Gå till innehåll

Går så bra nu.


Texie

Recommended Posts

Vinna stora pengar säger du...

 

Helt fel resonemang säger jag. Du kan ju inte gå in och säga nu ska jag skopa :) Spela för att det är kul istället och vinner du lite grann så, ja ännu roligare.

 

Om du nu ska gå över till SNG så se till att du inte spelar med för mycket av din rulle. Har du 200 så lira inte mer än 10$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1, Vad tror du är anledningen till varför det inte fungerar för mig på cashtable?

Förmodligen inställningen och din bankrulle. Spelar du på för hög nivå för vad du har råd med? Då kan en enda stor förlustpott skapa panik och man spelar sämre för att jaga tillbaka pengarna. Jag skulle tro att du är en spelare som vägrar lämna bordet när du är på minus utan istället sitter du kvar tills hela inköpet är borta eller du vunnit tillbaka. En bra cashspelare har inställningen att ett vinnande spel alltid är vinnande, dvs det spelar ingen roll om jag går minus den här sessionen (och kanske ett antal på rad) därför att jag kan mitt spel och vet att det är vinnande och min bankrulle klarar av downswings. (Givetvis ska man dock alltid jobba på att analysera sitt spel och täta luckor.) Tålamod och diciplin.

 

2, Vad tror du om min nya plan?

Personligen tycker jag turneringar och SnG är roligare, men i syfte att tjäna pengar föredrar jag cashspel. Kör SnG etc tills du känner att du mognat. Läs böcker och skaffa dig en vinnande spelstrategi för cashspel under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så tycker jag det är bra att du reflekterar över ditt spelande. Mycket bra!

 

När det gäller själva spelandet så får jag en känsla av att du inte har något långsiktigt mål eller plan. Försök sätta upp ett antal "regler" att följa. Både vad gäller money management, men även själva spelet.

Var efter tiden går så utvärderar du de "regler" du har satt upp och ser ifall du behöver göra några förändringar.

 

När det gäller cashgame och SnG så är det två olika spelsätt. Det kan vara så att det ena passar dig bättre än det andra. Men som jag förstår det så går det bra emellanåt på cashgame och att det är det där "andra" som spökar. Disciplinen är viktig för en pokerspelare och som hjälpmedel där kommer de "regler" du sätter upp. De blir ett stöd för dig så att du inte tiltar bort allt och gular. De ska vara ett hinder så att du inte trillar dit.

 

Hoppas du fick lite hjälp av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem stämde exakt in på mig för ca 6mån-1år sen sen. Kände mig som en bra sng spelare och gick plus där. Men sen spelade jag cashgame och sng där insatsen var högre än där jag borde spela. Förlorade min vinst och detta skede varje månad. Vann pengar på 6$-11$-22$ sng och spelade bort dem igen.

 

Bestämde mig för att bara lira 6$-11$ tills jag fått ihop till en större rulle. Skrev även ner allt jag spelade, började med detta för 6mån sen. Rullen gick sakta men säkert upp och jag spelade inget cashgame. Har en rulle nu på 5000$ och spelar fortfarande mest 22$ sng.

 

Mitt råd är att bara spela sng där du känner att du är en vinnande spelare. När du sedan har fått ihop en lite större rulle kan du gå in och exprimentera på cashgame med mindre insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem stämde exakt in på mig för ca 6mån-1år sen sen. Kände mig som en bra sng spelare och gick plus där. Men sen spelade jag cashgame och sng där insatsen var högre än där jag borde spela. Förlorade min vinst och detta skede varje månad. Vann pengar på 6$-11$-22$ sng och spelade bort dem igen.

 

Bestämde mig för att bara lira 6$-11$ tills jag fått ihop till en större rulle. Skrev även ner allt jag spelade, började med detta för 6mån sen. Rullen gick sakta men säkert upp och jag spelade inget cashgame. Har en rulle nu på 5000$ och spelar fortfarande mest 22$ sng.

 

Mitt råd är att bara spela sng där du känner att du är en vinnande spelare. När du sedan har fått ihop en lite större rulle kan du gå in och exprimentera på cashgame med mindre insatser.

 

För mig är det helt tvärtom. Jag vinner på cashgames men förlorar på SnG. Jag spelar inte särskilt mycket SnG så det är inget problem på det sättet, men jag undrar ändå varför jag inte kan lyckas i SnG när det går skapligt i cash-games. Anledningen att jag spelar SnG är att jag tycker det är kul, cash-games tenderar ibland bli långtråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem stämde exakt in på mig för ca 6mån-1år sen sen. Kände mig som en bra sng spelare och gick plus där. Men sen spelade jag cashgame och sng där insatsen var högre än där jag borde spela. Förlorade min vinst och detta skede varje månad. Vann pengar på 6$-11$-22$ sng och spelade bort dem igen.

 

Bestämde mig för att bara lira 6$-11$ tills jag fått ihop till en större rulle. Skrev även ner allt jag spelade, började med detta för 6mån sen. Rullen gick sakta men säkert upp och jag spelade inget cashgame. Har en rulle nu på 5000$ och spelar fortfarande mest 22$ sng.

 

Mitt råd är att bara spela sng där du känner att du är en vinnande spelare. När du sedan har fått ihop en lite större rulle kan du gå in och exprimentera på cashgame med mindre insatser.

 

tack så mycket. detta var nog det bästa rådet eller bekräftelsen på att det är bättre med sng för en spelare som mig.. ska börja med detta nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha missat nåt som är jätteviktigt, att inte sätta upp pengamål när du spelar. T.ex om du sätter dej framför datorn när du kommer hem från jobbet så säg aldrig till dig själv "nu ska jag plussa $100 innan jag går härifrån", eller "jag går inte härifrån så länge jag ligger minus". Det är en strategi som är dömd att misslyckas, för då kommer du inte sluta när du spelar dåligt utan istället tilta bort dina sista pengar tills du förlorat x antal inköp. Vad du ska göra när du spelar en kväll är att sätta tidsmål, t.ex att spela i 2 timmar framåt och sen vara stenhård på att sluta när den tiden gått, vare sig du backat eller plussat.

Jag har personligen lyckats mycket bättre sen jag började spela på det sättet. Det tränar dig att hålla disciplin på ditt spelande och du kommer nog ganska snabbt lära dej att sluta i tid, både när det går dåligt och när det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...