Gå till innehåll

Strategi och tips för stabilaste spelet?


fuzz

Recommended Posts

Vad är bäst att köra för en stabil inkomst med minsta risker som nybörjare, fixed pot eller no limit, flera windows på lägre nivåer?

Så att dåliga tider blir timmar och inte veckor :P

Vet inte riktigt om du ska räkna med inkomster som nybörjare. Det främsta kriteriet för att få stabila resultat är helt enkelt att spela sjukt mycket händer och det lämpar sig ju SnG och fixlimit full table mer för än shorthanded och NL cashgame eftersom man inte behöver lika mycket uppmärksamhet per bord i de olika spelen.

 

Dock tycker jag inte att stabilia resultat bör vara en särskilt hög prioritet för en nybörjare. Att bli bättre och stabila plusresultat går ju till viss del emot varandra. För att bli bra så är det bättre ju bättre motståndare du har och ju mer du kan koncentrera dig på varje bord och för stabila plusresultat är det tvärtom.

 

Oavsett vad ditt mål är så är ett viktigt kriterium att ha kul, annars orkar du helt enkelt inte spela särskilt många händer oavsett.

 

Edit: flyttar Str8flushen till resultat. Har lite bråttom nu så du får ursäkta bristen på motivation. Läs gärna postningsguiden i allt om pokerforum.nu eller PM:a mig så svarar jag när jag har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med det du tycker är kul anser jag, jag började först med cashgames NLmen lirade väldigt försiktigt och förstod inte alltför mycket av spelet, blev trött på att förlora hela inköp på NL på badbeats osv. Började lira fixed ett tag och det gick fint, vande mig vid pengarna aggressivitet och hur man spelar rent teoretiskt, började lira fler bord osv, är riktigt glad över att jag lirade FL ett tag, lärde mig grymt mycket på att multitabla det då man lirar många händer oftare ner till river.

 

Började som smått lira lite NL igen för att det faktiskt är roligare sålänge man slipper badbeats och kör nu enbart NL. Känns som om FL perioden var en riktigt bra läroperiod inför bättre NL spel. Men FL är nog bättre om du vill ha en stabil inkomst, iaf på lägre nivåer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också rekomendera fixed i början. Problemet med NLT är att de små misstag man gör som nybörjare får så tråkiga konsekvenser.

 

Har spelat frekvent på nätet i ett halvår och går stadigt men sakta plus. Tycker inte man ska ha högre mål det första halvåret som pokerspelare än att gå plusminus noll. Det är få som tjänar grova pengar som nybörjare i poker.

 

Mest pengar tror jag man tjänar i NLT, för det finns så många maniacs där. Ingen galning gillar fixed!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest pengar tror jag man tjänar i NLT, för det finns så många maniacs där. Ingen galning gillar fixed!

 

Galningar är inte allt, synstationerna man hittar i FL är också väldigt bra på att ge bort allmosor kan jag lova.

 

När du väljer vad du ska spela så tycker jag du gör fel i att ta det som andra säger att du kommer tjäna mest på, väljd det som är roligast.

 

På låg nivå är motståndet så dåligt att du inte behöver riskera speciellt mycket vad du än väljer och antagligen kommer gå + om du bara ser till att lära dig grunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om du ska räkna med inkomster som nybörjare. Det främsta kriteriet för att få stabila resultat är helt enkelt att spela sjukt mycket händer och det lämpar sig ju SnG och fixlimit full table mer för än shorthanded och NL cashgame eftersom man inte behöver lika mycket uppmärksamhet per bord i de olika spelen.

 

 

Menar du vad du skriver? Att spela (=gå med i) sjukt mycket händer låter inte som nån lysande stategi. Fast jag antar att han ska "sitta med vid bordet" många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt om du ska räkna med inkomster som nybörjare. Det främsta kriteriet för att få stabila resultat är helt enkelt att spela sjukt mycket händer och det lämpar sig ju SnG och fixlimit full table mer för än shorthanded och NL cashgame eftersom man inte behöver lika mycket uppmärksamhet per bord i de olika spelen.

 

 

Menar du vad du skriver? Att spela (=gå med i) sjukt mycket händer låter inte som nån lysande stategi. Fast jag antar att han ska "sitta med vid bordet" många händer.

 

Hehe nej, han menar att spela sjukt många händer för att få erfarenhet.

 

Vad Hjort inte menade

Spela 72, J3 84 osv osv...

 

Vad Hjort menade:

Spela tusentals händer och få erfarenhet för att förbättra ditt spel. Tänk inte på att du vill få stabila resultat när du är som nyast, utan spela ditt spel och arbeta på att utvecklas så kommer stabiliteten (eller vad man nu kallar det i poker :P) av sig själv.

 

Ha det gott, och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Galningar är inte allt, synstationerna man hittar i FL är också väldigt bra på att ge bort allmosor kan jag lova.

 

Jo och synstationerna i FLT är nog bra att börja spela mot. Galningarna i NLT rekommenderar jag ingen nybörjare att tampas mot även fast en callingstation ofta vinner mycket mot en galning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...