kronvall Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Hej Jag har vant mig vid att spela NL i fullring och har lite svårigheter att helt rätt anpassa mitt spel till bord med 6-8 spelare. Normalt sett sitter jag och grindar 0.1/0.2 €/$/£-bord och då har det funkat fint att vara vinnande med Hellmuths startandstabell. Nu har jag reggat mig på Heypoker och märker att det spelet inte riktigt funkar för 0.1/0.2 €-borden där spelarantalet varierar mellan 6-8 spelare. Det är inte att jag slaskar men jag går +/- noll sedan jag bytte. Självklart kan det vara en helt normal variation men jag tror även att det att jag inte anpassat mitt spel är en faktor som spelar roll. Är det kanske en lite för tight spelstil för dessa bord? Är det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter från Heypoker's microlimitbord? Tack //K * RP, lite kortare - QoS * Citera
joeki Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 En klassisk regel är väl att spela precis som vanligt, men att låtsa att UTG och UTG+1 har foldat Då blir det precis likadant ska du se. Citera
Myssion Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Jag har inte spelat microlimit på HeyPoker, men generellt så skulle jag säga att du spelar för tight. En enkel grundregel: När du sitter UTG på ett åttamannabord, så sitter du motsvarande UTG+2 på ett tiomannabord, bara att justera dina tabeller efter det. Alltså, ta din tabell och förskjut den två steg, om du förstår hur jag menar, tre steg om det är sjumanna osv. Citera
Myssion Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 En klassisk regel är väl att spela precis som vanligt, men att låtsa att UTG och UTG+1 har foldat Då blir det precis likadant ska du se. Det var precis så jag menade! Citera
Recommended Posts