antingen random eller välja en ras. vad menar du man annars kan göra?
för övrigt är det väl rätt självklart att "gto" är random vid perfekt balans eller den ras som är mest OP vid dålig balans. anledningen man inte vill köra random är ju att det är jobbigt att lära sig alla raser.
sedan återstår ju racepicking. slayer var en sån i bw, även grrrr till viss del. det är dock lite svårt nuförtiden då dom flesta tours kräver att du kör en ras. dessutom funkar det inte alls på laddern.
är övertygad om att spelet innehåller mindre sten, sax, påse än du tror det gör. just det argumentet var nåt man hörde ofta i zvz i bw. folk sa att 9 pool > 12 hatch > 12 pool > 9 pool vilket är och var helt felaktigt. varje strategi har sina fördelar, speciellt med vad lingsen kan åstadkomma och hur tidiga mutas det blir. jag menar, 5 pool dödar 12 hatch men det är ungefär så långt bo-förluster går i zvz.
nu hittar du ju bara på.
proxy reapers t ex är ett sånt stort hot att det bör ingå i även en gto-snubbes arsenal, men knappast för jämnan.
för övrigt tycker jag det är lite fånigt att ens prata om gto för starcraft. intressantare att se utvecklingen som sc/bw tagit mot att ständigt försöka klämma ut så mkt eco som möjligt i början och mixa det med en och annan cheese. flash har börjat 14-cc:a som standard i tvz nu t ex med start mot effort i osl-finalen, men man är knappast säker mot bbs från honom.
träna på dina mechanics istället om du vill bli bättre