Gå till innehåll

joppeli

Members
  • Innehåll Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

joppeli's Achievements

Newbie

Newbie (1/3)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Idag, den 19 juli, nästan exakt en månad sedan kontot spärrades (den 21 juni), fick jag mail från Unibet att pengarna, $1034, är tillbaka på mitt Unibet konto. Någon form av kompensation hade man ju uppskattat men jag får väl vara glad som fått tillbaka mina pengar. Frågan är om man vågar spela där......
  2. 18 dagar efter kontot spärrades meddelade Unibet att allt var ok och att kontot öppnats. Något gick dock fel så pokerkontot var fortfarande låst. Unibet beklagar och det är bara att vänta. Ytterligare 8 dagar senare är pokerkontot öppet. Dock var alla pengar borta, ca $1020. Blev jag förvånad? Inte speciellt. Unibet jobbar vidare...........
  3. Tack för kommentaren Unibet! Självklart tycker även jag att det är mycket bra att ni eftersträvar högsta säkerhet och bekämpar fusk! Vad jag vänder mig mot är bland annat: 1) Om man får sitt konto spärrat bör man få veta anledningen. Det har inte jag fått. 2) Ni, som ett seriöst företag, borde ha någon form av SLA mot era kunder, dvs spelarna. Tex: max handläggningstid är 5 dagar. 3) Ni borde löpande ge besked om vad som händer med ärendet. 4) Att hänvisa till era regler typ "Vi kan göra som vi vill utan anledning" känns oseriöst. Nej, nu får jag logga in på SS och köra en 20:- sit'n'go
  4. Rent generellt tycker jag att principen att spärra konton är helt fel. Kontot bör vara öppet tills dess att eventuella brott etc mot sitens regler är bevisade. I Sverige har vi ju principen att man är oskyldig tills dess att motsatsen är bevisad. Här spärras konton utan att man ens får veta anledningen och förblir spärrade utan något som helst besked om när det kommer att öppnas igen. Unibet hänvisar till sina regler som bla säger att man har rätt att spärra konton etc utan anledning !!!! Tveksamt om en sådan regel håller juridiskt.
  5. Tack för alla kommentarer! Jag är en typisk småspelare, spelar numera endast lite på Svenska Spel. I början av min "karriär" spelade jag lite på Pacific, Paradise mm. Jag har ingen koll på det här med nätverk etc. Det jag vet är att jag inte spelat på Unibet innan. Måste jag som spelare ha koll på vilka övriga siter som ingår i samma nätverk? För mig känns det som överkurs! Med mina mått mätt var min insättning på $750 MYCKET stor. Anledningen var att jag inte gillar att lämna ut mitt kontonummer på nätet och ville inte riskera att behöva fylla på kontot igen. Därför känns det extra surt att nu ha dessa pengar låsta plus att tiden rinner iväg så möjligheten till bonus minskar ju avsevärt.
  6. Man skulle mycket väl kunna göra många av dessa kontroller innan kontot öppnas, tex skicka in kopia på id-kort, kontokort mm. Detta blir ju omvänd bevisföring, jag anses skyldig tills motsatsen är bevisad och trots att jag nu bevisat att allt är ok händer ingenting. Unibet borde kunna ge bättre besked.
  7. Unibet trodde jag var en seriös spelsite men ack vad jag bedrog mig. Onsdag den 20/6 bestämde jag mig för att öppna ett konto eftersom dom hade en bra sign up bonus. Satte in $750 och började spela. Det gick bra, +$280!! Nästa dag var kontot spärrat!? Jag ringde kundtjänst och fick inget vettigt besked om varför, tjejen sa att man slumpvis väljer ut konton för extra kontroll. Några minuter senare ringde hon och sa att jag skulle skicka in kopior på mitt Mastercard, körkort samt faktura som visade att pengar dragits till Unibet. Eftersom mitt Mastercard är ett betalkort med faktura dröjer det 4 bankdagar innan beloppet till Unibet syns på fakturaunderlaget. Detta innebär att jag inte kunde få fram alla dokument förrän tisdag den 26/6. Äntligen, nu kommer jag att kunna spela igen trodde jag, men icke. Unibet bekräftar att man fått alla dokument man behöver men kontot öppnas inte ändå. Jag försöker få besked om varför kontot inte öppnas samt en prognos om när kontot kommer att öppnas men får inget besked. I senaste mailet från Unibet var beskedet att ärendet ligger hos ansvariga!! Tyvärr går det inte att komma i kontakt med ansvariga utan endast med kundtjänst vars enda uppgift verkar vara att ge allmänna besked typ ”vi jobbar på det”. Nu har kontot varit spärrat i 11 dagar!! Inga problem att öppna kontot och sätta in pengar. Direkt därefter spärras kontot utan att någon anledning ges och förblir spärrat utan att Unibet ger något som helst besked. I den vanliga världen är detta inget annat än stöld! Unibet gör precis som dom vill och som spelare är man helt chanslös. Säga vad man vill om Svenska Spel men något sådant här hade aldrig hänt där. Passa er alltså för Unibet!! Mig har dom stulit $1030 från, vem vet hur mycket dom tar från dig!!
×
×
  • Skapa nytt...