Gå till innehåll

Blivit erbjuden att bli stejkad, ta det eller ej?


nutcracker

Ska jag ta dealen??  

104 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag ta dealen??

    • Nej, du är en tomte.
    • Ja, kör på.
    • Vänta tills du har lagt undan till egen rulle.
    • Be din chef ringa mig!


Recommended Posts

Lirat poker i ett par år nu. Anser mig själv vara en hyffsat duktig spelare så länge jag inte spelar för pengar jag inte har råd att förlora vilket ett par pers kan intyga :) men overall har jag aldrig haft en svacka direkt i mitt lir utan har varit en klassisk grinder utan rulle (kan vara one of a kind)

 

Satt och stekte på jobbet för ett tag sen och lirade poker med mina kära kolleger och chefen tyckte att det var intressant med online poker. Då berättade jag om min karriär på 0.25- 1-2 som jag har hoppat runt mellan under de år jag har spelat. Har aldrig haft en rulle men har spelat på den bredden av insatser. Jag har aldrig gulat utan satt in ett par tusen tripplat, tagit ut, supit upp oför att sedan göra om det om och om igen. Har fungerat ganska fint d.v.s.

 

Flyttade nyligen hem från USA efter att ha jobbat där ett år efter studenten. Skaffade lägenhet, köpt möbler osv så jag har inte direkt haft råd att sätta in pengar för pokern nu när man inte bor hemma har räkningar osv. Då erbjöd sig min chef att stejka mig. Sweet tänkte jag direkt såklart. Sedan undrade han hur mkt som skulle behövas. Jag hade nog kunnat pressa honom på 3k$ men kände att det var inte riktigt bekvämt att bli stejkad av min CHEF för sådär 25.000 kr och kanske gå på en bad streak direkt för att sedan ha honom flåsandes i nacken så jag tänkte att 1k$ haade varit en bekvämare summa att börja med och lira NL50 där jag oftast krossar. Och då kan jag racka upp bonusar osv också.

 

Ska jag ta dealen och köra på eller skita i det tills jag kan köra på eget kapital??

 

PS chefen står för förlusten vi delar vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte, klart du ska ta chansen, men akta dig för att spelet ändras då du spelar för andras pengar

 

 

Jag hade en liknande deal förut, men det gick inte så bra för att jag blev snortajt och vågade inte spela mitt vanliga spel, men min stejk var inte i CG utan i satelittturneringar till stora livetours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS chefen står för förlusten vi delar vinsten.

 

Är du utan rulle och får den dealen är det ju en självklar deal att ta för att börja bygga lite bankroll.

 

Sen är det ju bara hålla löpande kontakt med chefen om hur det går.

 

Fördelen är att du inte kommer tilta då det är chefens pengar

 

Nackdelen är att du kan känna dig för försiktig då det är chefens pengar och inte spela ditt A-game

 

[Edit]En jäkla massa stavfel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant sitter själv i samma sits då en polare som har railbirdat mig ett tag känner att han skulle vilja ha del av mina framtida vinster, känns som ett bra sätt att kunna sprida riskerna lite man kan ju multitabla både egna samt stejkade bord. Han funderar på att gå in med 20000-30000 och det tycker jag att du ska försöka pressa chefen på också:) Tror att du skull tjäna på att inte ha kniven på strupen för att du skall kunna spela avslappnat och ditt A-game.

 

Lycka till iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ren skatteteknisk notis. Eftersom det är din chef som ger dig pengar kan skattemyndigheten få för sig att det handlar om en arbetsförmån om de får syn på transaktionen och då utgår skatt på hela beloppet.

 

Tror iofs inte att det går på företaget, utan att chefen pungar från egen ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns ett antal frågor som kan vara intressanta att ställa sig i det här läget:

* Hur mycket tycker du om ditt nuvarande jobb?

* Tycker du att du känner din chef och vet hur han skulle reagera om du gular?

* Hur hanterar du att förlora andras pengar, själv skulle jag nog tycka att det var ännu jobbigare än att förlora mina egna och därmed spela ännu sämre.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det finns ett antal frågor som kan vara intressanta att ställa sig i det här läget:

* Hur mycket tycker du om ditt nuvarande jobb?

* Tycker du att du känner din chef och vet hur han skulle reagera om du gular?

* Hur hanterar du att förlora andras pengar, själv skulle jag nog tycka att det var ännu jobbigare än att förlora mina egna och därmed spela ännu sämre.

 

Lycka till

 

Det var det jag tänkte på också. Låter inte helt problemfritt för så små belopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant sitter själv i samma sits då en polare som har railbirdat mig ett tag känner att han skulle vilja ha del av mina framtida vinster, känns som ett bra sätt att kunna sprida riskerna lite man kan ju multitabla både egna samt stejkade bord.

 

Vet din polare om att du kommer att "välja" vilka bord som han stejkar?

 

Till OP, håller med nejsägarna. Grinda ihop pengarna själv istället (det är inte så mycket pengar i relation till eventuella problem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag anser NL50 vara så pass "lättspelat" så kommer jag nog att ta dealen just med samma tanke som ett par ovanmämnda har konstaterat d.vs. att jag har en bra chans att börja bygga rulle.

Jag känner att med 1000$ så kan jag börja bygga en stabil rulle på NL50 till att börja med. Skulle jag själv lägga undan 1k$ så skulle det ta iaf ett par månader till minst innan jag hade kunnat börja spela. Om jag lägger undan 8000kr så finns ju risken att jag väljer bort pokern och istället lägger pengarna på inredning kläder osv. Så jag ser det som en del utav er att jag har en bra chans här att bygga ihop en rulle.

 

Sedan det du sa timmi om att avsluta dealen när jag spelat ihop en viss summa är något som måste tillämpas.

 

För att hålla koll på mig själv kanske jag skulle starta en dagbok. Har sett att en del har gjort det och att det skärpt disciplinen. Kan det vara ngt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara ihop egna pengar och kör själv. Som stor-Göran brukar säga, den som är satt i skuld är icke fri.

 

som han sa innan han lånade ett antal miljoner och köpte en fet villa :D

 

Vad jobbar du med egentligen nut? När du får spela poker på jobbet och chefen sitter och kollar... Låter inte så dumt ;)

 

Lol

 

Jobbar på vodafone, Telemarketing d.v.s.

Känns som det är det ända man kan få som jobb här i sverige innan man tagit examen :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...