-
Innehåll Antal
398 -
Gick med
-
Besökte senast
Converted
-
Sysselsättning
Programmerare - PokerOffice
Fredrik Ericsson's Achievements
Advanced Member (3/3)
0
Anseende bland gemenskapen
-
Party har ändrat HH formatet i och med sin senaste uppdatering. Kommer fix för detta när vi släpper fix för party. Det är en rejält stor ändring i klienten men vi hoppas få ut en fix imorgon (dock ingen garanti). Skall ta tag i det så fort vi fått ut en fix för nya Party. Vilken version av PO har du? Kan ses från help menyn. PO visar data på en per spelare basis, du måste ta upp spelarlistan i PO och välja din spelare på prima, tryck sedan "Update". Eller så kan du skapa Alias genom att gå till overview tabben och trycka på ikonen som har en liten gubbe och ett grönt "+"-tecken. På vilken sajt spelar du? Ser du ingenting i livefönstret? Odds, kort, etc? Har aldrig hört talas om något liknande förut, det låter som att det möjligtvis skulle vara fel på ditt Windows. Skicka din systemlogg till support@pokeroffice.com Du hittar loggen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt
-
Pröva att installera vår beta för v2.17, detta kommer sannolikt att lösa problemet. Kan göras här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=5286 Funkar det nu? Hmmm.. det låter som ett systemfel. Pröva att installera om PO igen genom att göra så här: 1. Avinstallera PO via startmenyn i Windows. 2. Ta bort katalogen c:\program\pokeroffice (om den fortfarande existerar) 3. Starta om dator (mycket viktigt) 4. Ladda ner och installera PO från http://www.pokeroffice.com/update/update216.exe 5. Starta PO Fungerar det nu? Hmmm.. detta har även rapporterats av en annan användare som spelare på ladbrokes, tror att det kan vara en bugg som bara visar sig på ladbrokes. Hur återskapar jag lättast detta? Dvs vilken nivå spelar du på, spelar du ring games eller turneringar, etc. Tack!
-
Ok, tack, skall kolla på det. Sannolikt så är det en endast en liten ändring, skall försöka släppa en fix imorgon, läggs ut på vårt forum. Vilken sajt spelar du på? Du använder inte MySQL 5.0 va? Det beror på den nya Party uppdateringen, det är ett rätt stor ändring de gjort, vi tittar för tillfället på olika lösningar att fixa detta. Kör du Beta #3 ? Skicka isf din loggfil till support@pokeroffice.com Tack! Nej, tror inte att så är fallet, dock så är det en ny bransch och de flesta klienterna är inte färdiga än vad gäller features och buggar, tror vi kommer se mindre av dessa uppdateringar i framtiden. I exempelvis Party's fall så har de släppt en ny klient i Unicode format för att förbereda för kommande multi-språk klient.
-
Lessen att jag inte svarat på frågor på ett tag, har varit nergrottad i kommande supporten för Full Tilt. Vi har nu precis släppt en tredje BETA för Full Tilt som kan laddas ner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=5286 Vi har nu förhoppningsvis fixat detta problem en gång för alla. Den som har detta problem, dvs att Prima klienten ej går att starta om man har PO installerat får jättegärna ladda ner BETA:n på länken ovan och säga huruvida det löste problemet. Notera att ni inte skall döda någon process(javaw.exe), ladda istället ner beta:n på länken ovan så skall det fungera. Det beror på den senaste Stars uppdateringen, vi håller för tillfället på att titta på detta. Notera att Stars inte skriver ut denna information i sina hand histories vilket gör väldigt svårt för PO att veta denna information. Förhoppningsvis skall vi dock kunna fixa till det. Du kan högerklicka på en turnering från tournaments tabben i PokerOffice och välj "Edit Tournament" för att editera detta manuellt. Gå även till statistics menyn i live fönstret, väl "Performance" och välj sedan "Always exclude total stats for own player". Fungerar det bätte nu? Om inte, vad har du för dator? Det skall stå 2.16 i PO med beta:n, det är först med den officiella versionen som versionsnumret ändras. B2B fungerar för oss. Vad händer om du följer instruktionerna här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=5191 ? Har du prövat att defragmentera hårddisken? Utesluter du dina egna total stats via "Performance" i statisticsmenyn i live fönstret?
-
Jag skulle vara mycket intresserad av att se hand historyn för den sessionen där du fick fel, dvs den som är sparad på hård disk. Live trackern på stars är verifierad mot c:a 100 000 händer. Har du prövat att importera denna manuellt i PokerOffice? Kan du skicka den till support@pokeroffice.com? Tack!
-
Vilken sajt spelar du på?
-
Du behöver en patch, kan laddas ner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=5037 Ja, det skulle vara kul att göra SvS, men sist jag kollade så envisades de med att bara skriva hand histories så länge man själv var med i handen, dvs du får inte en hel hand history om du .tex foldar pre flop. Är det fortfarande så?
-
Tankar finns, men svårt att säga när det blir. När vi släppt support för Crypto o Full Tilt nästa vecka så står väl valet mellan UB, AP, Everest, Bodog och Tribeca om vilken sajt som blir näst. Men vi har en hel del features i rockärmen som vi vill lägga tid på så det är svårt att ge nåt bra svar..
-
Använder du MySQL? Isf så ligger inte databaserna under data/databases utan i ditt mysql bibliotek...
-
Se till att kopiera/klistra in koden istället, Ctrl+C för att kopiera, Ctrl+V för att klistra in. Vi har inte prövat Vista betan själva än, berätta gärna mer om exakt vad som fungerar o inte fungerar. Kan du importera händer manuellt, kan du starta en live tracker, etc? Klagar Vista-betan mycket över olika säkerhetsaspekter när du startar PO? Hmm.. konstigt, vad har den för namn? Ja, det tror jag men det kan dröja ett tag. Notera att du kan göra detta redan nu genom att gå till settings/preferences/advanced i PokerOffice o kryssa i Party chat. (Dock så tappar du då pot odds).
-
Gå till overlay tabben och tryck på ikonen som har en liten gubbe och ett grönt "+"-tecken på sig, där kan du länka samman dina spelare och således visa total statistik. Nej, lär komma i framtiden dock. Hmmm.. låter som att nån resurs inte släpps på din dator av nån anledning, jag skulle tippa på databasen. Pröva att byta till MySQL, tror att detta kommer att lösa problemet (gör även PO rejält snabbare), se instruktioner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662
-
Släpps om c:a 1 vecka, vi håller för tillfället på att beta-testa. På performance tabben kan du se all spelare du mött och hur mycket +/- det gått (per level). Du kan sortera på vunna pengar för att se vem som vunnit mest/minst. Om du har overlay och spelarstatistik i livefönstret så är alla data sparad i databas. Troligtvis så har du inte valt din spelare för ladbrokes när du skall visa datat. Ta upp spelarlistan i PokerOffice och välj din spelare på Ladbrokes (slutar på "[PN]"), tryck sedan update.
-
Ja, det beror på den senaste stars-uppdateringen, se till att kryssa ur preferred seat för ALLA bordstyper (5-max, 6-max, etc) i starts lobbyn så fungerar det. Kommer komma stöd för detta i nästa PO patch (v2.17) Det börjar närma sig, hoppas på att vi kan få ut support för Full Tilt och Crypto om c:a 1 vecka. 1) Nej, ingen overlay på mini view (än). 2) Du måste välja rätt spelare, ta upp spelarlistan i PokerOffice och väljd din prima spelare (slutar på "[PN]"), tryck sedan update. Har du bytt till MySQL? Om inte, gör det, se instruktioner här: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=1662&sid=51fd0f591b08841076c079a66a90c2ee Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com, du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt
-
Nej, du kan inte datamina på B2B, du måste sitta själv för att få stats (B2B Network Policy). Välj "Player Icons" från Live Tracker menyn så kan du se korta beskrivningar för varje ikon. Jo, notera dock att du måste sitta ner själv för att få overlay. Får du ingen overlay? Låter som att det är fel på de HH:s du försöker inportera, dvs att de saknar rake. Vilken sajt är detta på?
-
**** B2B Fix **** Har nu släppt en patch så att det fungerar med B2B igen, se: http://www.pokq.com/forum/viewtopic.php?t=5036