Gå till innehåll

Hur stor är er BR och vilken nivå spelar ni på?


Sommar

Recommended Posts

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Jag har en tendens att alltid spela för högt.

Efter ett par dåliga veckor nu så har jag insett att det inte funkar, efterssom om man har dåliga veckor (och spelar varje dag) så ryker en STOR del av rullen om man spelar för högt.

 

Men, det för en till en annan diskussion också. OM man har en liten rulle, som är lätt ersättningsbar (din månadslön på dagjobbet motsvarar din rulle på nätet) så är det egentligen inget fel med att gambla lite grann.

Okej, då menar jag inte sätta sig på 25/50 NL med 500$ och dega in i första handen, men säg spela 1/2NL med 500€ i rulle.

 

Det normala för mig (fram tills nu) har varit att spela 1/2 med 3500€ i rulle, men efterssom rullen tagit fett med stryk tänker jag börja spela 0,5/1 och sitta där och snor-grinda tills jag har i alla fall 25 buyins på 1/2 (dvs 5000€). 17 buyins var i alla fall alldeles för lite för att överleva 2 dåliga veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar 1/2-2/4 NL, $40 S&G och 3/6 limit. Min uppskattning är följande. Notera dock att bankrullen storlek är mycket beroende av hur bra respektive spel går.

 

NL cash game. 1000-2000 big blinds om man spelar någorlunda konservativt och har en hyffsad win-rate. Om ni multitablar ta upp ett bord i taget till högre stakes.

 

S&Gs tycker jag kräver ganska liten bankrulle och har de minsta flukationerna i mitt spel. 50 buyins bör räcka.

 

limit. Den klassiska 300BB är för liten om man är riktigt rädd för att nolla. Fokusera på BB/100 och notera hur stor rake det är på olika nivåer 2/4 på party har cirka 1.7BB/100 i rake. På lägre limiter är raken ännu läskigare. När man spelar på för låga stakes är det viktigt med rakeback/bonuswhores.com etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar 1/2-2/4 NL, $40 S&G och 3/6 limit. Min uppskattning är följande. Notera dock att bankrullen storlek är mycket beroende av hur bra respektive spel går.

 

NL cash game. 1000-2000 big blinds om man spelar någorlunda konservativt och har en hyffsad win-rate. Om ni multitablar ta upp ett bord i taget till högre stakes.

 

S&Gs tycker jag kräver ganska liten bankrulle och har de minsta flukationerna i mitt spel. 50 buyins bör räcka.

 

limit. Den klassiska 300BB är för liten om man är riktigt rädd för att nolla. Fokusera på BB/100 och notera hur stor rake det är på olika nivåer 2/4 på party har cirka 1.7BB/100 i rake. På lägre limiter är raken ännu läskigare. När man spelar på för låga stakes är det viktigt med rakeback/bonuswhores.com etc.

 

Du måste ju tjäna oändligt mycket mer på NL-spelandet, varför ödsla tid på FL3/6 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar 1/2-2/4 NL, $40 S&G och 3/6 limit. Min uppskattning är följande. Notera dock att bankrullen storlek är mycket beroende av hur bra respektive spel går.

 

NL cash game. 1000-2000 big blinds om man spelar någorlunda konservativt och har en hyffsad win-rate. Om ni multitablar ta upp ett bord i taget till högre stakes.

 

S&Gs tycker jag kräver ganska liten bankrulle och har de minsta flukationerna i mitt spel. 50 buyins bör räcka.

 

limit. Den klassiska 300BB är för liten om man är riktigt rädd för att nolla. Fokusera på BB/100 och notera hur stor rake det är på olika nivåer 2/4 på party har cirka 1.7BB/100 i rake. På lägre limiter är raken ännu läskigare. När man spelar på för låga stakes är det viktigt med rakeback/bonuswhores.com etc.

 

Du måste ju tjäna oändligt mycket mer på NL-spelandet, varför ödsla tid på FL3/6 ?

 

Kanske för att utvecklas och på så sätt avancera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det var väl satan vad med pengar folk kör med här då ;)

BR på $563.46 innan jag började lira i morse, har plussat på $70-$100 både i förrgår och igår, kanske föga imponerande för en del här men jag är väldigt nöjd!

 

Spelar NL20 / NL25, oftast på 6-bord, samt NL25 på 10-bord på pacific.

 

Målet är inte att öka nivå tills jag gular (;)) utan att få lite extra pengar och givetvis att ha kul och utvecklas som spelare samtidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag är förvånad över att de flesta har ganska imponerande rullar.

 

Själv har jag bara $500 och kör 4 bord 1/2 FL.

 

Innan min pokerpaus hade jag $1500 och körde 4 bord 2/4 FL men tog ut och har inte så mycket av avvara till poker nu, blir den långa vägen uppåt :/

 

Grattis till de fina rullarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...