Gå till innehåll

Hur mycket är hög rakeback värt?


ZariuS

Recommended Posts

Jag spelar NL..

 

Om jag har x% på en sida och den är rätt fiskig

men jag samtidigt har 2x% på en annan sida med lite bättre spelare.

 

Väger den högre rakebacken upp då om dess rakeback ger 6 inköp mer per månad?

 

Vet inte alls hur jag ska välja, skulle vara kul om nån hade nåra bra argument för nåt av valen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, väntar du dig alltså att någon på forumet ska kunna ge en bättre uppskattning på din win-rate på två olika sidor som denne inte känner till än vad du själv kan?

 

Det är lite som om du skulle fråga: "Jag har tappat bort min husnyckel någonstans. Kan ni säga var den ligger?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar lösaggro, eller på lite lägre nivåer, så vill du inte spela på PokerRoom. Deras 10% rake är knäckhård.

 

Notera också att PokerRoom och skins så stjäl du inte rake från lösa spelare. Du får bara rakeback på den del av raken som du faktiskt betalt, inte på en femtedel av rake som ditt bord om fem betalade. Vilket för nästan alla PF läsare torde vara mindre lönsamt. Alltså, fem pers till bordet får kort, det foldas till dig i SB, du höjer och BB synar. Till slut blir potten rakead $2. Då får du och BB $1 var i 'rake som ger rakeback' och de andra ingenting. (På i stort sett alla andra sidor hade alla vid bordet fått 0.40 var.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jo lethe det är sant! Jag clearar 600$ bonusen där för tillfället och hade bara tänkt göra det och sen återvända till prima med 50% RB..

Det blir nog att köra på prima ändå..

 

Alltså eurobet känns ju fiskigare men jag har ingen aning om hur många inköp mer den skillnaden skulle ge, om alls några, tänkte bara höra om nån tycker att skillnaden i value bara är marginell mellan olika sidor, eller om det är stor skillnad.. Min fråga handlade inte så mkt om mig, utan bara generellt sett, om en sida kan vara värd mer än 6 inköp per månad pga. att spelarna är lite sämre..

 

Thnx anyway!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och spela ett bord på varje sida och se vilket som gått bäst vid månadens slut.

 

Det är ju ett bra sätt, men egentligen alldels för litet underlag för att kunna ge info om vilket ställe som är bättre iaf ang vinst. Dock ger det en hyfsad fingervisning angående den rake du har betalat på de olika ställena/borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta e rätt roligt..jag är i samma sits :-) jag kör lite högre, 2-4 NL.

Men jag har 50% på prima som du, och den e ju så satans skön så d finns inte ..men sen finns party där man är hajjen på alla bord:( kan inte bestämma mig.. vet ante va jag ska gora :(

 

prima NL är generellt tightare och mer solidt imo ..svårt att verkligen vara grovt överlägsen ...på party kan man spela med ögonbindel o vara bäst..men väger det upp. ........... I dunno

 

en sak vet jag. ska du lira FL ska du inte välja prima iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera också att PokerRoom och skins så stjäl du inte rake från lösa spelare. Du får bara rakeback på den del av raken som du faktiskt betalt, inte på en femtedel av rake som ditt bord om fem betalade. Vilket för nästan alla PF läsare torde vara mindre lönsamt. Alltså, fem pers till bordet får kort, det foldas till dig i SB, du höjer och BB synar. Till slut blir potten rakead $2. Då får du och BB $1 var i 'rake som ger rakeback' och de andra ingenting. (På i stort sett alla andra sidor hade alla vid bordet fått 0.40 var.)

 

Är det så det ligger till? Det förklarar iaf varför rakebacksaldot inte stämmer överens med bonuspoängen för fem öre.

 

Hur räknas det om man limpar före flop, det blir höjt och man foldar? Är man med och delar på slutraken då eller får man bara tillgodoräkna sig en spottstyver ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar lösaggro, eller på lite lägre nivåer, så vill du inte spela på PokerRoom. Deras 10% rake är knäckhård.

 

Notera också att PokerRoom och skins så stjäl du inte rake från lösa spelare. Du får bara rakeback på den del av raken som du faktiskt betalt, inte på en femtedel av rake som ditt bord om fem betalade. Vilket för nästan alla PF läsare torde vara mindre lönsamt. Alltså, fem pers till bordet får kort, det foldas till dig i SB, du höjer och BB synar. Till slut blir potten rakead $2. Då får du och BB $1 var i 'rake som ger rakeback' och de andra ingenting. (På i stort sett alla andra sidor hade alla vid bordet fått 0.40 var.)

Är detta sant?

Jag har hört att det var "som förr" på eurobet. Dvs. man får del av snittraken i alla potter.

Har dom ändrat det så är det bara att lämna efter att bonusen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde d va förbjudet att snacka rakeback på forumet...har jag fel???

 

Rakebacksnack i allmäna ordalag är helt ok. Att tipsa varandra om siter osv är inte ok. Nu låser jag upp tråden igen och då hoppas jag ni kan hålla det på en bra nivå. Ni som har fått inlägg borttagna får skärpa er extra mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...