Gå till innehåll

Allt om flipperspel!


Loveless

Recommended Posts

Eftersom alla verkar vara så nostalgiska över sina gamla amigor, nesar och annat digitalt, så varför inte dra upp en tråd om ungdomens höjdpunkt. Ett riktigt fint flipper.

 

Vilka är/var era favoriter?

 

Här är iallafall min topp 5:

 

Earthshaker: Grymmaste flippret alla kategorier. Sista årgången innan videoflippren förstörde allt.

Space station: Det första jag spelade. Kanske inte så bra egentligen.

Cyclone: Första man varvade.

Black Night 2000: Otroligt enerverande. Bästa soundtrack någonsin.

T2: Enda videoflipper som jag lyckats fastna för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveklöst Martian Attack (även känt under namnet Attack from Mars), har funderat flera gånger på att köpa mej det, men kommer alltid fram till att det kommer va skoj 10 gånger sen blir'e bara en bökig kitschgrej som tar upp onödig plats.

 

Hur fungerar det egentligen med hiscorelistorna, är dom sparade även om man kopplar ur strömmen, eller måste man ha den inkopplad dygnet runt?

 

Är många som listats som jag aldrig spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Twilight Zone. Grymt kul, speciellt när man fick "GumBall"...! :D

2. Addams Family. Nog det man spelat mest.

3. T2. En klassiker...

 

Görs det fortfarande nya flipperspel, förresten...?

Har inte sett nåt nytt på många år nu, men det kanske bara är Liseberg som snålar på flipper-kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan inbördes ranking.

 

Fifa Word Cup-94

Twilight Zone

Shaquile O´Neil(osäker på stavning)

 

Vet inte hur mycket stålar jag och grabbarna lirade bort i lumpen. Twilligt Zone på Berga Örlogsskolor, shit vilka minnen :D Vi var ett gäng som alla var ruggigt fast i flippersvängen, samtliga hade även ett labilt temperament visade det sig. Borde egentligen starta en egen tråd, "vad har ni slagit sönder i samband med flipperspelande". En av de våra hade för vana att avreagera sig med att hugga sin kniv i väggen upprepade gånger samtidigt som han vrålade ur sig sin frustration varje gång han ansåg sig blivit illa behandlad av spelet. Förbannat kul hade vi åt det vill jag minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slitit ut ett flipperspel, det ni!

Pappa köpte spelet "Sinbad" (riktigt gammalt) och ställde hemma i källaren.. Spelade konstant ganska många månader i rad, ända tills någon elektronik i det gick sönder... jag, eller någon annan, lyckades aldrig laga det.

Det sved :/

 

Nu bor man i lägenhet och har inte längre plats för något spel, men så fort jag flyttar till ett ställe med mer plats så kommer det garanterat att stå ett flipperspel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som undrar så pågår året Flipper-SM just nu (www.flippersm.se). Är ni sugna på att titta förbi så hålls det på KTH, beskrivning finns på hemsidan.

 

Dessvärre kunde inte jag ställa upp, men det finns andra som håller familjens fana högt :)

 

För er som är intresserade av att spela flipper inom stockholmsområdet så finns föreningen Stockholm Pinball. Den är den främsta orsaken till att flipper är på stor uppgång för tillfället, hemsidan ser ut som skit, men föreningen är härlig och det finns ett par eldsjälar.

 

Favoritspel;

Attack From Mars

Tales From The Crypt

Monsters Rock

 

 

PS. Det finns fler föreningar runt om i landet, men dom har jag ingen koll på DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indiana Jones på Laserdome (Medborgarplatsen) gick verkligen varm första hälften av 90-talet. Those were the days :D

 

Ja, när Laserdome fortfarande låg på medborgarplatsen så var jag där för jämnan, antingen för laserspel eller för att spela något av flipprerna, måste säga att favoriten från den tiden ändå var Goofers :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Finns ju hur många bra spel som helst. Många fina som tagits upp i den här tråden. Mina favoriter är nog:

 

- Star Trek (The Next Generation)

- The Shadow

- White Water (har ett sånt här hemma)

- Attack from Mars

- Twilight Zone

 

Men, det här kanske kommer att bli det här forumets nya favoritspel?

 

http://www.pinside.com/community.articlelisting.article.asp?artId=1141

 

länk till groups.google.se

 

Tillverkaren (finns inget om spelet på deras hemsida tror jag):

http://sternpinball.com/

 

Tyvärr håller inte Stern Pinball alls samma klass som Williams/Ballys 90-tals spel, men det finns ändå ganska många som gillar vissa av deras spel. Själv tycker jag att The Simpsons Pinball Party och Terminator 3 har varit bra. Resten har väl varit mest skräp.

 

Det ska tilläggas att det inte är säkert att WPT-spelet kommer att finnas i Sverige. Deras senaste spel (NASCAR) togs, mig veterligen, aldrig in i Sverige. Men, alla deras övriga spel har tagits in. Hur som helst: WPT licensen känns ju lite hetare än NASCAR just nu iaf. så det finns nog en bra chans att det tas in spel hit.

 

* LP - QoS*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...