjning av knappen betyda all in, då ere inte så mkt att snacka om meno m vi har lite djupare stackar (runt 25-30bb) Ger jag oftast utan träff upp handen på flop då knappen inte synar med skräp. Om han återhöjer preflop lägger jag mig oftast. Angående återhöjningens storlek beror det väl på hur blindstrukturen ser ut och hur stor knappens höjning är. Ofta blir det ju all in, annars, om knappen höjer 2-3bb skulle jag väl höja till 6-8bb. Jag vet som sagt inte om detta är ett bra spel i längden men hitils har det varit en vinnande taktik för mig. Citera
pepe82 Postad 11 December , 2005 Författare Rapport Postad 11 December , 2005 men det är i allafall nåt att titta efter någon annan ? Citera
Recommended Posts