Gå till innehåll

NLT - Trn, vad göra med 99?


Skanke

Recommended Posts

Detta sker 5 timmar in i pokerstars $10 rebuy turnering.

Vi är 24 kvar och medelstacken är ca 280,000.

De intresanta priserna börjar vid plats sju ca$1000 och vinnaren får ca $8000.

Spelet är till 95% att en raisar och alla andra foldar.

 

Blinds:8000/16000 Ante:800

Seat #3 is the button

 

Seat 1: tommyhawk (78344 in chips)

 

Seat 3: Obertray (362348 in chips)

 

Seat 4: Mikael 666 (234276 in chips)

 

Seat 5: morello05 (475034 in chips)

 

Seat 6: smurfen22 (585907 in chips)

 

Seat 7: TNT65 (204178 in chips)

 

Seat 8: aus10b (146198 in chips)

 

Seat 9: Skanke (196437 in chips)

 

Mikael 666: posts small blind 8000

morello05: posts big blind 16000

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Skanke [9c 9s]

Får 99 en spännande hand såhär långt in i turneringen.

smurfen22: folds

TNT65: folds

 

aus10b: raises 32000 to 48000

aus10b raisar, han har spelat ganska stabilt och han skulle inte göra detta move med typ Q2o eller liknade. HD blir ändå rätt vid i detta skede.

Kan tänka mig alla PP från 55, AKo-A9s, KQ, KJs QJs

 

Ja nu till frågan. Vad gör Skanke nu?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter du i bubblan ska degen in!

 

Näe, skämt åsido... jag hatar den perioden i turneringar när man märker att blindsen blir högre och högre i förhållande till sig egen stack och man bara får skräphänder. Det kan alltså vara värt att trycka in skiten när man ändå har en stabil hand. Men sen är ju frågan om han svarar. Gör han inte det har du iaf vunnit några bets. Men det är jobbigt när det mest känns som tur :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter du i bubblan ska degen in!

 

Näe, skämt åsido... jag hatar den perioden i turneringar när man märker att blindsen blir högre och högre i förhållande till sig egen stack och man bara får skräphänder. Det kan alltså vara värt att trycka in skiten när man ändå har en stabil hand. Men sen är ju frågan om han svarar. Gör han inte det har du iaf vunnit några bets. Men det är jobbigt när det mest känns som tur :S

 

Det var 81 priser......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag håller med Djens. Syna för en fjärdedel av stacken känns inte aktuellt med dem blindsen. Folda känns absolut inte alls aktuellt tycker jag :) Då återstår att trycka. Skulle du mot förmodan förlora en slantsingling eller mot ett överpar är du i alla fall inte ute ur turneringen.

 

Om priserna börjar bli intressant först på plats sju känns det som du måste ta ställning. Att folda sig dit verkar svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på handdistributionen du anger på motståndaren är det väl läge att trycka all-in.

 

Fast med tanke på att motståndaren har ca 9BB kvar och höjer 3BB i tidig position så är motståndaren enligt mig antingen inkompetent eller har en mycket stark hand (definitivt AK, TT+) om det inte finns någon bordsspecifik anledning till att höja 3BB i stället för att gå allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...