Gå till innehåll

Billigt flyg till Thailand, tipsa!


heybike

Recommended Posts

Tja! Syrran ska åka till Thailand i början Januari för att möta upp några kompisar som backpackar. Hon bad mig att leta upp en billig flygbiljett, resebyråns bud var 9000kr, så det är under det som gäller. Hon ska stanna i 2-3 veckor och reser från Göteborg. Vart i Thailand spelar mindre roll, kompisarna möter upp henne. Tipsa på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pricerunner.com 8-)

 

Åker på torsdag och resan gick på 6600kr inklusive avbeställningsskydd från travelpartner i 2,5 veckor.

 

EDIT. Verkar vara en dyr period i januari då det lägsta priset jag hittade på en sökning är detta:

 

7554 kr. per vuxen + skatt 1148 kr med Finnair

 

Utresa Hemresa Antal dagar

fre 06 jan 2006 fre 20 jan 2006 14

 

Totalt: 8702 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eastjet med mellanlandning i moskva är väl billigast, ving har några resor från 3000kr.

 

jag brukar ta sta, har betalat 5050kr, 6180 och nu senast 7090kr för nov->juni. ombokningsbar 1år, $25 per ombokning. :)

 

Eastjet konkade för några veckor sedan och det som köpt biljetter fick inte några pengar tillbaka, så jag skulle inte rekommendera att köpa resa från dem... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eastjet med mellanlandning i moskva är väl billigast, ving har några resor från 3000kr.

 

jag brukar ta sta, har betalat 5050kr, 6180 och nu senast 7090kr för nov->juni. ombokningsbar 1år, $25 per ombokning. :)

 

Eastjet konkade för några veckor sedan och det som köpt biljetter fick inte några pengar tillbaka, så jag skulle inte rekommendera att köpa resa från dem... ;)

 

aeroflot menade jag... blandar ihop dem :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! :D Billigaste från göteborg jag hittat ligger på 7900kr och från Stockholm 7075kr. Går priser i regel upp eller ner om man väntar 1 månad, vad tror ni? Ett alternativ som någon nämnt är ju att knipa en sista minuten charter-stol när det börjar närma sig, men då är det 2 veckor som är max och frågan är om hon kommer ner så mycket i pris på en stol i Januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jag bumpar det här ämnet pga att jag helt enkelt letar efter en billig biljett.

 

Det bästa priset jag hittat än är typ 7500:- på http://www.statravel.se

Finns det någon som hittat billigare?

 

Mvh

//TMO

 

Det vore ju bar om du kunde precisera mer när du tänkt åka. Mina tips är iaf att söka på pricerunner, men kika även på kilroy de brukar kunna vara rätt billiga om man är under 26.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har ringt SAS och försökt få ur dom vilka av deras biljetter som är giltliga i 12 månader. Och får till svar att det går att läsa sig till på deras hemsida. Vilket jag självklart kollat innan jag ringde, sa detta, fick till svar att då ser man det vid bokning, vilket jag också provat. Sitter och är cp tiltad på hur ett så stort bolag kan ha en sån inkompetent support.

 

Ringt två ggr, blivit kopplad hit och dit, hamna bla hos teknisk support, som tyckte jag hade hamnat helt fel, lät mer som jag hamnat hos vaktmästaren när han sa nåt i stilen:"du ska noog ha en sån däär flexible biljett".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...