Gå till innehåll

22-27/11 - Kommentera SM här!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Värt att notera att Grebbestadsturneringen hade ungefär 3 ggr bättre chipstackar på finalbordet i förhållande till blindsen än SM har... och Grebbestad fick kritik över strukturen!

 

Inte för att kritisera vare sig deltagare eller de som arbetat med att genomföra turneringen, men varför detta kallas SM utan att få kritik på samma sätt som Expekt kallar sitt spektakel SM är något jag förundras över. Nästa år blir väl bättre, men just nu känns det bara patetiskt

 

Så länge det inte finns ett förbund som kan/ har rätt att sanktionera turneringar är begreppet SM inte värt mycket

 

Just my thoughts

______________________________________________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att kritisera vare sig deltagare eller de som arbetat med att genomföra turneringen, men varför detta kallas SM utan att få kritik på samma sätt som Expekt kallar sitt spektakel SM är något jag förundras över. Nästa år blir väl bättre, men just nu känns det bara patetiskt

Tänker du på att en norrman kunde vunnit SM? Nu blev han bara tvåa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att kritisera vare sig deltagare eller de som arbetat med att genomföra turneringen, men varför detta kallas SM utan att få kritik på samma sätt som Expekt kallar sitt spektakel SM är något jag förundras över. Nästa år blir väl bättre, men just nu känns det bara patetiskt

Tänker du på att en norrman kunde vunnit SM? Nu blev han bara tvåa...

 

Nej det var faktiskt inte min tanke, Norge är väl en del av Sverige?

 

Mitt inlägg skall mer ses som en undran varför det anses ok att kalla detta evenemang för SM, men inte andras evenmang för detsamma.

Det kunde ju lika gärna vara jag o polarna som anordnade ett SM så som läget ser ut just nu, ingen har mer "rätt" till att arrangera SM än någon annan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kunde ju lika gärna vara jag o polarna som anordnade ett SM så som läget ser ut just nu, ingen har mer "rätt" till att arrangera SM än någon annan

 

Jo, den här tävlingen har 20-åriga anor. Med ålderns rätt är det SM, precis som tävlingen i Vegas kallas "VM".

 

Från 2006 tas SM-sanktioneringen över av Svenska Pokerförbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar så mycket för länken och argumentet till varför detta "SM" skulle skilja sig något från andras "SM"

 

Jag hade ju innan hört talats om att det var Kortoxen som hade det "riktiga" SM förr, men visste inte att Klubben ansågs ha tagit över detta "riktiga" SM.

Sen kan man ju alltid diskutera om det ändå har uppkommit ett "de facto" erkännande för att Klubbens arrangemang skulle vara det "riktiga"...

 

Ser fram emot nästa års SM som förhoppningsvis kommer vara bra medialt bevakat samt bra arrangerat och utan tvivel om att det är det riktiga SM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tackar så mycket för länken och argumentet till varför detta "SM" skulle skilja sig något från andras "SM"

 

Jag hade ju innan hört talats om att det var Kortoxen som hade det "riktiga" SM förr, men visste inte att Klubben ansågs ha tagit över detta "riktiga" SM.

Sen kan man ju alltid diskutera om det ändå har uppkommit ett "de facto" erkännande för att Klubbens arrangemang skulle vara det "riktiga"...

 

Ser fram emot nästa års SM som förhoppningsvis kommer vara bra medialt bevakat samt bra arrangerat och utan tvivel om att det är det riktiga SM

 

Nästa år är det Svenska pokerförbundet som säger vem som ska ha hand om SM. kan ju inte bli fel då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att notera att Grebbestadsturneringen hade ungefär 3 ggr bättre chipstackar på finalbordet i förhållande till blindsen än SM har... och Grebbestad fick kritik över strukturen!

 

En agressiv spelare som Daniel Stenberg missgynnades av detta, dessutom var han bakis och det var ju inte hans fel (hur fan kan "Remmen" servera alkohol till en finalist??!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...