Jag och fyra vänner har bokat och betalt en skidresa i slutet på Mars för totalt 50k sek.
Vi har bokat ett twinrum och ett tremannarum.
Idag ringer jag resebolaget och säger att vi blir en man extra och att vi helst vill bo 2x2x2 men att även 3x3 funkar. (slänga in en extrasäng i twinrummet)
Säljaren svarar mig att det tyvärr INTE GÅR, om vi inte betalar en ombokningsavgift på 200kr/pp.
Jag ber henne tänka efter lite och erbjuder även mig själv att ringa till hotellet i Frankrike och förklara så hon slipper göra sitt jobb.
Summan av kardemumman, dom vägrar sälja en extra resa för 9600kr om vi inte betalar en "straffavgift" på 1000kr, vilket inte kommer ske av ren princip. Vilken nöt som helst förstår ju att dom har mer intäkt på att sälja en extra resa än vad det kostar dom att boka om.
Okej om vi ringt dagen innan avresa, men det är nästan ett halvår tills vi ska åka, så jävla blåsta många säljare (ordermottagare) är.
Jag förstår att jag låter bitter i detta inlägg men detta är ett som jag ser det återkommande problem i vardagen, när man som konsument bestämt sig för att köpa något men tvingas att strunta i det pga säljarens okunnighet/dumhet.
Så min fråga är: Vad är problemet med vissa säljare?
Har dom inte fattat att dom jobbar på provision?
Är dom så lata att dom hellre skiter i att ringa ett samtal än tjänar lite extra?
Hatar dom att göra sitt jobb?
Har dom inte fattat att deras yrke är att skapa affärer?
Är dom enbart dumma i huvudet?