Gå till innehåll

PLO - Floppad kåk


Recommended Posts

Hand nyss. minsta stacken 100bb. Han höjer till 4bb från knappen och jag synar med JJxx. Flopp kommer AAJ och jag är först att agera. Förmodligen leder jag på floppen men hur är det om han har Axxx. Hur många procent har han då?

 

 

Hur ska man spela den här floppen ur position, finns ju många scarecards...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en jävla pissituation ur position rent ut sagt. Losade ett inköp på en likadan situation för en stund sen.

 

Jag brukar beta pott på flopp. Blir jag synad så betar jag något under pott på turn också. Det jobbiga sen är när man får en miniraise emot sig. Det är nog ganska read-beroende hur man ska spela då, men ju mer jag spelar omaha (har inte spelat det så mycket, så någon annan kan säkert fylla i bättre), desto mer tror jag på att lägga här är standard lösningen som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din motståndare bra? Är han tajt? Lös? Hur spelar han postflop? Aggressivt, passivt? Tenderar han att överspela vissa typer av händer? Är han på tilt? Är han tomte?

 

Utan reads är det helt omöjligt att ge något vettigt svar.

 

Utan reads:

1) Pott på flop. Vid omslag reraise pott så att du får in degen (om du inte har jättedjup stack). Vid syn:

2) Halvpott på turn, fold mot omslag.

Vid syn:

3) Check-call river.

 

Detta utan reads. Fast PLO utan reads, särskilt om stackarna är djupa, känns rätt mycket lotto :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsmässigt är du alltid favorit, förutsatt att han inte har "the dreaded AJxx-combo". Får du in allt på floppen, go for it. Om inte har du inte någon kul situation alls.

 

Just AAx-flop med underfulls är extra jobbiga eftersom folk spelar wraphänder med suited A (och ofta vilka suited A som helst för den delen). Ofta resulterar det hela i att man vinner en mindre pott eller förlorar ett helt inköp. Som sagt, oddsmässigt är du favorit, men jag är jäkligt bitter just nu då de oddsen verka trotsa pokerns naturlagar. Har jag underfull blir jag av med ett inköp, har jag Axxx träffar jag aldrig.

 

Riktigt kul är det när man bettar pott i tidig position, får syn varvid turnen ger brädan AAJA...

 

Jag skulle gå till lite runtomkring-info för att avgöra hur man skall göra. Om du spelar på ett bord där det är mycket gambling och du måste sitta med en stor stack för att vara effektiv, då skulle jag vara mycket mer benägen att chansa lite här för att kunna dubbla så jag får lite manöverutrymme framöver. Jag satt på ett bord igår där snittstacken var på 244BB, och om jag då haft 100BB i min stack då hade jag ställt utan att blinka, oavsett om det var på flop, turn eller river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...