Gå till innehåll

Mauau's Omaha8, härifrån till Las Vegas


Mauau

Recommended Posts

Nu är det sluttramsat. Bara 6½ månad kvar till WSOP och jag har NOLL struktur. Behöver nog skriva den här dagboken så att jag åtminstone får någon sorts yttre kontroll.

 

Målet är att spela ihop $25k för att delta i sju tävlingar, åka hem, ta det lugnt i två veckor, och ta med min flickvän tillbaks till Las Vegas för att spela Main Event. (Main har jag tänkt att satellita mig till.)

 

Jag började spela poker online februari 2004. Gick back c:a $600 de första 4 månaderna innan jag vann min första turnering juni 2004. Började inte spela cash games förrän december. Är upp c:a $60k sammanlagt (turneringar+cash games), men av dom finns inte mycket kvar eftersom jag är en storslösare.

 

Var med i WSOP Main i år men kom inte på pengar. När jag kom hem var jag grymt laddad, gick in i en rush och drog in $33k på drygt två månader. Efter det gick jag in i väggen. Hold'Em blev fruktansvärt tråkigt, jag spelade oinspirerat och i oktober gick jag till och med back $150. (Jävligt retlig summa eftersom gått plus varje månad sen juni 2004.) Inte så farligt direkt men kunde inte fortsätta spela Hold'Em som huvudspel.

 

Började spela PLO och drog in $2k på en vecka via turneringar och cash games. "Tjohoo", tänkte jag innan jag insåg swingarna i spelet. Jag fick lite ont i magen. Gick över till Stud8. Det var säkrare men svårt att göra en bra timpenning. Jag tyckte att det var grymt roligt i början, gick långt i ett par turneringar, men eftersom spelet är väldigt automatiserat och statiskt la sig nyhetens behag rätt snabbt.

 

Så vafan skulle jag göra nu? Fanns bara Omaha8 kvar av de större spelen. Har spelat det i ett par veckor nu och tro att det är ett spel jag kan knäcka. Så det där satsningen ligger. Jag kommer fortsätta spela Hold'Em-turneringar - det är fortfarande mitt starkaste kort och roligt i måttliga mängder. Dessutom måste jag ju underhålla formen.

 

Ok, enough is enough. Kommer att redovisa resultaten så gott som dagligen, inte så mycket handhistorier utan mer tankar kring spelet och annat. (Kommer inte detaljerat gå in på mitt NLHE-turneringsspel, men om jag drar in över $3k i ett svep eller liknande skriver jag säkert lite.) Tanken är att jag ska vinna Vegas-pengarna med O8, hyres- och livsmedelspengarna med NLHE-turneringar.

 

Resultat 051201:

 

PL200, $257.25/325 händer, BB/100 19.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resultat 051201: PL200

 

vilket låter på tok för högt för rullen...

 

Edit: Menar du att din rulle är 250$ eller att du plussat 250$? :D

 

Min rulle är adekvat. Och i sann PokerTracker-anda betyder färgerna vinst respektive förlust. Jag kommer att lägga in en del statistik under hand som den börjar få relevans, d v s efter tillräckligt mycket händer. Skrev bara BB/100 för att det ger en bra känsla för hur det har gått under dagen, en bra översikt helt enkelt.

 

Angående frågan om skillnaden mellan Omaha och Omaha 8 or Better - Omaha8 är ett splitspel, d v s du kan vinna med en hög hand och en låg hand (om du kan kombinera 5 kort under 9 som inte parar.) Det finns alltså alltid en hög hand men inte alltid en låg. Ens mål är givetvis att "scoopa", att ta hela potten utan att behöva dela med sig. Sann kapitalism. Hrm...det där sista kändes inte bra att skriva. :roll: Jaja, det är väl bara till att bita i det sura guldäpplet.

 

Tack för inspirationen förresten Othello, läste din dagbok igår (och Chobos för ett tag sedan), mycket roliga och intressanta grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Sansrom!

 

Angående nivåer: Jag är bättre i PL-struktur än L, så det är det jag kommer spela. Enligt den statistik jag har nu skulle jag nog vinna c:a 3BB på 5/10 limit-nivån, men jag vet hur det blir efter ett tag - jag blir rastlös och tappar koncentration, och det är skitfarligt i limitspel då varje bet är viktigt på ett annat sätt (tycker jag).

 

Utbudet av PLO8 är inte gigantiskt. Jag har konton hos i stort sett alla spelbolag, flera av dom med rakeback. Tyvärr är det bara Stars och Party som har någon sorts regelbundenhet i utbudet men ingen av dom har som bekant rakebackdealar. Har spelat en del i Doyle's Room och där finns det bra med fisk - jag vill dock kunna föra ordentlig statistik, och rummet är inte PokerTracker-kompatibelt. Så det blir till att vackert spela hos de stora så länge. (Jag hatar f ö Partys mjukvara...det blir en prövning att hålla sig från tilt där. Stars är mitt val alla dar i veckan däremot. Och nej Norm, inte "twice on sunday".) Kort historia lång: jag kommer att spela PL200, för det är mest det som bjuds, samt försöka röra mig uppåt så mycket det går framöver. Jag spelar 3-4 bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuff dag idag. Var nere djupt ett tag, men efter en härlig fyrvägspott, i vilken jag klonkade hjulet på femte gatan, lyckades jag vända rött till grönt.

 

PokerStars Game #3220102891: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/02 -

14:38:04 (ET)

Table 'Gianfar' Seat #7 is the button

Seat 1: skilly ($27.70 in chips)

Seat 3: Mauau ($384.85 in chips)

Seat 4: sortie ($196 in chips)

Seat 5: rockboom ($284.25 in chips)

Seat 6: readmaster ($72.95 in chips)

Seat 7: ihatecake ($359.90 in chips)

Seat 9: okkid04 ($78.20 in chips)

okkid04: posts small blind $1

skilly: posts big blind $2

caleb13: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [3 :heart: 2 :spade: A :heart: 7 :diamond: ]

Mauau: raises $2 to $4

sortie: folds

rockboom: calls $4

readmaster: folds

ihatecake: folds

okkid04: calls $3

skilly: calls $2

*** FLOP *** [5 :club: T :diamond: 4 :club: ]

okkid04: checks

skilly: bets $15.20

Mauau: calls $15.20

rockboom: calls $15.20

okkid04: calls $15.20

*** TURN *** [5 :club: T :diamond: 4 :club: ] [7 :spade: ]

okkid04: bets $59 and is all-in

skilly: calls $8.50 and is all-in

Mauau: calls $59

rockboom: raises $206.05 to $265.05 and is all-in

Mauau: calls $206.05

*** RIVER *** [5 :club: T :diamond: 4 :club: 7 :spade:] [A :diamond: ]

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [3 :heart: 2 :spade: A :heart: 7 :diamond:] (HI: a straight, Ace to Five; LO: 5,4,3,2,A)

rockboom: mucks hand

Mauau collected $206.05 from side pot-2

Mauau collected $206.05 from side pot-2

okkid04: shows [2 :heart: 8 :spade: A :spade: 6 :spade: ] (HI: a straight, Four to Eight; LO: 6,5,4,2,A)

okkid04 collected $75.75 from side pot-1

Mauau collected $75.75 from side pot-1

skilly: mucks hand

okkid04 collected $53.90 from main pot

Mauau collected $53.90 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $674.40 Main pot $107.80. Side pot-1 $151.50. Side pot-2 $412.10.

Rake $3

Board [5 :club: T :diamond: 4 :club: 7 :spade: A :diamond: ]

Seat 1: skilly (big blind) mucked [4 :heart: 5 :diamond: 3 :club: 3 :spade: ]

Seat 3: Mauau showed [3 :heart: 2 :spade: A :heart: 7 :diamond:] and won ($541.75) with HI: a straight, Ace to

Five; LO: 5,4,3,2,A

Seat 4: sortie folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: rockboom mucked [2 :diamond: 9 :club: A :club: J :heart: ]

Seat 6: readmaster folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: ihatecake (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: okkid04 (small blind) showed [2 :heart: 8 :spade: A :spade: 6 :spade:] and won ($129.65) with HI: a

straight, Four to Eight; LO: 6,5,4,2,A

 

Trots att jag låg minus i stort sett hela dagen så tycker jag att jag spelade rätt i de flesta situationer...problemet var att när jag drog träffade jag inte och när jag exempelvis hade stege (AKQJ på hand) klonkade min motståndare sin fyroutare på sista efter raise, rearaise all-in på turn. (Han var relativt short och synade, hade tvåpar med K5 på KT59(!), å träffar som sagt på femte, K.) Jag grinar inte över det, försöker att använda det uppumpade adrenalinet till något bra istället, men jag gjorde att par halvdåliga syner (heter det verkligen så i plural?) efter det. Blev förbannad på mig själv istället för på korten och gjorde något som jag är bra på - att bomba mig tillbaks. Just bombspelet (att sätta press oupphörligen på alla gator) funkar bra eftersom man ofta har flera nödutgångar med hjälp av ett bra lågdrag. Att potbetta river med nötlåg men väldigt modest hög hand har ett bra EV mot veka motståndare. Har man en gång blivit synad till split med en sån hand är det lätt att få betalt för sina scoophänder sedan.

 

Hamnade i ett litet dilemma: Eftersom det inte fanns så mycket action tidigare under dagen spelade jag några händer NL100 och NL200 och gick marginellt back på dom. Jag vill dock inte ha en massa "smutsig" statistik, så jag bestämde mig för att bara ta med PL200-händerna. Jag ska undvika att spela O8NL för att vara konsekvent, och för att kunna utvärdera mitt spel bättre.

 

Resultat 051202:

 

PL200, $40.40/553 händer, BB/100 1.83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smålurig hand från pågående session:

 

PokerStars Game #3227954453: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/03 - 09:24:45 (ET)

Table 'Byblis III' Seat #6 is the button

Seat 1: XXTickerXX ($133.20 in chips)

Seat 2: zivTLV ($265.35 in chips)

Seat 3: YaraYara ($185 in chips)

Seat 4: Jon9ball ($218.50 in chips)

Seat 5: Nolita ($296.85 in chips)

Seat 6: Mauau ($195.20 in chips)

Seat 7: ihatecake ($231.80 in chips)

Seat 8: Shytalk ($306 in chips)

Seat 9: tldpdb1 ($62.20 in chips)

ihatecake: posts small blind $1

Shytalk: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [K :spade: Q :heart: T :spade: J :spade: ]

tldpdb1: calls $2

XXTickerXX: folds

zivTLV: folds

YaraYara: calls $2

Jon9ball: folds

Nolita: folds

Mauau: calls $2 knappsyn

ihatecake: calls $1

Shytalk: checks

*** FLOP *** [8 :diamond: K :heart: T :club: ]

ihatecake: checks

Shytalk: checks

tldpdb1: checks

YaraYara: checks

Mauau: bets $9.50

ihatecake: calls $9.50

Shytalk: folds

tldpdb1: calls $9.50

YaraYara: folds

*** TURN *** [8 :diamond: K :heart: T :club:] [Q :spade: ]

ihatecake: checks

tldpdb1: checks

Mauau: checks

*** RIVER *** [8 :diamond: K :heart: T :club: Q :spade: ] [K :club: ]

ihatecake: checks

tldpdb1: checks

Mauau: bets $36.60

Nolita is sitting out

ihatecake: folds

tldpdb1: calls $36.60

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [K :spade: Q :heart: T :spade: J :spade:] (HI: a full house, Kings full of Queens)

tldpdb1: mucks hand

Mauau collected $108.70 from pot

No low hand qualified

tldpdb1 leaves the table

*** SUMMARY ***

Total pot $111.70 | Rake $3

Board [8 :diamond: K :heart: T :club: Q :spade: K :club: ]

Seat 1: XXTickerXX folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: zivTLV folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: YaraYara folded on the Flop

Seat 4: Jon9ball folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Nolita folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Mauau (button) showed [K :spade: Q :heart: T :spade: J :spade:] and won ($108.70) with HI: a full house, Kings full of Queens

Seat 7: ihatecake (small blind) folded on the River

Seat 8: Shytalk (big blind) folded on the Flop

Seat 9: tldpdb1 mucked [8c :club: 8 :heart: A :diamond: 9 :spade: ]

 

Misstänker fet check/raise på turn från ihatecake som är en rätt lurig spelare, kapabel att trycka dit en ordentlig bluff. Har inte mycket att vinna på att betta, så jag checkar. Antingen leder jag klart och behöver inte vara rädd för många kort eller så ligger jag efter och behöver hjälp. Utan positivt femtekort synar jag troligtvis pott (tål att funderas på i alla fall), eller bettar vid check - hur mycket får "känslan" avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började bra och jag spelade i stort sett fläckfritt under morgonsessionen. Började rätt hyfsat på eftermiddagen också, men efter en misslyckad halvbluff där jag försökte squeeza två spelare jag satt mittemellan vände det lite tyvärr och jag gick back under eftermiddagen. Klart upp sammanlagt dock.

 

Halvbluffen:

 

PokerStars Game #3228259684: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/03 -

10:34:35 (ET)

Table 'Byblis III' Seat #1 is the button

Seat 1: XXTickerXX ($142.55 in chips)

Seat 2: zivTLV ($370.35 in chips)

Seat 3: YaraYara ($309.70 in chips)

Seat 5: CashbackAA ($78 in chips)

Seat 6: Mauau ($262.65 in chips)

Seat 7: ihatecake ($331.65 in chips)

Seat 9: 520ranger ($70 in chips)

zivTLV: posts small blind $1

YaraYara: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [Q :club: 9 :club: A :diamond: T :spade: ]

CashbackAA: calls $2

Mauau: calls $2

ihatecake: calls $2

520ranger: folds

XXTickerXX: folds

zivTLV: calls $1

YaraYara: checks

*** FLOP *** [8 :diamond: 4 :diamond: J :club: ]

zivTLV: bets $2

YaraYara: calls $2

CashbackAA: calls $2

Mauau: calls $2

ihatecake: raises $19.50 to $21.50

zivTLV: folds

YaraYara: folds

CashbackAA: calls $19.50

Mauau: calls $19.50 synar för att CashbackAA synar - tveksamt spel, borde ha lagt mig, men bra risk/reward tyckte jag i stunden

*** TURN *** [8 :diamond: 4 :diamond: J :club:] [T :diamond: ]

CashbackAA: checks

Mauau: bets $75.50 här trycker jag in bluffen eftersom jag har blockkortet i min hand, och tänker att ihatecake lägger sitt set/låga färg

ihatecake: folds vilket han gör...

CashbackAA: calls $54.50 and is all-in ...men det fanns någon annan som hittade syn

*** RIVER *** [8 :diamond: 4 :diamond: J :club: T :diamond: ] [A :spade: ]

*** SHOW DOWN ***

CashbackAA: shows [7 :diamond: 4 :club: 7 :club: K :diamond: ] (HI: a flush, King high)

Mauau: mucks hand

CashbackAA collected $184.50 from pot

No low hand qualified

YaraYara said, "hm"

*** SUMMARY ***

Total pot $187.50 | Rake $3

Board [8 :diamond: 4 :diamond: J :club: T :diamond: A :spade: ]

Seat 1: XXTickerXX (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: zivTLV (small blind) folded on the Flop

Seat 3: YaraYara (big blind) folded on the Flop

Seat 5: CashbackAA showed [7 :diamond: 4 :club: 7 :club: K :diamond: ] and won ($184.50) with HI: a flush, King

high

Seat 6: Mauau mucked [Q :club: 9 :club: A :diamond: T :spade:]

Seat 7: ihatecake folded on the Turn

Seat 9: 520ranger folded before Flop (didn't bet)

 

Resultat 051203:

 

PL200, $22.68/301 händer, BB/100 1.89

PL400, $263.95/79 händer, BB/100 41.76

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inledde morgonen med ett riktigt åsnespel, ett bra exempel på hur jag absolut INTE bör spela:

 

PokerStars Game #3236439268: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/04 - 02:46:34 (ET)

Table 'Palatia II' Seat #6 is the button

Seat 1: rigatoni ($245.50 in chips)

Seat 2: pot man I ($502.95 in chips)

Seat 3: mustafa ($181.35 in chips)

Seat 4: Mauau ($197 in chips)

Seat 5: caleb13 ($164.60 in chips)

Seat 6: RockSolid ($1065.20 in chips)

Seat 7: HiOctane ($83.35 in chips)

Seat 8: GalatiaKid ($213.45 in chips)

Seat 9: Ayers Rock ($182.25 in chips)

HiOctane: posts small blind $1

GalatiaKid: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [K :diamond: Q :club: A :diamond: 2 :heart: ]

Ayers Rock: folds

rigatoni: folds

pot man I: folds

mustafa: folds

Mauau: raises $2 to $4

caleb13: folds

RockSolid: calls $4

HiOctane: folds

GalatiaKid: folds

*** FLOP *** [4 :spade: 6 :diamond: T :spade: ]

Mauau: checks

Ayers Rock is sitting out

RockSolid: bets $6 gör ett mindre bet sin vana trogen för att se var han står

Mauau: calls $6

*** TURN *** [4 :spade: 6 :diamond: T :spade:] [Q :diamond: ]

Ayers Rock said, "gn m gl"

Mauau: bets $21.90 här får jag för mig att semibluffa med mitt färg- och hålstegsdrag, tillsammans med mitt lågdrag, men...

RockSolid: raises $21.90 to $43.80 ...säger "glöm det" och raisar (bara mini dock, så jag tänker att han har tvåpar, damer upp med ett lågdrag till)...

Mauau: calls $21.90 ...så jag kallsynar i hopp om ett bra femtekort

*** RIVER *** [4 :spade: 6 :diamond: T :spade: Q :diamond: ] [K :spade: ] "hmm...en kung är ju både bra och dåligt...kungar upp!"

Ayers Rock leaves the table

Mauau: checks här gör jag mitt stora misstag och blir lite ängslig...

RockSolid: bets $72

Mauau: calls $72 arrrgh DONKSTRIKE

*** SHOW DOWN ***

RockSolid: shows [K :club: 4 :diamond: Q :heart: 4 :club: ] (HI: three of a kind, Fours)

Mauau: mucks hand

RockSolid collected $251.60 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $254.60 | Rake $3

Board [4 :spade: 6 :diamond: T :spade: Q :diamond: K :spade: ]

Seat 1: rigatoni folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: pot man I folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: mustafa folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Mauau mucked [K :diamond: Q :club: A :diamond: 2 :heart: ]

Seat 5: caleb13 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: RockSolid (button) showed [K :club: 4 :diamond: Q :heart: 4 :club:] and won ($251.60) with HI: three of a kind, Fours

Seat 7: HiOctane (small blind) folded before Flop

Seat 8: GalatiaKid (big blind) folded before Flop

Seat 9: Ayers Rock folded before Flop (didn't bet)

 

Jag hade hade två bra alternativ och ett dåligt: antingen check/foldar jag efter river, vilket är det säkra alternativet. Eller så kör jag på det spår jag gillar bättre, nämligen att trycka in en pottbet - har han inte färgen får han väldigt svårt att syna det, eftersom jag antagligen har minst stege i det här läget (i hans huvud). Nu gjorde jag ett riktigt åsnespel istället och bara synade.

 

När jag gör såna här misstag hamnar jag ibland "ur takt" och fattar dåliga beslut p g a ängslighet. Det är en klar läcka i mitt spel som jag jobbar på. Kom in i rytmen ganska snabbt efteråt och vann en stor pott med ess-kåk mot triss i ess.

 

Morgonsessionen avslutades med att jag fick ett monsterwrap på floppen i position, som stänkte på femte och drog in en bra slant:

 

PokerStars Game #3236872100: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($2/$4) - 2005/12/04 - 04:10:41 (ET)

Table 'Ehrsson' Seat #7 is the button

Seat 2: mustafa ($1440.55 in chips)

Seat 4: RockSolid ($489.80 in chips)

Seat 5: Michael7967 ($74.05 in chips)

Seat 7: Mauau ($736.75 in chips)

Seat 8: pwsaces ($183.30 in chips)

pwsaces: posts small blind $2

mustafa: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [A :spade: 3 :spade: 7 :heart: 5 :spade: ]

RockSolid: calls $4

Michael7967: calls $4

Mauau: calls $4

pwsaces: calls $2

mustafa: checks

*** FLOP *** [6 :club: T :spade: 4 :diamond: ]

pwsaces: checks

mustafa: checks

RockSolid: bets $8

Michael7967: folds

Mauau: calls $8

pwsaces: folds

mustafa: raises $43 to $51

RockSolid: folds

Mauau: calls $43

*** TURN *** [6 :club: T :spade: 4 :diamond: ] [9 :diamond: ]

mustafa: bets $128

Mauau: calls $128

*** RIVER *** [6 :club: T :spade: 4 :diamond: 9 :diamond: ] [5 :heart: ]

mustafa: bets $64

Mauau: raises $489.75 to $553.75 and is all-in

mustafa: folds

Mauau collected $512 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $514 | Rake $2

Board [6 :club: T :spade: 4 :diamond: 9 :diamond: 5 :heart: ]

Seat 2: mustafa (big blind) folded on the River

Seat 4: RockSolid folded on the Flop

Seat 5: Michael7967 folded on the Flop

Seat 7: Mauau (button) collected ($512)

Seat 8: pwsaces (small blind) folded on the Flop

 

Kommer eventuellt att spela mer Omaha8 senare idag så jag väntar med en sammanfattning. Ska köra lite turneringar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var i Vegas i somras intervjuades jag 3-4 gånger av dom som gjorde svt-dokumentären som visades igår. Det var en förbannad tur att jag var bortklippt/bortvald. Inte för att jag sa något dumt eller konstigt utan för att, när jag tänker på det, BARA har saker att förlora på att vara med. Håller mig gärna anonym ett tag till. Om det vill sig illa hela livet.

 

Tänker på vad Erik123 svarade på vad han skulle göra om pokern gick dåligt eftersom han inte har någon utbildning eller ens gymnasiet klart (det har i o f s inte jag heller men jag kom in på psykologprogrammet på arbetslivserfarenhet+högskoleprovet)...han svarade "det är lugnt"...jag säger att man kan ju alltid 7-bordsgrinda NLHE100 till 5/BB100 i 50 000 händer...det skulle innebära $5k och ta c:a 110 timmar effektivt räknat. Sen skulle man få en rakeback på c:a $2000 också. Tvivlar starkt på att Erik skulle nöja sig med det dock...eller vilja göra jobbet!

 

Idag ska det slås rekord i tomtar på Götaplatsen i Göteborg. Big deal, har dom aldrig varit online?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skönt när en tomte...

 

PokerStars Game #3237728572: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/04 - 09:19:08 (ET)

Table 'Palatia II' Seat #5 is the button

Seat 1: caleb13 ($221.25 in chips)

Seat 2: Mauau ($257.20 in chips)

Seat 3: zivTLV ($198 in chips)

Seat 4: Shopo ($116.25 in chips)

Seat 5: Ayers Rock ($197 in chips)

Seat 6: silverfox2 ($106.15 in chips)

Seat 7: jethro ($208.95 in chips)

Seat 8: panther44 ($157.40 in chips)

Seat 9: CAROLBOO ($272.40 in chips)

silverfox2: posts small blind $1

jethro: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [A :spade: A :club: 3 :spade: 7 :club: ]

panther44: folds

CAROLBOO is disconnected

Ayers Rock said, "gn j gl"

CAROLBOO has timed out while disconnected

CAROLBOO: folds

CAROLBOO is sitting out

caleb13: folds

Mauau: raises $2 to $4

zivTLV: calls $4

Shopo: folds

Ayers Rock: folds

Ayers Rock leaves the table

jethro said, "gn"

silverfox2: calls $3

jethro: calls $2

*** FLOP *** [8 :club: J :spade: 2 :diamond: ]

silverfox2: checks

jethro: checks

Mauau: bets $15.20

zivTLV: calls $15.20

silverfox2: calls $15.20

jethro: folds

*** TURN *** [8 :club: J :spade: 2 :diamond:] [K :spade: ]

silverfox2: checks

Mauau: bets $58.60

zivTLV: calls $58.60

silverfox2: folds

*** RIVER *** [8 :club: J :spade: 2 :diamond: K :spade: ] [2 :heart: ]

Mauau: bets $175.80

zivTLV: calls $120.20 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [A :spade: A :club: 3 :spade: 7 :club: ] (HI: two pair, Aces and Deuces)

zivTLV: shows [T :spade: A :heart: 2 :spade: 9 :club: ] (HI: three of a kind, Deuces)

zivTLV collected $416.20 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $419.20 | Rake $3

Board [8 :club: J :spade: 2 :diamond: K :spade: 2 :heart: ]

Seat 1: caleb13 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Mauau showed [A :spade: A :club: 3 :spade: 7 :club: ] and lost with HI: two pair, Aces and Deuces

Seat 3: zivTLV showed [T :spade: A :heart: 2 :spade: 9 :club:] and won ($416.20) with HI: three of a kind, Deuces

Seat 4: Shopo folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Ayers Rock (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: silverfox2 (small blind) folded on the Turn

Seat 7: jethro (big blind) folded on the Flop

Seat 8: panther44 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: CAROLBOO folded before Flop (didn't bet)

 

...följs av en annan!

 

PokerStars Game #3237777629: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($2/$4) - 2005/12/04 - 09:32:27 (ET)

Table 'Kiviuq' Seat #7 is the button

Seat 2: ihatecake ($400 in chips)

Seat 3: Jon9ball ($331.60 in chips)

Seat 4: KnnyBoyFloyd ($226.65 in chips)

Seat 5: caleb13 ($874.20 in chips)

Seat 6: Mauau ($754.90 in chips)

Seat 7: chump4chips ($856.70 in chips)

Seat 8: panther44 ($183.70 in chips)

Seat 9: zivTLV ($414.50 in chips)

panther44: posts small blind $2

zivTLV: posts big blind $4

nadremark: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [2 :spade: 6 :diamond: A :diamond: 9 :club: ]

ihatecake: folds

Jon9ball: folds

KnnyBoyFloyd: calls $4

caleb13: folds

Mauau: raises $8 to $12

chump4chips: folds

panther44: calls $10

zivTLV: folds

KnnyBoyFloyd: calls $8

*** FLOP *** [Q :diamond: 8 :club: 9 :diamond: ]

panther44: checks

KnnyBoyFloyd: bets $38

Mauau: calls $38

panther44: folds

*** TURN *** [Q :diamond: 8 :club: 9 :diamond: ] [7 :diamond: ]

KnnyBoyFloyd: bets $113

Mauau: raises $113 to $226

KnnyBoyFloyd: calls $63.65 and is all-in

*** RIVER *** [Q :diamond: 8 :club: 9 :diamond: 7 :diamond: ] [7 :heart: ]

*** SHOW DOWN ***

KnnyBoyFloyd: shows [J :heart: 9 :heart: 3 :heart: Q :spade: ] (HI: two pair, Queens and Nines)

Mauau: shows [2 :spade: 6 :diamond: A :diamond: 9 :club: ] (HI: a flush, Ace high)

Mauau collected $466.30 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $469.30 | Rake $3

Board [Q :diamond: 8 :club: 9 :diamond: 7 :diamond: 7 :heart: ]

Seat 2: ihatecake folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Jon9ball folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: KnnyBoyFloyd showed [J :heart: 9 :heart: 3 :heart: Q :spade:] and lost with HI: two pair, Queens and Nines

Seat 5: caleb13 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Mauau showed [2 :spade: 6 :diamond: A :diamond: 9 :club:] and won ($466.30) with HI: a flush, Ace high

Seat 7: chump4chips (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: panther44 (small blind) folded on the Flop

Seat 9: zivTLV (big blind) folded before Flop

 

Gör pokerlivet lite lättare! (Ok, jag kanske var lite tomtig jag med i första handen...men vafan synar han turn med? Satte honom på wrap och sen förverkat tvåpar på femte.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slut för idag. Har gjort en bra dagsförtjänst, ska ägna resten av eftermiddagen och kvällen till något icke pokerrelaterat. Ladda ner musik och läsa en bok kanske? Eller, hör och häpna, gå utanför dörren!?

 

Resultat 051204

 

PL200 $285.75/273 händer, 31.75/BB100

PL400 $1 238.50/225 händer, 56.71/BB100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Mauau!

Intressanta händer. Har själv lirat knappt fyrsiffrigt antal händer O8, men tycker det är ett kul spel, och dessutom verkar borden fulla med fisk. Måste vara klart stort värde att bli bra i det. Har ett par frågor, första gäller starthandskrav. Kör du efter någon speciell "tabell", eller poängberäkningshistoria, eller är det mer efter känsla och rutin? Tycker väl preflopsynerna i de händer du postat är givna för alla utom en, och det är Dealt to Mauau [Qc 9c Ad Ts]. Hade du haft nötfärgdraget, så kanske, men i detta fall är det ju ingen hand du scoopar jätteofta med.

 

Den andra frågan gäller preflophöjningar. I dina postade händer har jag bara sett minihöjningar, är det något du konsekvent kör med, eller pottar du ibland också? Själv tror jag att jag har en tendens att köra Texas-bagen och försöka spela ut motståndare mer preflop, men det är nog helt fel strategi i både Omaha och O8, antar jag...

 

Grymt intressant, som sagt. Keep it up! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att handen du pekar på är i lösaste laget, och det visade ju sig att den kostade mig en massa pengar. Jag lyckades inte med mitt kreativa spel i den handen, och tog med den lite för att visa att jag inte ska bli för stursk.

 

Jag kör inte efter någon tabell men min frivilliga flopsyn ligger runt 18%, så du kan ju tänka dig ungefär vilka händer det handlar om. Har givetvis studerat "point system" så jag vet vad som förväntas av tight spel.

 

Jag kör med miniraises (om jag är först in i potten) för att trycka upp värdet av flera skäl: 1) Oftast är bordet lösare än vad jag är och vill därför söta potten. Sugna spelare synar en minihöjning med marginella händer. 2) En höjning innan floppen skapar ofta passivitet hos de övriga vilket inte alltför sällan ger ett gratis turnkort, även om höjningen är mini. 3) Jag tror att jag är en bättre "pokerspelare" än de flesta jag spelar mot, och kan därför fatta bättre beslut postflop. Större pott ger större dynamik och bjuder därför in till mer (och svårare) spel. Svårare spel -> +EV för mig alltså.

 

Om jag har par i ess med någorlunda uppbackning raisar jag också allt va tygen håller i vissa situationer eftersom man helst vill (som jag ser det) vara heads-up med en sucker eller åtminstone three-way med en sådan hand.

 

Kul att du är med Sansrom!

 

(Jag har som sagt bara spelat i ett par veckor och är oslipad men tror att jag har rätt teoretiskt i alla fall. Om något "riktigt" proffs läser och ser en stor läcka - smiska mig på fingrarna!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här spelet funkade bra:

 

PokerStars Game #3246823619: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($1/$2) - 2005/12/05 - 04:15:55 (ET)

Table 'Astraea' Seat #8 is the button

Seat 2: Mauau ($187.80 in chips)

Seat 4: Gordy2Smordy ($59.70 in chips)

Seat 5: Uzba ($58.90 in chips)

Seat 8: O-J-O ($114.30 in chips)

Mauau: posts small blind $1

Gordy2Smordy: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [5 :spade: Q :club: 2 :spade: A :heart: ]

Uzba: raises $2 to $4

O-J-O: calls $4

Mauau: calls $3

Gordy2Smordy: calls $2

*** FLOP *** [3 :club: 9 :club: Q :spade: ]

Mauau: checks

Gordy2Smordy: checks

Uzba: bets $4

O-J-O: calls $4

Mauau: calls $4

Gordy2Smordy: folds

*** TURN *** [3 :club: 9 :club: Q :spade: ] [5 :diamond: ]

Mauau: checks här tror jag att jag leder men vill inte betta ut för jag kommer att få två callers och låter...

Uzba: bets $18 ...stå för bettandet

O-J-O: calls $18

Mauau: raises $80.65 to $98.65 check/raisar för jag är ganska säker på att jag leder över Uzba och tror att jag kan trycka undan O-J-Os drag...

Uzba: calls $32.90 and is all-in

O-J-O: folds ...mycket riktigt

*** RIVER *** [3 :club: 9 :club: Q :spade: 5 :diamond: ] [T :diamond: ]

*** SHOW DOWN ***

Mauau: shows [5 :spade: Q :club: 2 :spade: A :heart:] (HI: two pair, Queens and Fives)

Uzba: mucks hand

Mauau collected $145.80 from pot

No low hand qualified

*** SUMMARY ***

Total pot $147.80 | Rake $2

Board [3 :club: 9 :club: Q :spade: 5 :diamond: T :diamond: ]

Seat 2: Mauau (small blind) showed [5s Qc 2s Ah] and won ($145.80) with HI: two pair, Queens and Fives

Seat 4: Gordy2Smordy (big blind) folded on the Flop

Seat 5: Uzba mucked [A :diamond: 9 :heart: 5 :club: 4 :diamond: ]

Seat 8: O-J-O (button) folded on the Turn

 

Uzba är en riktig fåntratt som väldigt turligt lyckades splitta en all-in ett par potter innan. Verkar inte förstå spelet särskilt bra. O-J-O är rädd om markerna och behöver säkrare mark för att trycka in degen. Verifierade den uppfattningen genom att skriva "nb" i chatten efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: "Lösa syner kostar stål."

 

PokerStars Game #3246868650: Omaha Hi/Lo Pot Limit ($2/$4) - 2005/12/05 - 04:32:26 (ET)

Table 'Eumelos' Seat #2 is the button

Seat 2: pokermom774 ($62.25 in chips)

Seat 3: james harley ($156 in chips)

Seat 4: Gordy2Smordy ($273.60 in chips)

Seat 6: CHEMOUS ($243.20 in chips)

Seat 7: just1pair ($168.95 in chips)

Seat 8: Pilchard ($851.80 in chips)

Seat 9: Mauau ($370 in chips)

james harley: posts small blind $2

Gordy2Smordy: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mauau [Q :spade: 4 :heart: J :spade: A :heart: ]

CHEMOUS: folds

just1pair: folds

Pilchard: raises $4 to $8

Mauau: calls $8

pokermom774: calls $8

james harley: calls $6

Gordy2Smordy: calls $4

*** FLOP *** [5 :heart: 3 :heart: Q :diamond: ]

james harley: checks

Gordy2Smordy: checks

Pilchard: checks

Mauau: bets $38

pokermom774: folds

james harley: calls $38

Gordy2Smordy: folds

Pilchard: calls $38

*** TURN *** [5 :heart: 3 :heart: Q :diamond: ] [T :diamond: ]

james harley: bets $110 and is all-in

Pilchard: calls $110

Mauau: calls $110

*** RIVER *** [5 :heart: 3 :heart: Q :diamond: T :diamond: ] [7 :spade: ]

chazeemo joins the table at seat #5

Pilchard: bets $481

Mauau: folds

*** SHOW DOWN ***

Pilchard: shows [5 :spade: 3 :diamond: 2 :club: A :spade: ] (HI: two pair, Fives and Threes; LO: 7,5,3,2,A)

james harley: shows [9 :heart: 9 :club: A :diamond: 2 :diamond: ] (HI: a pair of Nines; LO: 7,5,3,2,A)

Pilchard collected $240.50 from pot

james harley collected $120.25 from pot

Pilchard collected $120.25 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $484 | Rake $3

Board [5 :heart: 3 :heart: Q :diamond: T :diamond: 7 :spade: ]

Seat 2: pokermom774 (button) folded on the Flop

Seat 3: james harley (small blind) showed [9 :heart: 9 :club: A :diamond: 2 :diamond: ] and won ($120.25) with HI: a pair of Nines; LO: 7,5,3,2,A

Seat 4: Gordy2Smordy (big blind) folded on the Flop

Seat 6: CHEMOUS folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: just1pair folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Pilchard showed [5 :spade: 3 :diamond: 2 :club: A :spade:] and won ($360.75) with HI: two pair, Fives and Threes; LO: 7,5,3,2,A

Seat 9: Mauau folded on the River

 

Hade i a f disciplin nog att lägga på rivern. Trots allt hyfsad scoopchans ända in. Hade dock tjänat på att lägga preflop (uppfattar Pilchard som solid, inte många snedsteg), men om jag stannat utanför och kungen hade stänkt på femte hade det känts hundra gånger värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma flickvän svarade glatt för en stund sen när någon med ett skyddat nummer ringde.

"Det är till dig."

"Vem är det?"

"Jag vet inte."

Jag sitter med ungefär 47 bord uppe. På Kanal 5 ylar någon jojkande same över att hon fått en ny trumma. Vi har ingen trådlös telefon (den är ungefär tre meter från datorn) så jag får sitta i en jävligt stilig ställning och försöka hålla i telefonen, prata i den, bortse från samen, och spela grymt solid poker på flera ställen samtidigt.

"Hej, jag heter Elina och ringer från Radiotjänst!"

"Ehh..."

Viftar som fan för att försöka få personen med fjärrkontrollen (min flickvän) att stänga av ljudet...

"Känner du till oss?"

"Ehh...ja."

"Står du eller din sambo på tv-licensen?

"Ehh...ingen."

...och DÄR stängs det av.

"Ok, men då skickar jag hem ett inbetalningskort. Vi börjar räkna från och med idag."

"Ehh..."

"Tack för mig, hej då!"

"Ehh..."

Jag var tamejfan chanslös. Klev inte av tilt förrän efter 45 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...