Gå till innehåll

PLO - Finfin Wrap med action in front


baller

Recommended Posts

Omaha PL ($1/$2)

 

SB: Greken $144

BB: Fi1 $164

Fi2 $179

Engelsman1 $624

Engelsman2 $343

Fi5 $255

Hero $420

Fi6 $279

Knappen: Fi7 $154

 

Greken: posts small blind $1

Fi1: posts big blind $2

 

Hero: Q :heart: 9 :heart: 8 :diamond: T :diamond:

 

Fi2: folds

Engelsman1: calls $2

Engelskman2: calls $2

Fi5: calls $2

Hero: calls $2

Fi6: folds

Fi7: folds

Greken: raises to $14

Fi1: folds

Engelsman1: calls $12

Engelsman2: calls $12

Fi5: calls $12

Hero: calls $12

 

FLOP: J :diamond: 2 :club: 8 :spade:

Pot: 72$

 

Greken: bets $72 (Pot)

Engelsman1: calls $72

Engelsman2: raises to $328.97 and is all-in

Fi5: folds

Hero: Vad göra?

 

Greken har kvar 58$

Engelsman1: ca 530$

 

Pot 545$ vid beslut, men man borde kunna räkna in de 58$ från Greken, dock oklart vad Engelsman1 kommer göra. Syn kostar 328 men all in move kanske är att föredra eftersom man ändå kommitar hela stacken om Engelsman1 skulle vilja vara med, alltså kostar det 406$. 406 för pot om 936$ eller 328 för pot om 602$. (om jag räknade rätt)

 

Vilka kort vinner jag på QT97. 3+3+3+4= 13 outs, wow, autoställ. MEN om någon annan sitter med T9 eller liknande stegdrag i hand spelar man med stor del av ovanstående outs för delning.

 

Greken: Lite smått galen, med tendeser att stoppa in pengarna för att förlora.

Engelsman1: Inte sett han spela stora poter tidigare, limpar/raisar gärna pf, men verkar ha bra koll på postflop spelet.

Engelsman2: Betar gärna, gör moves då och då, men har ändå visat hyfsad känsla. Spelar många händer pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog ställa in stålarna enligt ovanstående resonemang, framförallt dina tillägg gör det självklart. britten som reraisar behöver inte va så stark, så en 8 kan va en out.

Finns inga tydliga indikationer på att du delar dina drag, det läskiga är dock att du har en hand som kan va kraftigt dominerad, vilket gör en fold möjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle nog ställa in iaf ,men räknar nog med att några blockade kort.men backdoor du har som kan fälla avgörandet , mest intressant för dig än nog engelsmannen som synar 72, mest troligt är väl att han åxå har något stegdrag eller top2. frågan är om han kan syna efter du ställt in åxå det bästa vore ju att få in hans deg med. skulle tro att greken har AA eller och engelsmannen har settat i J och ni 2 kvar har stegdragen men dina backdoors skulel nog fälla avgörandet för min del. in med den och hoppas engelsmannen får in sin deg åxå så du vinner en stor pott vid klonk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hellre iofs sett ett resonemang kring delada outs, spela för splitt pott och liknande. Som jag ser det är det har de två spelarna som kallas engelsmännen här legitima händer (det kan greken också ha), man synar inte potbet eller raisar potbet på potbet utan något i handen.

 

Om bara en av dom har T9 tex, har jag två mindre outs samt 7 outs för delning, alltså bara 7 outs kvar och då är det motiverar inte potoddsen någon syn/ställning längre... Samma gäller väl QT och Q9, fast i mindre grad...

 

Har någon 79, 7T, osv så har jag bara mindre outs, men spelar inte för delning vilket då inte gör särskilt mycke...

 

Vill hellre höra något ett resonemang kring delada outs och liknande tänk som man kan fundera kring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag hade nog släppt handen av följande huvudorsak:

 

-Du har en ok stack (jag antar 100BB i inköp här) och bör vårda den tills du hittar en mer isolerad hand mot någon av engelsmännen där du återigen kan dubbla. Att ställa 200+BB med en draw som luktar split outs hela vägen pga Engelsman1s syn känns inte optimalt.

 

Några andra detaljer:

-Jag tror som sagt att du drar för en split, och att enbart ett fåtal av dina outs är rena. Någon har minst 9Txx i sin hand.

-Du har bara en backdoorflush och den är T-hög.

-Preflop raise i första position+pot bet innebär säkerligen högt par här.

 

Summering:

-Engelsman2 har garanterat JJxx, som sämst har han mid set eller tvåpar med tillhörande bra draw. Eller är en idiot, men din read talar emot det.

-Engelsman1 har minst openended.

-Greken har AAxx eller KKxx och bör folda såvida han inte sitter på KKT9.

 

Jag hade kvidfoldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...