Gå till innehåll

VM lottningen på TV?


arealloser1

Recommended Posts

Trinidad är inget att vara rädd för, har ju inte ens i närheten samma kvalitet på spelarna som Senegal.. Hur som helst så möter vi ett lag ur Tysklands grupp i åttondelsfinalen, vilket såklart är mycket bra för oss! :)

Helt kanon det med. Jävla drömlottning!

 

Tycker ännu mer synd om Italien. Om de inte vinner gruppen väntar Brasilien i nästa... :lol::lol::lol:

Snarare synd om Brasilien.

Knappast.. Italiens enda styrka är att tråka ut skitlag som Norge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

paraguay kan nog överaska.

 

Definitivt!

 

Sverige håller inte mot England, varken på papperet eller på planen. I bästa fall kan vi leva på gamla meriter och spela oavgjort, men det räcker ju, iaf enligt min beräkning av sluttabellen.

 

England 7p

Sverige 5p

Paraguay 4p

Trinidad 0p

 

I sextondelen vinner Sverige mot Tyskland i förlängning (om det är golden goal som gäller, annars vinner vi på straffar).

 

I kvarten blir det på nytt en förlust mot Holland på straffar :?

 

FAN! Jag som hade hoppats på detta VM :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trinidad är inget att vara rädd för, har ju inte ens i närheten samma kvalitet på spelarna som Senegal.. Hur som helst så möter vi ett lag ur Tysklands grupp i åttondelsfinalen, vilket såklart är mycket bra för oss! :)

Helt kanon det med. Jävla drömlottning!

 

Tycker ännu mer synd om Italien. Om de inte vinner gruppen väntar Brasilien i nästa... :lol::lol::lol:

Snarare synd om Brasilien.

Knappast.. Italiens enda styrka är att tråka ut skitlag som Norge...

 

Word! Nu får primadonnorna bekänna färg!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige håller inte mot England? Vad baserar du det på? Gamla meriter? Om jag inte minns fel så har vi inte tagit stryck mot England sen 1968. England är så fruktansvärt övervärderade (tyvärr), framför allt av Engelsmännen själva. Tror på 2-1. Sverige vinner alla sina matcher. Inklusive finalen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige håller inte mot England? Vad baserar du det på? Gamla meriter? Om jag inte minns fel så har vi inte tagit stryck mot England sen 1968. England är så fruktansvärt övervärderade (tyvärr), framför allt av Engelsmännen själva. Tror på 2-1. Sverige vinner alla sina matcher. Inklusive finalen. :D

 

På papperet är England bättre ja.

Gamla meriter till Sveriges fördel ja. Länge sedan England hade ett så bra landslag som i dagsläget. Sverige har haft det virrigt i försvaret några månader nu. En av Sveriges superstjärnor kommer att vara skadad den 20:e. England kommer att satsa allt på att vinna gruppen och slippa Tyskland i kvarten.

 

England har väldigt länge varit överskattat. Men i dagsläget är det nog egentligen tvärtom. Jag kanske är lite före vår tid just nu, men jag tror att många kommer att underskatta England till sommaren.

 

Sen kan du läsa inlägget igen. Hur skulle jag rimligen kunna veta något av det jag skrev? ;)

 

Hursomhelst är England ett drömmotsånd för Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

England har väldigt länge varit överskattat. Men i dagsläget är det nog egentligen tvärtom. Jag kanske är lite före vår tid just nu, men jag tror att många kommer att underskatta England till sommaren.
Egentligen är det bara Gerrard och Lampard som håller toppklass i engelska landslaget...

 

Målvakt? Nej!!

Backar? Terry och Carra är väl ok...

Mittfält? Som sagt Gerrard och Frank, men Becks är passe..

Anfall? Owen har passerat sin peak och Rooney är hypad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frank får sin första långtidsskada på länge i April, Gerrard sträcker sig mot Paraguay och Svennis trycker in Beckham som innermittfältare. Det hela blir pannkaka trots Carraghers heroiska insatser och England slutar som trea i gruppen.

 

Kom ihåg var ni läste det...

 

Haha... ser du inte att tabellen redan är spikad? 8-)

 

EDIT: Detta var visst det 20 000:e inlägget i off topic! Nu måste jag öppna en öl :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

England har väldigt länge varit överskattat. Men i dagsläget är det nog egentligen tvärtom. Jag kanske är lite före vår tid just nu, men jag tror att många kommer att underskatta England till sommaren.
Egentligen är det bara Gerrard och Lampard som håller toppklass i engelska landslaget...

 

Målvakt? Nej!!

Backar? Terry och Carra är väl ok...

Mittfält? Som sagt Gerrard och Frank, men Becks är passe..

Anfall? Owen har passerat sin peak och Rooney är hypad..

 

Vi vänder på det, hur bra är egentligen de svenska spelarna?

 

Målvakt: Isak är i samma klass som Robinson, ingen av de är topp 10 i världen.

Backar: Ingen svensk back skulle platsa i Englands startuppställning. Äh, Neville, Terry, Carragher, Campbell, Ferdinand, King och Cole är alla bättre än bästa svenska back, medan ytterligare några engelska backar är i klass med våran bästa (Edman eller Lucic).

Mittfält: Ljungberg kliver rakt in i Englands startelva, men sen då? Svensson och Linderoth fick kämpa för att hålla en ordinarie plats (ja, Linderoth fick ju mest sitta på bänken/läktaren) i medelmåttiga till dåliga PL-lag.

Anfallare: Well, här är Sverige bättre även om skillnaden mellan lagen är liten.

 

Spelare för spelare har vi ingen chans mot England men fotboll är som bekant ett lagspel och där har engelsmännen det svårare. Det största problemet är givetvis att Lampard och Gerrard inte kan spela på samma mittfält, i alla fall inte utan en strikt defensiv mittfältare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu skall jag även dra en "så-här-går-det":

 

Grupp:

ENG - PAR 1 - 1

TRI - SWE 0 - 4

ENG - TRI 4 - 1

SWE - PAR 1 - 0

SWE - ENG 2 - 1

PAR - TRI 2 - 1

Sverige vinner gruppen och England följer med på målskillnad.

 

Åttondel:

SWE - POL 3 - 0

Polen har inte en chans när Zlatan spikar Sveriges kvartsfinal med ett hattrick.

 

Kvartsfinal:

SWE - CIV 2 - 1

Elfenbenskusten stannar kvar och gråter i Berlin, medan Sverige drar vidare till Dortmund efter mål av Larsson och inhopparen Hysen.

 

Semi-final:

SWE - ARG 0 - 1

Äckel Crespo gör ett avgörande mål i 67:e, och Sverige får sikta in sig på att gräva brons i Stuttgart.

 

Bronsmatch:

SWE - BRA 3 - 1

Sverige piskar upp ett omotiverat Brasilien.

 

Final:

ESP - ARG 3 - 1

Xabi Alonso briljerar på spanska mittfältet och Morientes gör två..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare för spelare har vi ingen chans mot England men fotboll är som bekant ett lagspel och där har engelsmännen det svårare. Det största problemet är givetvis att Lampard och Gerrard inte kan spela på samma mittfält, i alla fall inte utan en strikt defensiv mittfältare.
Jag har inte heller hävdat att Sverige på något sätt skulle ha bättre spelare på pappret, men det har man knappast haft under de senaste 4 årtiondena eller hur länge det nu är sen Sverige besegrades av England. Jag ville bara framhäva att England knappast är mycket bättre än dom varit tidigare..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Final:

ESP - ARG 3 - 1

Xabi Alonso briljerar på spanska mittfältet och Morientes gör två..

 

Jag förstår att du är ett fan av spanska ligan och spanska spelare. Jag älskar spanska ligan själv!!! Men Spaniens landslag vinner ett vm-guld.... när grisar flyger. Tyvärr är inte gentekniken där än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...