spyse Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Som ni ser är det micro FL så det kan ju vara viktigt att tänka på. Ställs inför dom här situationerna ibland och brukar för det mesta folda just för att jag inte har en anning om vad fi har och potten är så grymt liten så det är inte mycket att slås om. Fi är en klassisk micro FL spelare Loose-Passive pre och Passive post, inga andra reads. Några kommentarer? ** Speed 30c 6 (a) [Hold em] (0.15|0.30 Fixed Limit - Cash Game) Real Money - steifo sitting in seat 1 with $6.02 [Dealer] - WONG0149 sitting in seat 2 with $42.99 - spyse sitting in seat 3 with $14.11 - millerstar sitting in seat 4 with $14.42 - imre sitting in seat 5 with $11.42 WONG0149 posted the small blind - $0.07 spyse posted the big blind - $0.15 ** Dealing card to spyse: , millerstar folded imre folded steifo called - $0.15 WONG0149 folded spyse checked ** Dealing the flop: , , spyse bet - $0.15 steifo raised - $0.30 Citera
bzkt Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Folk på låga nivåer älskar att limpa med Ax. Ingen idé att beta ut på den flopen och efter hans raise är det bara att folda. Citera
spyse Postad 8 December , 2005 Författare Rapport Postad 8 December , 2005 Folk på låga nivåer älskar att limpa med Ax. Ingen idé att beta ut på den flopen och efter hans raise är det bara att folda. Du menar alltså att såfort jag träffar en flop med ett A på så ska jag checka mot en spelare och sedan folda om han bettar? På ett SH bord kan man ju inte utgå från att det alltid är ett A ute, dock så måste man ju såklart lugna ner sig såfort det man får mothugg. Och att dom älskar att limpa Ax är en sanning med modifikation dom limpar ALLA händer Citera
Kotoryu Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag skulle syna och se vad som kommer på turn. 6 små i potten, plus möjlighet till checkraise när Q eller 7 kommer. Nog har du odds för det. Edit: alright, 5½ små. Men det är som sagt shorthanded och det är alldeles för vekt att folda för hans höjning, tycker jag. Citera
Gyre Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag skulle syna och se vad som kommer på turn. 6 små i potten, plus möjlighet till checkraise när Q eller 7 kommer. Nog har du odds för det. Edit: alright, 5½ små. Men det är som sagt shorthanded och det är alldeles för vekt att folda för hans höjning, tycker jag. Håller med. Betta floppen tycker jag du måste göra. Citera
Recommended Posts