Gå till innehåll

NLT - Set på turn med ordentligt med action


guldfisk

Recommended Posts

Fi_1 är en väldigt lös kille som brukade min-raisa med allt innan flopen, Fi_3 var aggresiv och ville se mycket floppar. Innan hade vi bara lirat ca 25 händer..

 

Table Table 64789 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: HERO ( $44.75 )

Seat 3: Fi_1 ( $59.71 )

Seat 5: Fi_2( $50.60 )

Seat 4: Fi_3 ( $59.05 )

Seat 6: Fi_4 ( $49.25 )

Seat 2: Fi_5 ( $11.85 )

Fi_1 posts small blind [$0.25].

Fi_3 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3d 3s ]

Fi_2 folds.

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_4 folds.

HERO calls [$0.50].

Fi_5 folds.

Fi_1 raises [$0.75].

Fi_3 calls [$0.50].

HERO calls [$0.50].

 

Limpar in, får minraise som inte behöver betyda ngt...

 

** Dealing Flop ** [ Js, Qs, 7c ]

 

Fi_1 checks.

Fi_3 checks.

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

HERO checks.

 

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Fi_1 bets [$0.75].

Fi_3 calls [$0.75].

HERO raises [$3].

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_1 calls [$2.25].

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_3 raises [$9.25].

HERO is all-In [$40.75]

 

Jag tror helt klart att jag leder här, QQ eller JJ trodde jag ingen höll, kanse 77 men jag tycker inte deras satsningar tyder på det..

 

Jag kände mig nöjd när jag tryckte in, dock kändes det i efterhand som jag överspelade handen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att fi3 sitter med en triss. Om han satt med det så borde han ju skyddat den redan på floppen pga flushdrag.

 

Får man hugg på sin höjning där så tycker jag att det är okej att trycka in allt. Hans re-raise kan ju bero på att han tror att du försöker sno potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tryckt in, spelat som dig alltså. 77 känns ju lite tomtigt om nån har, men det är ju tomtar så. Du lär leda i 95 fall av 100 och det känns inte så långt bort att dom callar en allin ändå. Alternativt kunde du bara reraisat honom 30$ eller nåt.

 

Jag betar in $40 i en pot på $20, tror du att jag får mer gensvar av $30? Känns inte så stor skillnad då jag visar att jag kommer gå all-in på river då jag har blivit enormt så potinvesterad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också trycka in även om Fi_3s slowplay oroar mig endel. Tror dock han kan ha två par eller något drag han bestämmer sig att överspela (:?). I alla fall skulle jag ha svårt att släppa mitt set här, även om det inte är otroligt att Fi_3 leder.

Tror du leder oftast här dock, så tror att det är +EV att trycka in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar in $40 i en pot på $20, tror du att jag får mer gensvar av $30? Känns inte så stor skillnad då jag visar att jag kommer gå all-in på river då jag har blivit enormt så potinvesterad?

 

Grejen är väl att det ser mindre ut när dom ska calla, och det är de enda dom tänker på på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tack för svaren kommer upplösningen..

 

Fi_1 calls [$40.75].

Fi_3 calls [$33.75].

** Dealing River ** [ 7s ]

Fi_5: WOW

Fi_5: nice pot

Fi_1 bets [$0.50].

Fi_3 raises [$6].

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_1 calls [$5.50].

Fi_3 shows [ Qd, Jc ] two pairs, queens and jacks.

HERO shows [ 3d, 3s ] a full house, Threes full of sevens.

Fi_1 doesn't show [ Kc, Ac ] a pair of sevens.

Fi_3 wins $12 from side pot #1 with two pairs, queens and jacks.

HERO wins $131.25 from the main pot with a full house, Threes full of sevens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi_1 är en väldigt lös kille som brukade min-raisa med allt innan flopen, Fi_3 var aggresiv och ville se mycket floppar. Innan hade vi bara lirat ca 25 händer..

 

Table Table 64789 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: HERO ( $44.75 )

Seat 3: Fi_1 ( $59.71 )

Seat 5: Fi_2( $50.60 )

Seat 4: Fi_3 ( $59.05 )

Seat 6: Fi_4 ( $49.25 )

Seat 2: Fi_5 ( $11.85 )

Fi_1 posts small blind [$0.25].

Fi_3 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3d 3s ]

Fi_2 folds.

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_4 folds.

HERO calls [$0.50].

Fi_5 folds.

Fi_1 raises [$0.75].

Fi_3 calls [$0.50].

HERO calls [$0.50].

 

Limpar in, får minraise som inte behöver betyda ngt...

 

** Dealing Flop ** [ Js, Qs, 7c ]

 

Fi_1 checks.

Fi_3 checks.

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

HERO checks.

 

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Fi_1 bets [$0.75].

Fi_3 calls [$0.75].

HERO raises [$3].

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_1 calls [$2.25].

>You have options at Table 65637 (6 max) Table!.

Fi_3 raises [$9.25].

HERO is all-In [$40.75]

 

Jag tror helt klart att jag leder här, QQ eller JJ trodde jag ingen höll, kanse 77 men jag tycker inte deras satsningar tyder på det..

 

Jag kände mig nöjd när jag tryckte in, dock kändes det i efterhand som jag överspelade handen..

 

 

utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.

 

All in var helt rätt beslut, där ligger två färgdrag och stegedrag ute. Då e det inte läge att finlira och höja till 25 eller 30 som vissa har antytt. Potten är redan så pass stor att du bör vara nöjd även om båda lägger sig efter din all in.

 

Är du inte lite stolt att du tog bådas inköp och postar den här handen pga det ? Som du själv skriver " jag kände mig nöjd när jag tryckte in" ... var i handen tycker du att du gör fel egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror helt klart att jag leder här, QQ eller JJ trodde jag ingen höll, kanse 77 men jag tycker inte deras satsningar tyder på det..
utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.
Skulle Fi_1 min-raisea QQ eller JJ från sb? Eller skulle Fi_3 syna en min-raise med QQ eller JJ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.

 

All in var helt rätt beslut, där ligger två färgdrag och stegedrag ute. Då e det inte läge att finlira och höja till 25 eller 30 som vissa har antytt. Potten är redan så pass stor att du bör vara nöjd även om båda lägger sig efter din all in.

 

Är du inte lite stolt att du tog bådas inköp och postar den här handen pga det ? Som du själv skriver " jag kände mig nöjd när jag tryckte in" ... var i handen tycker du att du gör fel egentligen?

 

Jag tyckte i efterhand att min all-in var nybörjarspel, att bara trycka in stacken när jag träffar ngt. Att jag denna gången hade _tur_ och vann ser jag som en bra avslutning som hjälpte min BR, när jag postade handen ville jag få hjälp med mitt spel. Att få höra hur andra hade gjort för det kändes inte som ett ordentligt genomtänkt spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.

 

All in var helt rätt beslut, där ligger två färgdrag och stegedrag ute. Då e det inte läge att finlira och höja till 25 eller 30 som vissa har antytt. Potten är redan så pass stor att du bör vara nöjd även om båda lägger sig efter din all in.

 

Är du inte lite stolt att du tog bådas inköp och postar den här handen pga det ? Som du själv skriver " jag kände mig nöjd när jag tryckte in" ... var i handen tycker du att du gör fel egentligen?

 

Jag tyckte i efterhand att min all-in var nybörjarspel, att bara trycka in stacken när jag träffar ngt. Att jag denna gången hade _tur_ och vann ser jag som en bra avslutning som hjälpte min BR, när jag postade handen ville jag få hjälp med mitt spel. Att få höra hur andra hade gjort för det kändes inte som ett ordentligt genomtänkt spel..

Eftersom ni kommer ha så lite kvar att betta på river så är det bara att trycka in på turn. När potten börjar bli stor behöver du inte tänka på att "gömma" din hand lika mycket. Om de har något synar de, annars hade ett litet bet eller syn bara gett dem en extra chans att dra ut dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte i efterhand att min all-in var nybörjarspel, att bara trycka in stacken när jag träffar ngt.

 

Det är ju det du ska göra på den här nivån är det inte värt att tänka ut nå snygga moves och göra dom då FI ändå aldrig kommer uppskatta det.

 

Solid ABC poker som gäller.

 

En annan sak jag upptäckt är att folk har en tendens att syna en all-in med en sämre hand än vid ett kraftigt bett. Kanske har det något att göra med att all-in känns desperat och att dom verkligen vill ha så mycket pengar :).

 

Sedan kan man ju undra varför man spelar 33 när man känner sig orolig för att fi ska ha ett högre set när man väl träffar, nej vart lite OT.

 

Grattis till en fin pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt innan så tycker jag att du spela handen bra. Sen är det rätt tomtigt av fi3 att slow spela sitt två par på floppen när det finns både steg och färgdrag. Sånt ska straffa sig och i detta fallet så gjorde det de. Hade han betat på floppen så hade han troligtvis sluppit dig på turnen och vunnit handen ;) Nu står han istället utan någon vettig info mot en all in och ligger efter utan att veta om det :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror helt klart att jag leder här, QQ eller JJ trodde jag ingen höll, kanse 77 men jag tycker inte deras satsningar tyder på det..
utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.
Skulle Fi_1 min-raisea QQ eller JJ från sb? Eller skulle Fi_3 syna en min-raise med QQ eller JJ?

 

jag hänger inte med.... vad menar du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror helt klart att jag leder här, QQ eller JJ trodde jag ingen höll, kanse 77 men jag tycker inte deras satsningar tyder på det..
utesluter du JJ och QQ får du lägga till 77 till den kategorin. Dom lär spelas ganska liknande på den brädan.
Skulle Fi_1 min-raisea QQ eller JJ från sb? Eller skulle Fi_3 syna en min-raise med QQ eller JJ?

 

jag hänger inte med ? vad menar du ?

Jag frågar om det är särskilt troligt att Fi_1 skulle min-raisea QQ eller JJ från sb pre-flop? Eller att Fi_3 skulle syna en min-raise med QQ eller JJ från bb pre-flop?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade bara lirat 25 händer med dem, det lilla jag hade i magskänsla sa nej, men det kändes ändå när jag fick ett bet på $10.

 

Trodde att han satt på ett TP, när jag får syn av båda två trodde jag att Fi_1 satt med spaderfärgdraget och Fi_3 satt med överpar alt. tvåpar. När river kommer ser jag bara spadern och inte att det är en 7a som parar brädan utan tänkte att det var kört.

 

Ni skall ha tack för de svar ni gav!

 

Tills nästa hand

/Guldfisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hänger inte med ? vad menar du ?

 

hahaha..

den var rolig :)

 

 

han menar att deras pre-flop spel inte tydde på QQ eller JJ, men kunde mkt väl ha varit 77 efter att du påpekat att de spelas på samma sätt.

 

Problemet är att Alve la märke till pre-flop-spelet medan du bara menar post-flop-spel efter träffat set.

 

Man mini-raisar inte från SB/BB med JJ/QQ och man synar inte bara en mini-raise från SB/BB med JJ/QQ. Däremot skulle man kunde syna en mini-raise med exempelvis 77.

 

Förstår du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...