Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. haha, jag vet, han är rätt sjuk. Han motivation var att han "ville ha nånting att berätta för barnbarnen."
  2. Hemma från Emmaboda! Var jävligt kul overall, trots att det regnade typ konstant de tre sista dagarna. Kröka rätt rejält, stod längst fram på Infected (var sånt extremt tryck där, en tjejkompis svimmade typ och blev tagen över stängslet av vakterna :-/). En kompis tog förresten Skrillex på pungen Ställde sig längst fram, svimmade, blev tagen av vakterna o tog ett leap of faith mot scenen. Han var rätt i extas efteråt Daniel adams-ray var också en absolut höjdpunkt. Aja, skönt att vara hemma. Mycket trevligt att återse sängen, torra kläder, familjen, och framför allt datorn, hehe. Gamer att heart antar jag Imorrn kväll flyger holländaren över, och dagen därefter kommer två svenskar så blire pokerhus i en vecka Blir nog rätt nice
  3. Archtila, du råkar inte Archrival på 2p2 va? Rätt många likheter.
  4. haha, jo, det är lite märkligt. Vi gillar att spela på bord helt enkelt Imorrn bär det av till emmaboda. Tar inte med mig dator eller liknande, så blir inga updateringar föräns typ 1a augsti. Sen blire pokerhus den 2-9 IFS out!
  5. Hmm, är det lag på att man inte får lira live i Sverige om man inte är 20? Eller är det bara cc som har det som policy? För isåfall borde det väl finnas andra ställen som man kan va på?
  6. Vem spelar aldrig på dagarna?
  7. Det blir väl en "fml" sen 4bet/call. Fast om ni inte har nån dynamik, o du inte känner att han försöka utnyttja dig, ja då antar jag att det är okej att folda om du vill.
  8. Det är rätt viktigt, det betyder i princip hur stor chans vi har att vinna handen om den går till showdown. Te.x. så har ett färgdrag ca. 35% equity mot ett överpar om man hamnar all-in på floppen. Typ
  9. Imfromsweden

    .

    De e fine
  10. Varje plusss är ett pluss!
  11. Yes, det gör jag Nice nice, var du bra då?
  12. SÅÅÅÅ, Ipoker rullen äntligen tillbaka till höjdpunkten innan den allra senaste nedsvängningen. Fas 1: complete. Har bara... obeskrivligt mycket kvar då.
  13. Ja, fan vad jag älskar ftp Fast själva kortet är inte så märkvärdigt, typ en liten metallplatta bara
  14. Raaaaaaaaaawr! Bara ett problem då, även om vi möts kommer vi inte veta om det
  15. hahahaha, håller med, jävligt solid serie, vilket leder till nästa fråga, vilken säsong är bäst? Imo, 1>2>5>4>3 /facit?
  16. Vad anser vår gode ST om Dexter?
  17. Känns fruktansvärt kallt att folda 77 mot en enkel BTN raise, men vad vet jag, har väl blivit färgad av HU antar jag.
  18. Fast om vi inte vet hur mycket han 4bettar och så då. Och BB är bara en random nit. BTN är bara en okänd taggy spelare som ser oss som en typiskt LAG. Vad är standarden på 200nl med just 66-77? Segeltorp, inte en särskilt stor klubb. Kanske får bli en match om du bestämmer dig för att lira i år då?
  19. 2 & 3 Alright, det jag misstänkte. En annan fråga, vad gör ni med 66-77 i sb mot en taggy öppnare på BTN. Anta typ 30% steal. Call känns rätt ful, fold likaså, o 3bet känns väl lite sådär också, med tanke på att vi står väl inte så bra till mot hans 4bet-range, o 66/77 spelar väl knappt alls i en 3bet pot.
  20. iPoker - $2 NL - Holdem - 5 players Hand converted by PokerTracker 3 Hero (UTG): $361.00 CO: $252.65 BTN: $200.00 SB: $200.00 BB: $200.00 SB posts SB $1.00, BB posts BB $2.00 Pre Flop: ($3.00) Hero has K:spade: Q:spade: Hero raises to $6.00, fold, fold, fold, BB raises to $20.00, Hero calls $14.00 Flop: ($41.00, 2 players) K:diamond: 7:spade: 6:club: BB checks, Hero bets $23.00, BB calls $23.00 Turn: ($87.00, 2 players) 6:heart: BB checks, Hero bets $38.00, BB calls $38.00 River: ($163.00, 2 players) J:club: BB checks, Hero bets $280.00, BB calls $119.00 Hero shows K:spade: Q:spade: (Two Pair, Kings and Sixes) (PreFlop 49%, Flop 6%, Turn 0%) BB shows 6:diamond: 6:spade: (Four of a Kind, Sixes) (PreFlop 51%, Flop 94%, Turn 100%) Hero wins $0.00 BB wins $398.00 För tunnt mot random reg, på den aggresiva sidan?
  21. Japp Inte så vidare värst bra dock
  22. Tack Nä, jag diskuterar inte direkt strategi på PF. Breakeven steven idag. Spelade sådär. Största vinnarn: iPoker - $4 NL - Holdem - 2 players Hand converted by PokerTracker 3 Hero (SB): $548.00 BB: $407.20 Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00 Pre Flop: ($6.00) Hero has 8:spade: A:club: Hero raises to $8.00, BB raises to $32.00, Hero calls $24.00 Flop: ($64.00, 2 players) 5:club: A:spade: Q:spade: BB bets $40.00, Hero calls $40.00 Turn: ($144.00, 2 players) 8:club: BB bets $76.00, Hero raises to $160.00, fold Hero shows 8:spade: A:club: (Two Pair, Aces and Eights) Hero wins $295.00 ^Vad är bäst på turn mot en okänd taggig reg? Flat eller raise eller ship? Största förlorarn: iPoker - €4 NL - Holdem - 2 players Hand converted by PokerTracker 3 Hero (SB): €429.00 BB: €326.38 Hero posts SB €2.00, BB posts BB €4.00 Pre Flop: (€6.00) Hero has T:spade: 5:spade: Hero raises to €12.00, BB calls €8.00 Flop: (€24.00, 2 players) J:diamond: 8:diamond: J:club: BB checks, Hero bets €12.00, BB calls €12.00 Turn: (€48.00, 2 players) J:heart: BB checks, Hero checks River: (€48.00, 2 players) 3:heart: BB bets €36.00, Hero raises to €74.00, BB calls €38.00 Hero mucks T:spade: 5:spade: (Three of a Kind, Jacks) (PreFlop 57%, Flop 14%, Turn 11%) BB shows 8:spade: 9:diamond: (Full House, Jacks full of Eights) (PreFlop 43%, Flop 86%, Turn 89%) BB wins €195.00 ^Mot en fisk. Trodde hans range för att check/syna flopp inehöll massor med draws/air, samtidigt som han inte donkar river med 8x 100%.
×
×
  • Skapa nytt...