Gå till innehåll

T.J. Cloutier till SVERIGE!


MrPitch

Recommended Posts

Hur kan du tolka

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=457

som bättre turneringsfacit än

http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=51

?

 

Vet inte mycket om spelarna, mer än jag sett på TV, men TJ Cloutiers turneringsresultat säger väl nästan sig självt? Det måste väl vara topp-20 genom tiderna utan tvekan?

 

Sen börjar ju T.J.s turneringsfacit på tidigt 80-tal och Alan Goehring på sent 90-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade bland hans resultat och såg att han vunnit denna:

http://pokerdb.thehendonmob.com/event.php?a=r&n=14978

 

Vad är det för pokerform?

 

Nu förstår jag, hälten Hold'em hälften lowball. :D

 

Och varför fick tvåan mindre prispengar än de som placerade sig sämre? :?

 

skummt..kanske en dyr nota på roomservicen vem vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh Juanda! En personlig favorit, hur kunde man glömma honom?

 

Vet som sagt var inte mycket om spelarna mer än det man läst och sett själv, men jag trodde faktiskt att TJ Cloutier var en av världens bästa turneringsspelare genom tiderna i de flestas ögon. Sen beror det väl också på vad man menar. Jag skulle t ex ranka Phil Hellmuth som obestridlig etta i Texas Hold'em NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet som sagt var inte mycket om spelarna mer än det man läst och sett själv, men jag trodde faktiskt att TJ Cloutier var en av världens bästa turneringsspelare genom tiderna i de flestas ögon. Sen beror det väl också på vad man menar. Jag skulle t ex ranka Phil Hellmuth som obestridlig etta i Texas Hold'em NL.

Du kan ju göra sådana där rankinglistor om du vill, men det är lite som att debattera vem som är längst i världen utan att ha någon annan data att gå på än vems huvud som varit flest meter över havsytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...indicierna (crapsberoende, oförmögen att spela höga cashgame, rejäla tankevurpor i böckerna, ovillig att finansiera sig själv) gör det otroligt att han är en riktig toppspelare.

 

Håller med Hjort om detta. För att klassas som världsklass bör man inte utgå från turneringspoker utan förmågan på de höga cashgameborden. Bland de bästa i världen hör då bl.a: Doyle, Chip Reese, Negreanu, Greenstein, Ivey, Johnny Chan, Chau Giang, Jennifer Harmon etc. Phil Hellmuth räknas ju som en riktig fisk av dessa. Läste en kul sak på Negreanus blog om en sittning där typ alla konsekvent reraisade Hellmuth eftersom han la sig varje gång någon gjorde det...

 

Hjort, vad är det för tankevurpor TJ gör i sina böcker? Har inte läst någon...

 

Dessutom borde det inte vara lättare att få "stake" om man är en världsklasspelare som de ovan än om man är ngt sämre (TJ)?

 

 

 

Så här skrev Negreanu i sin blog:

 

"Speaking of "champion," I couldn't believe my eyes when I saw that Phil Hellmuth jumped into the game! My first words were, "Yum-Yum, and just when I thought I couldn't get even. Sweet!"

 

Phil sat down with $100,000 and dusted it off within the first hour. He was obviously steaming and the rest of the table was ready to "get em."

 

Every time he raised I'd re-raise him and show him 10-5 when he folded. Then Antonio, did the same thing when I didn't. If it got by me and Antonio, Freddie would pound him. It was pretty ugly.

 

Phil rebought a few times and I knew he was on stone cold tilt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker turneringspoker resultat är mycket intressantare än cash-game, där talar plånboken lite mera... T.J ligger tredje plats på WSOP all time money "3. T.J. Cloutier - $2,992,841 - 41 Finishes" så han kan ju inte vara alltför dålig?

 

Jo, men precis som Hjort säger så är väl prispengar-buy-in/ antalet turneringar det intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...