Mathiasson Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Officiell paus, ingen rapport längre. För trött och FÖR utdragen. 13 februari 2008. Citera
elov Postad 12 December , 2007 Rapport Postad 12 December , 2007 Lycka till, denna kommer jag följa då jag följde din dagbok på Prosharks och tyckte det a mycket rolig och intressant läsning / elov Citera
rareboy Postad 13 December , 2007 Rapport Postad 13 December , 2007 Let the poker gods be with you:-D Hade varit kul me lite stats på wpbet me om du orkar;) Citera
Mathiasson Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Postad 13 December , 2007 Haha, ja, jag måste nog fanimaj bli mer seriös så WPBET är ett alternativ. Men till en början ska jag få ut en del cash från NETELLER, de tar sin tid Citera
Mathiasson Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Postad 13 December , 2007 Nu är de dags för första sessionen. En liten update är att ni hittar mig på wpbet.com som ripmania nu, kände för en nystart Citera
Mathiasson Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Postad 13 December , 2007 Sådär! Då var man tillbaka på hemmaplan kändes de som med SS...jag fick dock en tung start ...de krävdes lite för att vända på steken AA mot 72 (han går med på 10 bet syn preflop), flopp 892, två klöver. Jag bettar pot, han miniraisar, han är lös så jag ställer han all in, han blixtsynar med 72 i klöver..turn klöver...ridå..110 SEK. Lite senare kommer AA mot QT, han floppar tian, han bettar, jag ställer honom, han synar. 120 SEK Sen lite småpotter..hade en kass spelad triss där jag bettar för lite och får betala av en flush på river. Nästa session blir nog med camtasia, ska bara rota fram en mick, annars får ni leva med nån radio eller nåt i bakgrunden! Denna session vände jag på steken främst genom 9T i ruter. Handen ser ni här..kanske inte skulle fittat så mkt, men turn är i alla fall ett bra kort och hade inga problem och ställa på den floppen då jag har alla färgouts troligtvis och öppet stegdrag trots den andres stack..nu blev de annorlunda. ***** Hand 534834538 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, December 13, 2007 6:17:44 PM Anna Turbo 25 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: finnish (178.66) Plats 2: Daniel 1 (35.00) Plats 3: JB127 (192.77) Plats 4: ripmania (191.55) Plats 5: Kermit10 (67.88) Kermit10 lägg LM 0.50 finnish lägg SM 1.00 ** Giv ** finnish [N/A, N/A] Daniel 1 [N/A, N/A] JB127 [N/A, N/A] ripmania [9r, 10r] Kermit10 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Daniel 1 Höj till 4.00 JB127 Syna 4.00 ripmania Syna 4.00 Kermit10 Lägg finnish Lägg *** Flop(Board): *** : [7r, 8k, 5r] *** Bet Runda 2 *** Daniel 1 Passa JB127 Passa ripmania Satsa 10.00 Daniel 1 Lägg JB127 Höj till 20.00 ripmania Höj till 50.00 JB127 Höj till 80.00 ripmania Syna 80.00 *** Turn(Board): *** : [7r, 8k, 5r, Kns] *** Bet Runda 3 *** JB127 Satsa 8.00 ripmania All-in 107.55 JB127 Syna 107.55 *** River(Board): *** : [7r, 8k, 5r, Kns, Dh] *** Showdown *** : Rake: 9.71 Totalpott: 378.89 finnish Lägger mig Vinst: 0.00 Daniel 1 Lägger mig Vinst: 0.00 JB127 Lägger mig Vinst: 0.00 ripmania [9r, 10r] Stege med högsta kort dam Vinst: 378.89 Kermit10 Lägger mig Vinst: 0.00 +78 första sessionen, ville bara ta mig tillbaka för att köra lite senare ikväll Citera
Mathiasson Postad 13 December , 2007 Författare Rapport Postad 13 December , 2007 Jaha..tillbaka från andra sessionen....man börjar undra hur man ska vinna på SS när fisken är så tät Ska inte klaga, men jag blev rivrad av de sjukaste sakerna, AJ, AQ, AK höll inte mot skit som A2-A8, överkörd eller rivrad när folk hade lägre pockets..ner 413...de var icke bra men känner att de stora potterna tillhör mig på de nätverket hur som helst. Blir inte mer idag efter de pisset Nya tag imorgon. Citera
Mathiasson Postad 14 December , 2007 Författare Rapport Postad 14 December , 2007 Blev en timme nu innan läggdags..insåg att jag var för hungrig i förra sessionen, nästan jagade fiskarna nu när jag tänker efter ,nu tog jag de lite chill och då flög korten lite mer på plats. Fixade upp rullen till 2610 i alla fall..blir 3000 som mål till slutet av veckan Citera
Mathiasson Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Postad 15 December , 2007 Lirat SS idag fredagkväll. Alla vet vad de innebär. Mkt action! Så även denna fredag Började lite smådrygt, lite kortdöd, sen vände de och jag floppa kåkar och trissar som betalade av sig. Har några exempel, men även en pott som jag undrar om jag ska lägga, kanske ni kan ge en comment? ***** Hand 536407088 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 december 2007 01:13:45 Anna 103 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: ripmania (165.57) Plats 2: StreetGlow (186.01) Plats 3: celina06 (312.50) Plats 4: juppe 3 (83.44) StreetGlow lägg LM 0.50 celina06 lägg SM 1.00 ** Giv ** ripmania [2r, 2k] StreetGlow [N/A, N/A] celina06 [N/A, N/A] juppe 3 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** juppe 3 Syna 1.00 ripmania Höj till 4.00 StreetGlow Höj till 7.00 celina06 Syna 7.00 juppe 3 Syna 7.00 ripmania Syna 7.00 *** Flop(Board): *** : [9h, 3s, 2s] *** Bet Runda 2 *** StreetGlow Satsa 23.00 celina06 Lägg juppe 3 Lägg ripmania Höj till 80.00 StreetGlow Syna 80.00 *** Turn(Board): *** : [9h, 3s, 2s, 9s] *** Bet Runda 3 *** StreetGlow All-in 99.01 ripmania All-in 78.57 *** River(Board): *** : [9h, 3s, 2s, 9s, 5r] *** Showdown *** : Rake: 8.62 Totalpott: 336.52 ripmania [2r, 2k] Kåk Vinst: 336.52 StreetGlow [Knk, Es] Par i nior Vinst: 0.00 celina06 Lägger mig Vinst: 0.00 juppe 3 Lägger mig Vinst: 0.00 Okej, nu verkar SS-historiken inte fungera så jäkla bra i Explorer längre, grr..fan då. Aja. Hur som helst kommer jag i fortsättningen inte lägga upp "så här spelar man nöten händer" utan snarare de jag vill ha comment på då de är de som utvecklar en tycker jag..Denna ovan var jag tvungen att posta, han måste varit riktigt borta. Nu nådde jag 3000 lite fortare än jag trodde, men de är så här de ska gå Start: 2800 SEK Total cash på SS nu: 3319 SEK Citera
Mathiasson Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Sådär. Nu uppdaterar jag för gårdagens spel då jag höll på att mecka med lite video igår. Gjort min första nu på 28 minuter. Har redan fått en del bra kommentarer som jag själv tycker är självklara så här i efterhand. Gäller ju och hitta luckor i sitt spel. Hur som helst gick sessionen bra, kort session på 40min gav +. Sakta men säkert. Här är länken till film nr1: http://www.megafileupload.com/en/file/29559/2007-12-17-avi.html Start: 2800 SEK Total cash på SS nu: 3487 SEK Citera
zinna Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Låter som bra kött rippan, ska ta en titt på videon och se hur du spelar. Citera
Mathiasson Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 De är bra kött zinna . Tillbaka efter ännu en session. Denna blev otroligt seg för jag blev arg på att HH convertern slutade fungera, jag tror jag mecka lite för mkt i PT för att den skulle orka med mig så nu får jag bara massa error Hur som helst. AA torskade mot mina knektar. De var väl typ de som gjorde sessionen ett plus. Han vägrade lägga dem när jag pusha hans bet på QJ4 flopp. Då får man man väl skylla sig själv Start: 2800 SEK Total cash på SS nu: 3664 SEK Citera
Mathiasson Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Postad 17 December , 2007 Ny session. Nya fiskar. Ville egentligen lira längre idag men bestämt mig för att jag ska upp tidigt och träna på gymmet så man kommer upp i tid och inte lägger sig mellan 3-5 som blivit en standard när plugget är så lätt. Start: 2800 SEK Total cash på SS nu: 4001 SEK Citera
elov Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Har nu suttit och kollat på ditt videoklipp från när du spelar och jag lärde mig otroligt mycket på en gång=). Hoppas verkligen det kommer fler=) Har precis kommit på att jag är en riktig slaskare och måste skärpa mig med starthandsvalet. Såg att du slängde alla Ax suited, med dessa synar jag jämt Såg även att du slängde en JQ suited när det var raisat upp till 5 och du hade inte position på Fi. Jag hade synat Som sagt, hoppas det kommer fler klipp, nästa session ska jag försöka släppa alla Ax s=) Lycka till!! Citera
Mathiasson Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Hehe, tack elov, de värmer litta ...Men jag har upptäckt att jag i vissa lägen raisar upp lite fel med händer som KJ suited osv i för tidig position, märkte de senast igår när jag lira för kom i blåsväder så fort jag inte träffa och enda beta, så man ska välja sina starthänder med lite mer marginal och poss. Sen så kan jag ibland även ha lite för bråttom så man skrämmer fisken, de vill man inte göra heller De märks verkligen när man börjar tänka mer och mer positionspel vilket är en positiv utveckling! Gärna fler ris och ros kommentarer om filmen. En grej är ju tex att jag sitter ut en gång, hehe, men får se denna första video som test. Kommer ny i eftermiddag, blir nog bara 3 bord och comments from the big man himself! Citera
elov Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Hehe, tack elov, de värmer litta ...Men jag har upptäckt att jag i vissa lägen raisar upp lite fel med händer som KJ suited osv i för tidig position, märkte de senast igår när jag lira för kom i blåsväder så fort jag inte träffa och enda beta, så man ska välja sina starthänder med lite mer marginal och poss. Sen så kan jag ibland även ha lite för bråttom så man skrämmer fisken, de vill man inte göra heller De märks verkligen när man börjar tänka mer och mer positionspel vilket är en positiv utveckling! Gärna fler ris och ros kommentarer om filmen. En grej är ju tex att jag sitter ut en gång, hehe, men får se denna första video som test. Kommer ny i eftermiddag, blir nog bara 3 bord och comments from the big man himself! Jo just positionsspelet är en viktig del. Nästa session ska jag tänka på positionen och mina val av starthänder för som det är nu spelar jag på tok för mycket händer. Jag skulle tippa på att jag kan säkert ta bort 30-40% av starthänderna jag spelar just nu. Jag är en riktig slaskig:P Citera
bandini Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 jag laddade ner filmen, men kunde inte se den. Nån annan som haft problem? Tips på hur få den att funka? Citera
Mathiasson Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 För er som har problem och se den så rekommenderar jag VLC. Den funkar nästintill till alla format som finns ute idag. Den fungerar i VLC för mig. Bara googla så hittar du de. Ett tips är att tanka hem Zoom Player också som spelar ALLT om VLC skulle klydda (inte ofta det gör de) Citera
bandini Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Jo, nu funkar den. Jag har vlc hemma och det är bra. Tuggar i sig det mesta. Även USA-grejer. Citera
Mathiasson Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Ny session. Ni kan läsa mer om handen som gjorde att sessionen plus på WPBET.com (ripmania är username som ni kan söka upp). Blev inge video, måste hitta nån mic och snacka i, har förmodligen det kvar hemma hos päronen sen jag flytta. Aja, ni får bärga er, vet inte hur många som tankat den riktigt endå så Total cash på SS nu: 4225 Start på SS: 2800 Citera
bandini Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 Jorå. Jag har kollat. Saknar kommentarer som du påpekar. Testa filma max tre bord och kommentera så tror jag det bli med intressant. Rätt mycket info som fladdrar förbi. Det såg väg stabilt ut. Bra flyt med set där fi bombar och AA x2 på en halvtimme. En av de första händerna med AKs där du inte CB mot en fi. Inte ens på turn vaknar du då färgdraget dyker upp. Såg det en gång till med AK efter 22 minuter. Har du någon analys på att det det inte är någon idé att CB:a eller är det bara slumpen. En KQs (2,53) där du inte CB tom mot två och även passar när färgdraget kommer på turn. En limpad 75s (7,15) UTG där du även synar en raise är väl tveksam med två man kvar att snacka bakom dig. Citera
nuttii Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 skön dagbok kmr nog följas spelar också på ss 0.50/1 just börjat igen så vi ses säkert på borden Håller med bandini såg väl stabilt ut. Lite funderingar JJ handen där varför bettar du 3 på flop? Du raisar aldrig med AX suited på knappen heller typ standard för mig aja såg bra ut iaf gj! Citera
elov Postad 18 December , 2007 Rapport Postad 18 December , 2007 skön dagbok kmr nog följas spelar också på ss 0.50/1 just börjat igen så vi ses säkert på borden Håller med bandini såg väl stabilt ut. Lite funderingar JJ handen där varför bettar du 3 på flop? Du raisar aldrig med AX suited på knappen heller typ standard för mig aja såg bra ut iaf gj! Det där med Ax suited undrade jag också över. Jag spelar i princip alla dessa men så är jag en riktig fisk för tillfället också. Men ska börja dra ner på dessa händer nu + en hel del till. Ska verkligen tänka på positionen framöver. =) Citera
Mathiasson Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Postad 18 December , 2007 Tjena. Kul med lite liv mellan dagboksinläggen för de första. Sen angående kommentarerna...Ni kan dra åt helvete...haha..ne jag skoja så klart . Jo har fått en del kommentarer där också , de är väl de att de känns dumt och slakta med ak när du inte riktigt vet vad spelarna synar ner. På dessa nivåerna synar de med minsta lilla, att betta hårt för att få såna småpotter i de lägena avstår jag hellre då, men de är kanske bara jag. Har iofs en del outs..aja. De kan varit en miss faktiskt. 75 synen är inte acceptabel, jag kanske funderade på att få action A-x vet jag inte riktigt hur jag ska göra när jag inte träffar flopp, sen är de osäkra kort tycker jag. Motståndaren synar mer än gärna med A-x och plötsligt ligger jag i en stor pott med en skithand. De synar som sagt mer på denna nivå än höjer. på fler än en gata om de har ett par som de känner sig klistrade vid! Over and out. Citera
Recommended Posts