Gå till innehåll

TV: European Poker Tour


Gus

Recommended Posts

Men shit! Inte för att vara taskig mot Eurosport men ljudet i EPT är det sämsta jag hört.

Jag har alltid tyckt ljudet varit dålig på lokal-TV men det är hästlängder bättre än på EPT.

Det är pinsamt.

 

Har dom någon ljudtekniker överhuvudtaget?

Skulle dom mot förmodan ha en så måste han vara crackpundare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hoppas Westerlund kommer tillbaks. Jag vet inte varför jag blev blixtinkallad, men jag tror att programmet först skulle sändas i torsdags (?) men blev flyttat.

 

Läskigt att kommentera live, dessutom första gången. Glimne och co kan ju redigera sina felsägningar i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudet sög verkligen, speciellt första kvarten. Tappade bilden också mitt i sändningen. Nåväl, ärligt nu, gjorde jag en okej insats? Jag var skitnervös... ska jag fortsätta med det här om jag får chansen, eller var det Dan Glimneklass?

 

Hehe. Jag såg bara de sista 20 minuterna så jag ska inte uttala mig för mycket. Det märktes lite att du var nervös tycker jag, men det är förståeligt första gången, så ingen fara på taket. Tycker du gjorde ett strålande jobb.

Det enda jag kan tycka är att du kanske försöker förklara lite mer för "nybörjartittarna", som tex förklarar vad ett backdoor drag är, när du använder det ordet. Behövs ju inte för oss erfarna pf.nu:are som inte tänker på det, men kanske för vardagstittaren är det svårare. Men som sagt, såg bara sista 20 minuterna, du kanske förklarade lite basic tidigare i programmet som inte jag vet om.

Hur som helst: En strålande insats, fortsätt med det om du får chansen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kommentatorsdebut var bättre än Westerlunds, han var lite virrig i sin premiär och första kvarten snarkade han mellan meningarna. Nu när Westerlund har blivit varm i kläderna så är han mycket behaglig att lyssna på, en klämkäck göteborgare, helt enkelt. Du får med beröm godkänt, men du har en bit kvar till Westerlund. Din sidekick var helt ok och ni hade ett ganska bra samarbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det inte var så bra. Jag hade givetvis inte gjort det bättre, men det var fortfarande för neröst och snabbt. Dessutom tycker inte jag att kommentatorerna skall snacka så mycket. Tror att de som kollar på poker kl halv tolv på en lördag antingen är väldigt insatta, eller fulla.

 

Att sedan spela in allt live är svårare, men hade ni någon form av manus? För det skulle kunna behövas en struktur. Det hade nog varit bättre med en kommentator som kunde poker, än en pokerspelare som försökte kommentera.

 

Just my two cents. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade, i början tyckte jag ljudet var dåligt ..och så hörde man typ andningsljud.

 

Men ju längre programmet gick destu bättre blev det, i början prata du ganska fort så det kunde vara svårt o höra vad du sa.

 

Sammarbete mellan dig och sidekickern funka fint tyckte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte att din debut var mycket bra överlag. Dock så var det någon av er som smackade eller svalde väldigt ofta (kan dock har varit ljudproblem som ställde till det). Vem var det som var din sidekick? Någon av eurosport vanliga sports kommentatorer?

 

Lycka till i fortsättningen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte du lät lite trött och uttråkad, inte riktigt på hugget helt enkelt. Men jag gillade verkligen: "Nu har han rr-stege, rr-färg och rr-tvåpar" var det bara jag som fick fisk känsla? "på turn kan jag få stegdrag så jag synar pottbett på floppen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gjorde det bra Ola. Första gången och dessutom livekommentera kan inte ha varit så lätt. Att ljudet inte riktigt höll måttet underlättar ju inte heller.

Först så reagerade jag litet på att jag inte kände att du hade så mycket inlevelse i rösten, men efter en stund tyckte jag att det passade riktigt väl in i situationen. Du hade ett par stänk av golfkommentator i dig som stämmer bra med att kommentera poker :)

 

Jag tror att du kommer att få till en egen kommentatorstil som är behaglig och passar in i pokern som inte är speciellt fartfylld i sig. Dessutom lyser det igenom att du har genuin pokerkunskap och jag gillade att du berättar litet lagom runtomkring händerna och personerna, samt prickar in en och annan anekdot. Ett plus i kanten får du för att du inte körde så mycket floskler.

 

Du har goda förutsättningar så kör hårt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte att din debut var mycket bra överlag. Dock så var det någon av er som smackade eller svalde väldigt ofta (kan dock har varit ljudproblem som ställde till det). Vem var det som var din sidekick? Någon av eurosport vanliga sports kommentatorer?

 

Lycka till i fortsättningen 8-)

 

Japp, en av de som håller i simhopp i vanliga fall (så ni är förlåtna om ni inte känner igen honom) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...