hubbahubba Postad 5 Februari , 2011 Rapport Postad 5 Februari , 2011 feb-quiz.zip Posting under influence ... 22.mp3 saknas i feb-quiz filen Ny quiz! Denna gång med musik från film och tv-serier. Poäng utdelas på följande sätt: 1p för låt 1p för artist/kompositör 1p för rätt film eller tv-serie Vissa låtar har naturligtvis figurerat i flera filmer, men jag kommer förmodligen endast att ge poäng för den "rätta". En ledtråd är att ingen film är med flera gånger. Kom gärna med förslag på alternativ poängräkning, endast film kanske? Citera
devalanteriel Postad 5 Februari , 2011 Rapport Postad 5 Februari , 2011 niiiice ska kolla i morgon! Citera
hubbahubba Postad 7 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2011 Eftersom två svar redan är inkomna kör vi på poängräkningsförslaget i #1. Det verkade som om min januari-quiz (med klassisk rock, som det går bra att skicka in svar till fortfarande) var för svår så jag tyckte att denna skulle bli superlätt. Med tanke på de svar som skickats in så kanske det inte var så lätt ändå, jag får väl träna mer. Idealet vore väl om alla poäng plockades i unionen av alla svar. Vi får väl se ... de nu inkomna täcker olika. Några till får komma med svar innan jag postar leaderboard. Citera
Staahla Postad 7 Februari , 2011 Rapport Postad 7 Februari , 2011 Lugn nu, hubbahubba. Ingen anledning till sådana utbrott. Citera
hnat Postad 7 Februari , 2011 Rapport Postad 7 Februari , 2011 Rättare svar inskickat. Fortsätt spruta quiz hubba, uppskattas! Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Eftersom två svar redan är inkomna kör vi på poängräkningsförslaget i #1.Det verkade som om min januari-quiz (med klassisk rock, som det går bra att skicka in svar till fortfarande) var för svår så jag tyckte att denna skulle bli superlätt. Med tanke på de svar som skickats in så kanske det inte var så lätt ändå, jag får väl träna mer. Idealet vore väl om alla poäng plockades i unionen av alla svar. Vi får väl se ... de nu inkomna täcker olika. Några till får komma med svar innan jag postar leaderboard. Vet inte om du ska gå efter mig som rättesnöre, jag är ju bevisligen kass på sånt här. Dessutom tittar jag inte på tv. Citera
Bergmannen Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Inskickat! Fortsätt spruta quiz hubba, uppskattas! +1 Citera
hubbahubba Postad 8 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2011 Fyra pers har svarat, ni ligger läskigt nära varandra i poäng. Ös på med fler svar så postar jag en leaderboard. Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Skulle just in och be om en leaderboard Citera
Staahla Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Jag orkade inte wikipedia fram artist och låttitel så höll mig till att svara enbart film/serie. Läsarna kan multiplicera mitt resultat med tre för att få fram verklig kunskap. Citera
devalanteriel Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Verklig kunskap = fusk Citera
schoolbook Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Någon måste ju vara sämst, skickar in mina mediokra försök. Citera
hubbahubba Postad 9 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2011 Denna lista kan komma att ändras något vid en seriösare granskning av svaren 46 Bergmannen 45 Plala 42 hnat 39 devalanteriel 37 Valterego 28 Schoolbook 20 Staahla Citera
devalanteriel Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Du menar att du tänker ge mig bonuspoäng! Citera
hubbahubba Postad 9 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2011 Du menar att du tänker ge mig bonuspoäng! Jo kanske, eventuellt får du tillsammans med flera andra poäng för den tråkiga filmen på #36. Annars tänke jag mer på att Valterego kanske får godkänt på artist på #45. Citera
devalanteriel Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Hur tänker du om du inte ger poäng för originalfilmen? Citera
hubbahubba Postad 10 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2011 Jag tänker ungefär så här <evil>HA, MAKT</evil> eller så börjar jag i filmänden och kollar vilken låt jag associerar med en av filmhistoriens roligaste scener. Vad sägs om deadline på söndag? Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Imo så borde det enbart vara en poäng per låt. När man väl identifierat så är det ju mestadels en fråga om vem som orkar googla längst snarare än kunskap, så bonuspoängen säger mycket mindre om vad man vet än vad första poängen gör. En annan grej kan vara minus för felsvar så slipper jag pasta Miami Vice på allt jag inte kommer på. Citera
hnat Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Jag antog att gentlemens agreement gällde på googling, på samma sätt som det är det att inte använda shazaam eller liknande. Citera
Staahla Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Jag antog att gentlemens agreement gällde på googling, på samma sätt som det är det att inte använda shazaam eller liknande. Jag har googlat, wikiat, spotifyat och youtubat i varenda quiz (och ändå tagit bottenplaceringar i alla). Trodde det var tillåtet och det enda som var mot reglerna var att samarbeta. Citera
schoolbook Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Imo så borde det enbart vara en poäng per låt. När man väl identifierat så är det ju mestadels en fråga om vem som orkar googla längst snarare än kunskap, så bonuspoängen säger mycket mindre om vad man vet än vad första poängen gör. En annan grej kan vara minus för felsvar så slipper jag pasta Miami Vice på allt jag inte kommer på. Googla???? Rutinerad vetgirigdeltagre ryser vid tanken. Citera
devalanteriel Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Jag kör också på gentlemen's agreement när jag poängsätter. Men visst, det finns säkert folk som fuskar. Blir lätt misstänksam varje gång jag får stryk med 8-9 på skitsvåra frågor i vetligan med 1:20 i tidsskillnad. Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2011 Rapport Postad 11 Februari , 2011 Era reaktioner visar ju med all önskvärd tydlighet hur bra mitt förslag är. Att ge poäng för den lättfuskade biten av frågor gynnar ju bara oetiska deltagandare som mig och Staahla. Vill man ha högre upplösning i den bättre delen av deltagarskicket är det ju bara att öka antalet frågor. Citera
Recommended Posts