Gå till innehåll

NLT - Floppad stege, passivt spelad?


Sansrom

Recommended Posts

Hej!

 

Första posten i detta mycket intressanta forum. Började spela för ca 2 veckor sedan, så jag är fortfarande grön... Sitter som lillmörk i följande hand (Partypoker, $25 NL).

 

Total number of players : 9

Seat 1: LuckyAAKK ( $7.40)

Seat 2: big_E_smallz ( $10.15)

Seat 3: HeyArnold ( $24.88)

Seat 4: Sansrom ( $49.55)

Seat 5: Willdoc65 ( $69.69)

Seat 7: jjeefffffff ( $12.53)

Seat 8: PooketDooses ( $10)

Seat 9: shakenbabyj ( $17.45)

Seat 10: Thinair ( $22.25)

 

Sansrom posts small blind (0.25)

Willdoc65 posts big blind (0.50)

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Sansrom [ 5c, 4c ]

jjeefffffff folds.

shakenbabyj folds.

Thinair folds.

LuckyAAKK calls (0.50)

big_E_smallz folds.

HeyArnold calls (0.50)

Sansrom calls (0.25)

Willdoc65 checks.

 

Kanske lite otight att gå med på 45s, men det kostade nästan inget. Inte än...

 

** Dealing Flop ** : [ 6d, 3d, 7c ]

Sansrom bets (2)

Willdoc65 calls (2)

LuckyAAKK folds.

HeyArnold calls (2)

 

Sådärja, stegen floppad, spelade jag för passivt här? Bettade ungefär pott. Såg det mest som en valuebet.

 

** Dealing Turn ** : [ 2c ]

Sansrom bets (4)

Willdoc65 calls (4)

HeyArnold calls (4)

 

Ok, två klöver på bordet, så jag har dessutom färgdrag. Här kanske jag skulle betat ut eventuella drag?

 

** Dealing River ** : [ Tc ]

Sansrom bets (15)

Willdoc65 raises (45) to 45

HeyArnold folds.

Sansrom calls (28.05)

Sansrom is all-In.

Creating Main Pot with $103.10 with Sansrom

 

Tredje klövern, så nu sitter färgen. Tråkigt låg sådan, och jag borde väl naturligtis lagt mig när Willdoc gick all-in, eller? Funderade på om han satt på sett eller AA, men det visade ju sig vara helt fel. Mest var det nog en sån där odisciplinerad nyfikenhetssyn.

 

** Summary **

Main Pot: $103.10 | Side Pot 1: $1.95 | Rake: $3

Board: [ 6d 3d 7c 2c Tc ]

Sansrom balance $0, lost $49.55 [ 5c 4c ] [ a flush, ten high -- Tc,7c,5c,4c,2c ]

Willdoc65 balance $123.24, bet $51.50, collected $105.05, net +$53.55 [ Ac Qc ] [ a flush, ace high with ace kicker -- Ac,Qc,Tc,7c,2c ]

 

Tips på hur jag kunde spelat bättre mottages tacksamt.

 

/ DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle betat pott på turn också. Din stege är betydligt bättre än din eventuella färg. Det var både högre stegdrag och högre färgdrag ute.

 

De ska betala för att dra till den. Möjligtvis hade AQs callat ändå men han skulle ha mycket sämre odds för det om du hade betat pott.

 

Dessutom skulle du få mer/bättre information av att han synade ett högre bet från dig vilket kanske skulle kunna få dig att lägga handen på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför du bettar så stort på river när du bettat mycket mindre på flop och turn. Har sett många göra samma misstag och man får ju bara syn eller höjning av nån med en riktigt bra hand då, som i det här fallet. På såna här låga nivåer så betyder en höjning en riktigt bra hand. I stort sett ingen där skulle bluffa så du borde foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, två klöver på bordet, så jag har dessutom färgdrag.

Det är den här tanken som jag ser som det stora felet. Visst har du färgdrag, men till en riktigt låg färg. Stegen räcker alldeles utmärkt. Du vill inte se en klöver på river. Om jag räknade rätt så bettar du 4 dollar i en pott på 8. dvs, nästa kille måste lägga 4 dollar för att ha chansen att vinna 12, dvs har han 1/3 chans eller bättre ska han gå med. Om vi sätter honom på 2 klöver, dig på 2 klöver och bordet på 2, så finns det 7 kvar. 7 vinnare av 44 är visserligen mindre än 1/3, men eftersom han troligen får med dig i en ny bettningsruna om han träffar så bör de implicita oddsen ge syn. Han kan ju dessutom sitta med 8c, 9c, vilket ger honom 6 outs till.

 

Släng på en större höjning på turn så droppar han troligen. Hellre många små vinstpotter än en stor förlustpott. :)

 

OBS, jag är nybörjare själv så ta det jag säger med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han skulle ha AA där på rivern är ju heller inte så troligt - han hade då antagligen betat preflop, raisat flop och/eller turn etc. Om du som nu betalar av när han sätter färgen på river så tycker jag heller inte han spelar fel, han har två övekort på floppen och ofta i det läget på låga bort så betar ju typ A7 ut. På turn har han ett nötfärgdrag och får hyfsade odds, i alla fall om han tror att han får betalt ifall han sätter färgen, särskilt om den tredje också går med. I många fall vinner han ju potten även om A/Q kommer på rivern.

 

Tycker du borde, som redan sagt, betat ungefär pott på turn, kanske lite mer, typ 9 dollar eller så.

 

Om ett icke-scarecard kommer på river skulle jag starkt fundera på att gå all-in, det brukar fungera rätt så bra att trycka med nötterna på rivern, ökar chansen att få betalt av t.ex. tvåpar imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...