Gå till innehåll

TV: Temakväll om poker på SVT


hbgelvis

Recommended Posts

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ken Lennard mannen med mest otur i hela världen...ha ha

 

Hasse Eskilsson slog ut hani HU, jag hade sån otur...

 

WSOP jag spelar perfekt men har otur....

 

Han är Sveriges svar på Phil Hellmuth

 

Förstår inte resonemanget här... Såg iochförsig inte HU matchen mot HasseE, men det GÅR faktiskt att förlora och ändå spela bättre än sin motståndare... Ärligt talat tror jag att Ken är en långt bättre spelare än vad Hasse är, även om Hasse självfallet är duktig.

 

Såg inte heller Kens spel under WSOP, men med tanke på att detta var den största tomteturneringen någonsin så är det fullt möjligt att lira perfekt och ändå åka ut på missflyt. Ju fler tomtar som synar all-in med färgdrag, desto störe chans att du åker ut. Testa och simulera några hundra turneringar i en simulator och se hur ofta en perfekt spelande spelare tar sig till finalbordet, jämfört med hur många gånger han åker ut pga otur (förhållandet ökar ju större startfält och ju fler tomtar du har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjdpunkter:

 

Ken!

 

Erik: Det är lugnt.

 

Michael: Det är ganska troligt.

 

Någon som vet vad han lira för limits när han lira bort halva sin rulle på en dag?

 

Det var väl en månad? Dock var 300 av dessa 800 på en dag som jag uppfattade det.

 

Så var det nog. Men frågan kvarstår. Tycker det låter rätt saftigt att torska halva sin rulle om man håller sig till någorlunda BR-management.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur skickligt Ken spelade är det ju sjukt komiskt att se ett "fullblodsproffs" sitta och gnälla över det faktum att det är mycket tomtar i WSOP.

 

Ken Lennard mannen med mest otur i hela världen...ha ha

 

Hasse Eskilsson slog ut hani HU, jag hade sån otur...

 

WSOP jag spelar perfekt men har otur....

 

Han är Sveriges svar på Phil Hellmuth

 

Förstår inte resonemanget här... Såg iochförsig inte HU matchen mot HasseE, men det GÅR faktiskt att förlora och ändå spela bättre än sin motståndare... Ärligt talat tror jag att Ken är en långt bättre spelare än vad Hasse är, även om Hasse självfallet är duktig.

 

Såg inte heller Kens spel under WSOP, men med tanke på att detta var den största tomteturneringen någonsin så är det fullt möjligt att lira perfekt och ändå åka ut på missflyt. Ju fler tomtar som synar all-in med färgdrag, desto störe chans att du åker ut. Testa och simulera några hundra turneringar i en simulator och se hur ofta en perfekt spelande spelare tar sig till finalbordet, jämfört med hur många gånger han åker ut pga otur (förhållandet ökar ju större startfält och ju fler tomtar du har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nog torska en 20 inköp en riktigt dålig månad OM man inte tiltar. Tiltar man finns det ju naturligtvis inget stopp. Han gick troligtvis inte ned i limit heller.

 

Om jag hade 1,6 m$ skulle jag aldrig riskera dessa genom att spela på de högsta borden på internet. Ofattbart för mig, men så kommer jag troligen aldrig att kunna dra ihop så stora summor på poker eller ngt annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken Lennard mannen med mest otur i hela världen...ha ha

 

Hasse Eskilsson slog ut hani HU, jag hade sån otur...

 

WSOP jag spelar perfekt men har otur....

 

Han är Sveriges svar på Phil Hellmuth

 

Förstår inte resonemanget här... Såg iochförsig inte HU matchen mot HasseE, men det GÅR faktiskt att förlora och ändå spela bättre än sin motståndare... Ärligt talat tror jag att Ken är en långt bättre spelare än vad Hasse är, även om Hasse självfallet är duktig.

 

Såg inte heller Kens spel under WSOP, men med tanke på att detta var den största tomteturneringen någonsin så är det fullt möjligt att lira perfekt och ändå åka ut på missflyt. Ju fler tomtar som synar all-in med färgdrag, desto störe chans att du åker ut. Testa och simulera några hundra turneringar i en simulator och se hur ofta en perfekt spelande spelare tar sig till finalbordet, jämfört med hur många gånger han åker ut pga otur (förhållandet ökar ju större startfält och ju fler tomtar du har).

Så länge man tror man har "rätt" att vinna bara för att man spelar bra och korrekt blir man knappast världsmästare. Gus Hansen t.ex. vinner över de främsta spelarna för att han utnyttjar alla kort i leken, är orädd och aggressiv, anpassar och läser spelet exceptionellt bra. Lennard resonerar alltid att alla som inte har rätt skills är tomtar och inte borde vinna, gå vidare eller spöa honom som "förtjänar det". För mig är det givet varför han inte blir den stora vinnaren, han förstår inte spelet så bra som han vill göra!

 

Fast jag gillar honom ändå med allt sitt självförtroende och sin färgstarka personlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur skickligt Ken spelade är det ju sjukt komiskt att se ett "fullblodsproffs" sitta och gnälla över det faktum att det är mycket tomtar i WSOP.

 

Det kan jag iochförsig hålla med om. Även om jag förstår hans frustration i sådana lägen, så tycker jag att han bör bete sig mer professionellt. Sen kan jag dock inte undgå att tycka att hans sätt att utrycka sig på när han blir så här irriterad bara låter så skönt. Men det var inte det som jag kommenterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge man tror man har "rätt" att vinna bara för att man spelar bra och korrekt blir man knappast världsmästare ... Lennard resonerar alltid att alla som inte har rätt skills är tomtar och inte borde vinna, gå vidare eller spöa honom som "förtjänar det". För mig är det givet varför han inte blir den stora vinnaren, han förstår inte spelet så bra som han vill göra!

 

Vet inte om jag uppfattar honom riktigt så. Fast visst tycker väl alla att en skickligare spelare "förtjänar" att vinna mer än vad en turjocke gör, eller? Vad är det han inte förstår angående spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur skickligt Ken spelade är det ju sjukt komiskt att se ett "fullblodsproffs" sitta och gnälla över det faktum att det är mycket tomtar i WSOP.

 

Alltså om ken vinner 5 raka all ins där han har 80/20 och torskar den sjätte så är det ju så gryym otur.. Alltså att han sitter och klagar över att han alltid åker ut som favorit är ju ett skämt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur skickligt Ken spelade är det ju sjukt komiskt att se ett "fullblodsproffs" sitta och gnälla över det faktum att det är mycket tomtar i WSOP.

 

Alltså om ken vinner 5 raka all ins där han har 80/20 och torskar den sjätte så är det ju så gryym otur.. Alltså att han sitter och klagar över att han alltid åker ut som favorit är ju ett skämt..

 

Fast jag upplever inte att det är just det som han klagar på. Alla är införstådda med att man kan åka ut även som favorit. Däremot är det jäkligt frustrerande att spela med gäng tomtar som kan syna allin med AK överkort eller nåt halvtaskit drag... Stöter du på för många sådana tomtar så ökar ju risken att åka ut ur en turnering... Frustrerande när den samlade inkompetensen hos ens motspelare blir ens fall. Jag upplever att det är detta som Ken klagar på, inte just på att han har oflyt i sig.

 

Sedan lär det inte vara så som du beskriver, hade han vunnit fem raka all-ins så hade han ju fått sitt chipkommande för att kunna dominera bordet plus att hans sjätte allin som han förlorar hade spelat honom cykel och inte påverkat honom, då han hade haft en monsterstack mot en shortstack. Sedan späs ju frustrationen på när stollen som synar allin och får in sitt drag gör high five med sina polare och tror att han är värsta grymma pokerliraren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att Erik verkar vara mycket jordnära (de pengar han förväntas inneha skulle garanterat stiga mig åt huvudet som nyrik). Han verkar ha skön attityd och hela kittet. Synd att han har flickvänn... ;)

 

Thuritz: "Vänta, det här kan bli en stor pott", "Det här kan bli en stor pott", "Det här kan bli en stor pott". Synd att han förlorat så mycket som han gjort dock.

(OT: Det är väll han som är SvanteKung?) (OT2: Måste bara fråga var man kan få en ränta på ett kapital av 12 miljoner och få en avkastning på 50 000 SEK/månad?)

 

Man kan inget annat än att älska Ken. Han är grym helt enkelt. Ken säger det han känner för utan någon som helst pardon vilket jag tycker är stark eftersom att han är någon slags offentligperson vilket kan ha en viss inverkan på vad man gör/säger.

 

Jag tycker dock att den borde varit mer informativ. Inslaget tillsammans med croupiern verkad så impulsivt och jag är inte säker på att gemeneman som aldrig spelat texas hold' em förstod det och de borde förklarat VARFÖR/HUR det är ett skicklighets moment i poker och att det inte bara är bluffar och in med degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg jag iofs inte dokumentären, men varför klaga på att det är mkt tomtar i WSOP main event? Inte en chans att Ken skulle ha större chans om alla var fullblodsproffs och spelade bättre.

 

Eh... i ett cashgame vinner du alltid på att de andra spelarna är sämre än dig. I ett cashgame ökar din totala EV för varje all-in situation du är med i, där du har EV+. I en turnering ökar chansen att åka ut för varje all-in situation du är med i.

 

Dessutom är framgång i turneringar starkt bereonde av din förmåga att bluffa (detta är ett måste för att överleva de senare skedena av turneringen, eller när du blir shortstacked, i cash game kan du bara köpa nytt), vilken minskar ju tomtigare dina motståndare är. Duktiga motståndare vet när det är dags att släppa en hand mot en annan duktig motståndare.

Den ultimata turneringsmotståndaren är en tajt/weak kille som foldar mycket och som är simpel att bluffa, oavsett om det är tidigt eller sent i turneringen. Fullblodsproffset kan du oftast inte sätta på en hand, men han kan lägga sig när han "borde". Tomten kan du varken sätta på en hand eller få att lägga sig. För många sådana i din väg och du är dödsdömd när blindsen åker upp.

 

För de som tror att jag pratar goja kan jag t.ex. hänvisa till Harrington on Hold'em där han vid flera tillfällen kommenterar hur bra ett tajt/passivt bord är, t.ex. i avsnittet om spelstil, om att spela i röda zonen, eller när han rent matematiskt beskriver hur dina chanser att stjäla blindsen genom att ställa in i en viss situation ökar ju tightare dina motståndare är (SHAL analysis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de som tror att jag pratar goja kan jag t.ex. hänvisa till Harrington on Hold'em där han vid flera tillfällen kommenterar hur bra ett tajt/passivt bord är, t.ex. i avsnittet om spelstil, om att spela i röda zonen, eller när han rent matematiskt beskriver hur dina chanser att stjäla blindsen genom att ställa in i en viss situation ökar ju tightare dina motståndare är (SHAL analysis).

Goja! Sen när blev fullblodsproffs tajt/passiv när det gäller turneringslir? Övertygad om att Ken har större möjligheter mot tomtar. Annars är han kass om han inte kan anpassa sitt spel efter motståndet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...