Gå till innehåll

Snälla trösta mig/vad gjorde jag fel?


kausti

Recommended Posts

Hand #57575683 vid bordet: Ted 4

Startad: Mon Jul 10 14:01:53 2006

 

Big Kahuna sitter på plats 1 med 107.35

valle1 sitter på plats 2 med 132.57

oyj sitter på plats 3 med 66.50

Bhkeso sitter på plats 4 med 57.50

neni sitter på plats 5 med 97.35

kenoro sitter på plats 6 med 179.65

jeff1956 sitter på plats 7 med 203.75

BEDE sitter på plats 8 med 44.00

loosern sitter på plats 9 med 82.42

Konkas3 sitter på plats 10 med 18.00

 

BEDE satsar s mörken 1.00

jeff1956 satsar l mörken 0.50

 

jeff1956: --, --

BEDE: --, --

loosern: --, --

Konkas3: --, --

Big Kahuna: --, --

valle1: --, --

oyj: --, --

Bhkeso: --, --

neni: Kd, Ac

kenoro: --, --

 

Pre-flop:

 

loosern: Syna 1.00

Konkas3: Syna 1.00

Big Kahuna: Höj 4.00

valle1: Lägger mig

oyj: Syna 4.00

Bhkeso: Syna 4.00

neni: Höj 15.00

kenoro: Lägger mig

jeff1956: Lägger mig

BEDE: Lägger mig

loosern: Syna 15.00

Konkas3: Lägger mig

Big Kahuna: Lägger mig

oyj: Lägger mig

Bhkeso: Syna 15.00

 

Flop (Board: 9d, Ah, Jc):

 

loosern: Satsa 5.00

Bhkeso: Lägger mig

neni: All in

loosern: All in

 

Turn (Board: 9d, Ah, Jc, Ad):

 

 

River (Board: 9d, Ah, Jc, Ad, 10d):

 

 

Showdown:

 

neni visar: Kd, Ac (triss i ess)

loosern visar: 8d, Jd (färg med ess i topp)

 

Huvudpott:

loosern vinner potten på 185.59 med färg med ess i topp

 

(4.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

---------------------------------------------------------------

 

Hand #57554867 vid bordet: Tage 1

Startad: Mon Jul 10 13:20:58 2006

 

Geronimo1 sitter på plats 1 med 293.05

casperfc sitter på plats 2 med 393.65

neni sitter på plats 3 med 129.60

Remeo sitter på plats 4 med 419.25

Minx sitter på plats 6 med 105.50

deisan sitter på plats 7 med 116.60

-Joolet- sitter på plats 8 med 48.60

Hannity sitter på plats 9 med 195.85

Agent16 sitter på plats 10 med 138.60

 

deisan satsar s mörken 1.00

neni satsar l mörken 0.50

 

neni: Kh, Ac

deisan: --, --

-Joolet-: --, --

Hannity: --, --

Agent16: --, --

Geronimo1: --, --

casperfc: --, --

 

Pre-flop:

 

-Joolet-: Lägger mig

Hannity: Lägger mig

Agent16: Höj 4.00

Geronimo1: Lägger mig

casperfc: Lägger mig

neni: Höj 12.00

deisan: Syna 12.00

Agent16: Syna 12.00

 

Flop (Board: 4d, 10d, Ks):

 

neni: Satsa 25.00

deisan: Syna 25.00

Agent16: Syna 25.00

 

Turn (Board: 4d, 10d, Ks, Jh):

 

neni: Satsa 50.00

deisan: Syna 50.00

Agent16: Syna 50.00

 

River (Board: 4d, 10d, Ks, Jh, As):

 

neni: All in

deisan: All in

Agent16: Lägger mig

 

Showdown:

 

neni visar: Kh, Ac (två par, ess och kungar)

deisan visar: Qc, Kc (stege med ess i topp)

 

Huvudpott:

deisan vinner potten på 314.15 med stege med ess i topp

 

(8.05 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

Snälla nån. Trösta mig! Blir så less på när ja dampar ur såhär... :oops: På andra handen får ja skylla mig själv, men första e ju rent utsagt fördjävlig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvdassigt spel på andra handen och grym otur i första. Inte mycket att göra åt saken utan bara spela på som du gör om du nu brukar plussa.

 

Vi kan ta andra handen. Vad skulle jag gjort? Spelar jag den kasst före rivern med? Isf, vad skulle jag göra istället?

 

Reraisar ju preflop för att få reda på vad agent har förnåt. Får syn av 2 pers. Floppar TPTK. Höjer kanske förlite på floppen? Turn för mesig den med? River dampar ja ur totalt, det vet jag... Skulle ja checkat, å inte ens synat om han gick all in där? Har ju mycket av mina cash i potten redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvdassigt spel på andra handen och grym otur i första. Inte mycket att göra åt saken utan bara spela på som du gör om du nu brukar plussa.

 

Vi kan ta andra handen. Vad skulle jag gjort? Spelar jag den kasst före rivern med? Isf, vad skulle jag göra istället?

 

Reraisar ju preflop för att få reda på vad agent har förnåt. Får syn av 2 pers. Floppar TPTK. Höjer kanske förlite på floppen? Turn för mesig den med? River dampar ja ur totalt, det vet jag... Skulle ja checkat, å inte ens synat om han gick all in där? Har ju mycket av mina cash i potten redan.

 

Före flopp skulle jag hellre se en raise till 20+ eller liknande för att bli ensam kvar med en FI. På floppen tycker jag du bettar bra. På turn borde du bli lite osäker när brädan visar XTKJ efter att ha fått två synar på flop. Om du nu har någon read på dom skulle det underlätta här annars skulle jag nog ha check-synat på turn då KJ, KT är två troliga händer i någon av FI:s HD

 

Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvdassigt spel på andra handen och grym otur i första. Inte mycket att göra åt saken utan bara spela på som du gör om du nu brukar plussa.

 

Vi kan ta andra handen. Vad skulle jag gjort? Spelar jag den kasst före rivern med? Isf, vad skulle jag göra istället?

 

Reraisar ju preflop för att få reda på vad agent har förnåt. Får syn av 2 pers. Floppar TPTK. Höjer kanske förlite på floppen? Turn för mesig den med? River dampar ja ur totalt, det vet jag... Skulle ja checkat, å inte ens synat om han gick all in där? Har ju mycket av mina cash i potten redan.

 

Före flopp skulle jag hellre se en raise till 20+ eller liknande för att bli ensam kvar med en FI. På floppen tycker jag du bettar bra. På turn borde du bli lite osäker när brädan visar XTKJ efter att ha fått två synar på flop. Om du nu har någon read på dom skulle det underlätta här annars skulle jag nog ha check-synat på turn då KJ, KT är två troliga händer i någon av FI:s HD

 

Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvdassigt spel på andra handen och grym otur i första. Inte mycket att göra åt saken utan bara spela på som du gör om du nu brukar plussa.

 

Vi kan ta andra handen. Vad skulle jag gjort? Spelar jag den kasst före rivern med? Isf, vad skulle jag göra istället?

 

Reraisar ju preflop för att få reda på vad agent har förnåt. Får syn av 2 pers. Floppar TPTK. Höjer kanske förlite på floppen? Turn för mesig den med? River dampar ja ur totalt, det vet jag... Skulle ja checkat, å inte ens synat om han gick all in där? Har ju mycket av mina cash i potten redan.

 

Före flopp skulle jag hellre se en raise till 20+ eller liknande för att bli ensam kvar med en FI. På floppen tycker jag du bettar bra. På turn borde du bli lite osäker när brädan visar XTKJ efter att ha fått två synar på flop. Om du nu har någon read på dom skulle det underlätta här annars skulle jag nog ha check-synat på turn då KJ, KT är två troliga händer i någon av FI:s HD

 

Tänker jag fel?

 

Vet inte om jag kan hålla med. På ss synar de höjningar med i princip slumpmässiga händer, så ett KJT4 bräde med AK är antagligen inte mycket farligare än K379. Finns många händer en mupp kan ha dig slagen med, 33,77, 99, KK, 37off, 93off, K3, K7, 97 etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Alltså, fel eller rätt är inte alltid enkelt i poker, mycket beror ju på reads och image och det kan ju rättfärdiga allin i första handen där du isåfall har "otur".

 

I den andra är väl check på turn ett alternativ (som i detta fall möjliggjort en läggning på river), eventuellt ta ställning för checkraise om du tror på ledning trots att fi(eventuellt betar), men mot åsnor(?)(syftar inte på dig agent, bara på många vanliga microlimitspelare) behöver det inte vara fel o beta hårt, beror alltså på omständigheterna.

 

Har du image till det och rätt motstånd kanske du kan få in mer pengar medan du är favorit i andra handen som någon föreslog, dock ska du vara rejält aggro då..., men utfallet är isåfall bara att ta, händer hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ss synar de höjningar med i princip slumpmässiga händer,

 

OFT.

 

Det är väl kanske pushen på floppen i första (men du vet kanske nått jag inte vet om Fi), och på river i andra (check-syn här är nog mitt spel, då kan man ibland även får Fi att bluffbeta där) som är lite tveksamt.

Att du sen åker på en runner runner i bägge händerna är ju inget att göra åt. Shit happens-reload.

Edit: Såg inte ditt inlägg agenten :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, ettan är inte mycket att säga om. Du får in pengarna som klar favorit och åker på en bad beat.

 

På turn i tvåan bör du inte beta 50 som knappt är halvpott när det ligger både steg- och färgdrag på brädet. Ska du beta här så tryck in allt. Håller med Ängeln om check-synen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I andra handen är det jag som är Agent16 och den enda hand jag i efterhand kan se mig själv syna sådär med är A-K, men foldar mot en i mina ögon given stege.

Tycker nog att du borde räkna med att nån av oss sitter med en dam?

 

Vad hade du? Låg suited connector i ruter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OFT.

 

Det är väl kanske pushen på floppen i första (men du vet kanske nått jag inte vet om Fi), och på river i andra (check-syn här är nog mitt spel, då kan man ibland även får Fi att bluffbeta där) som är lite tveksamt.

Att du sen åker på en runner runner i bägge händerna är ju inget att göra åt. Shit happens-reload.

Edit: Såg inte ditt inlägg agenten :oops:

 

Posten är ett år gammalt och som synes var spelet mycket lösare där då.

När brädet såg ut så där så degade folk in med en random kung på rivern vare sig det som nu ligger 4-stege eller 4-färg ute eller ej.

Det var tider det, då man kunde ha 30BB som standardhöj med AA-KK och få syn 90% av tiden!

Hur ofta ser man folk syna 12BB pre med KQs idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten är ett år gammalt

Hur ofta ser man folk syna 12BB pre med KQs idag?

 

Va fn, inte tittade jag på datumet i ditt eller trådskaparens inlägg. Såg bara att svaren va från idag. Jaja, där ser man vad som händer när man inte läser datumen för första inlägget :oops:.

 

Måste säga att det tog lite tid för Agenten att svara :lol:.

 

 

Ang SvS så tycker jag ändå att det är väldigt löst spel på de lägsta nivåerna. Kanske inte massyn vid 12xBB men när man raisar i utg 4-5xBB så tycker jag att man får minst 3-4 synare direkt. Och skulle du höja i sen pos och några limpat så är en 5-vägspott inte ovanlig.

Verkar som om de tror att man inte höjer så mkt med premiumhänder utan då måste man försöka bluffa. Ser oxå motsatt förhållande ganska ofta. Limp med QQ+/AK både i UTG och sen pos, med eller utan limpare innan. Tror det i många fall beror på att de inte vill höja för det kan komma en dålig flopp (typ färg) och då vill de inte ha "investerat" några extra pengar i potten.

 

Jaja, ska inte lägga mer tid på denna "gamla tråd".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fn, inte tittade jag på datumet i ditt eller trådskaparens inlägg. Såg bara att svaren va från idag. Jaja, där ser man vad som händer när man inte läser datumen för första inlägget :oops:.

 

Måste säga att det tog lite tid för Agenten att svara :lol:.

 

 

Ang SvS så tycker jag ändå att det är väldigt löst spel på de lägsta nivåerna. Kanske inte massyn vid 12xBB men när man raisar i utg 4-5xBB så tycker jag att man får minst 3-4 synare direkt. Och skulle du höja i sen pos och några limpat så är en 5-vägspott inte ovanlig.

Verkar som om de tror att man inte höjer så mkt med premiumhänder utan då måste man försöka bluffa. Ser oxå motsatt förhållande ganska ofta. Limp med QQ+/AK både i UTG och sen pos, med eller utan limpare innan. Tror det i många fall beror på att de inte vill höja för det kan komma en dålig flopp (typ färg) och då vill de inte ha "investerat" några extra pengar i potten.

 

Jaja, ska inte lägga mer tid på denna "gamla tråd".

 

Hahaha! otroligt segt svar av mig.... inte konstigt att jag inte kommer ihåg vad jag hade!! jag satt och läste några dagböcker och denna dök upp, fattar inte hur den kan ha legat så pass högt upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...