Gå till innehåll

drc, minst en dubbling på en månad!


drc

Recommended Posts

Första inlägget i denna dekadenta livsredogörelse gjordes 2004-09-23, 12:45.

 

Just nu sitter vi och fikar på 2007-04-06, 14.31.

 

Sjukt, här sitter man 2,5 år senare och undrar var livet tog vägen.

 

Det är fortfarande ungefär lika tragiskt på brudfronten.

 

Hösten var död. Var nere i Halmstad med ett gäng pokergalningar för att arrangera en pokerturnering någon gång i höstas. Det spårade ur hyfsat.

 

Vi var fyra i bilen och hade en chaufför så vi bestämde oss rätt snabbt för att ta en jägershot för varje stad som vi passerade. Vi kom fram till Halmstad hyfsat runda under fötterna. Han som skulle ta emot oss kom till hotellet ännu mer packad än oss. Efter lite mer supande drog vi till något ställe som hette Penny Lane. Halmstadsarrangören kom inte in på stället pga fylla (ålder på honom kanske 50). När vi kom in på Penny Lane var det en hyfsat snygg brud som kom fram till oss direkt och sa "Ska ni med mig hem". Vad nu, tänkte vi. Vi stod och tvekade några sekunder men kände (vi var på väg ner till discot en trappa ner) att om det här är det man möter när man kommer in - hur ska det då se ut därnere ? Vi vågade inte chansa på att man skulle missa värsta sexfesten därnere så vi avböjde vänligt men bestämt.

 

Det var bra därnere men det hände inget mer (sjukt att man inte hakar på den första när man vet hur stekt man är). Tror inte att någon kommer ihåg exakt hur vi kom hem men Halmstad kändes som en bra stad rent raggningsmässigt.

 

Nästa dag var det pokerturnering. Vi började ganska tidigt att värma med några wirre hos Halmstadsarrangören som nyktrat till. Pokerturneringen gick som vanligt - allin preflop med AK mot AQ och ute. Blev ett galet fyllecashgame där hot/psykningar och andra normala pokerföreteelser utspelade sig. Kommer inte ihåg hur jag kom hem men efter ett tag var det lite brudar på hotellrummet. Som tur var hade vi lite skumpa på rummet så efterfesten var ett faktum. Lyckades få halvnapp på en av brudarna men hade ingenstns att ta vägen då min polare ville vara med på ett hörn och vägrade lämna rummet (jag ville vara ifred :)) så jag fick hålla på bäst jag kunde i hotelkorridoren, det var lite stressande eftersom det var vid 07 på morgoenen så man hörde hur folk började göra sig i ordning för frukost i de andra rummen så det blev bara någonting halvdant i vanlig ordning.

 

Efter det kan jag inte minnas så mycket mer brudrelationer i höstas mer än att jag var nere i Marbella en vecka och lyckades få en brud som ville in på toaletten med mig. Jag var packad - hon var packad - jag var snygg - hon var ganska ful. Men vafan man har ju aldrig varit den som är den, om en brud vill med in på toaletten så tackar man ja. Jag var så generös att jag lät henne titta på när jag kissade (utan att ta betalt för det) sen utbröt det i något hångel och jag tänkte att jag får väl ta henne här på toaletten men tänkte i fyllan - äh tar det senare. När jag kom ut blev jag psykad av mina polare som undrar om jag gjorde något därinne med den halvfula bruden. Jag totalnekade såklart och frågade om de var dumma i huvudet.

 

- Hon följde efter mig in, troligt att jag skulle göra något med henne. :mrgreen:

 

Vi drog utan dem och drog ner till något disco i Puerto Banus. Väl därinne var man gud. Alla brudarna var efter en och gick man fram och snackade med någon så var de på som fan. Det kändes en aning märkligt men bra. Snabbt insåg man att när man väl skulle försöka knyta ihop säckern så var plånboken tvungen att säga sitt också. What the Fuck - de verkade inte vara luder men uppenbarligen. Jag lät inte plånboken säga sitt (även om det var frestande) utan drog ensam hem efter en ganska rolig kväll.

 

Som ni märker har jag tagit tag i mitt liv, mognat och lever ett metaliv för att bli en lycklig pensionär som sitter med min älsakde fru och tittar på när barnbarnen leker kurragömma på vårat sommarställe.

 

I januari drog jag till Marbella i 2.5 månad och är nu tillbaka i sverige. Allt jag kan säga om den tiden är att jag vill tillbaka. Detta trots att jag var nykter varje dag, tränade varje dag, satt med kompisarna med en kopp te och löste spelteoretiska problem om kvällarna + att en stor del av vår tid gick åt att städa lägenheten som vi hade då det lätt blir stökigt när man bor fyra stycken i samma lägenhet. ;-)

 

Glöm inte att det suger att gå in allin preflop som favorit både i cashgame och turneringar. Spela bara när ni har nötterna på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveklöst den bästa dagboken någonsin, betyder det här en nystart eller var det bara ett "jag är tillbaka"-inlägg?

 

- You have to guess first, sa jag vilket jag alltid kör med då jag kan sätta en ålder på mig själv som passar hennes svar.

 

Hahaha, genialt! Ska se till att läsa om hela tråden nån dag när jag har tid för't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte omoget att dricka sig full på shots för att man är uttråkad eller att stirra ner ryska servitriser för att man är överkåt eller att gömma sig för städerskan när hon kommer eftersom det ser ut som om man har grisar som husdjur - det är bara sådär lagom manligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
hahahaha helt underbart att drc återupptog dagboken även om de bara var en snabbis.

 

nu har det gått några år och alkoholismen har tilltagit. Bloggar sporadiskt på drc.blogg.se det är dock inte speciellt läsvärt för det handlar mest om sprit och runken.

 

Just nu har jag en kvinna i mitt liv som e helt ok snygg men 48 år - det funkar liksom inte. Typiskt drc, vill ha 18-åringar men jobbar pensionärer.

 

Vad har hänt dessa år ? Inte mycket, var nere i spanien 4 månader och härja lite på en pokerklubb men söp mest. Pokern kommer och går, tycker det är tråkigt att spela på nätet men får lite SISU ibland.

 

Jag far börjat anlita ett städbolag som städar hos mig, tror aldrig det Vart stökigare hemma. Inte så att de gör ett dåligt jobb - det är bara att det är lätt att bli lite svinigare och slöare när man vet att nån löser problemet senare.

 

cheers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se lite att lite gamla ikoner än lever.

 

Det har inte hänt mycket i mina patetiska försök att kanske få tillgång till någonting man ens distant kanske skulle kunna kalla för familj.

 

För nåt år sen träffade jag en tjej/kvinna som var en 5-6 år äldre än mig. Jag bjöde hem henne till en lägenhet som precis fått besök av en dunk lådvin och ett helrör päronvodka. Jag kände henne knappt så jag var lite stressad men det tog spriten hand om.

 

Efter att vi gått och lagt oss (och ja jag kom till den gången) så vaknade jag abrubt vid 04:00 (dyng) och fick den briljanta idén att hon och jag skulle åka utomlands redan nästa dag. Taget sa hon och jag bokade biljetter till Halkidiki, Grekland (där jag varit förut med Callen vilket jag inte berättade).

 

However nästa gång jag vaknade vaknade jag i princip med en halvfrämmande kärring och två biljetter till Grekland som jag hade degat, utan avbeställningsskydd, transfer eller mat på planet etc.

 

Det kändes inte bra men jag är inte den som bangar så jag packade väskan och tog med mig henne till Grekland. Det var lite jobbigt men det gick ganska brta ändå (förmodligen eftersom hon också var törstig). Att jag varit där tidigare mörkade jag hela resan, jag hamnade t.o.m på samma hotell som jag bott på innan men det kändes drygt att rollbacka den lögnen så jag valde att låtsas istället. Halkidiki är ingen jättehöjdare kan jag säga.

 

Vi träffades en tid efter det men hon lacka lite på mig efter att jag vart i Thailand och härjat lite så numer är vi bara vänner.

 

Hursomhelst vill jag säga att det i alla fall var ett offensivt upplägg den gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vodka och juice är frukostnöten

Se en fotbollsmatch på Löten (lokal ungdomsarena)

Gå på några jävla möten

Leta efter unkna sköten

Nu så är det slut med det

REHAB REHAB REHAB

 

 

 

Dra en lina på balkongen

Rensa konkelbär med tången

Feta sexlingen på Lången

Bruden glider ner för stången

Men det är ett minne blott

REHAB REHAB REHAB

 

 

Ha kebab i hela sängen

Bli förhörd igen av bängen

Vara bäst i runkarsvängen

i tårtan e man marängen

Det var då - nu är nu

REHAB REHAB REHAB

 

 

Försten dit men sisten hem

kör vi krita på Palerm ? (lokalt stamhak)

en brud i soffan men VEM ?

skavsår på min lilla lem

Assa Brassa Mandelmassa

REHAB REHAB REHAB

 

 

Man vill dö och man vill leva

Man vill gifta sig med eva

men inte röra bara se va

floata floppen sedan veva

spriten ger och spriten tar

REHAB REHAB REHAB

 

 

Som liten ville jag bli känd

värsta cashen hårt brunbränd

Haka på varenda trend

spela visor med Bengt Sändh

Livet tog en annan fil

REHAB REHAB REHAB

 

 

När jag kommer ut från dig

ska jag logga in på Spray

Klicka på avdelning gay

Satsa på nån rysk Andrej

För du kan få mig till nån annan

REHAB REHAB REHAB

 

 

Till sist så vill jag säga er

som bor i vårt glädjekvarter

bli aldrig någon trött kamrer

Vakna upp och sup dig ner

För vi får ju andra chansen

REHAB REHAB REHAB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timmen var slagen. Dagen var D. Jag var beredd.

 

Året var 2006, jag var sexuellt frustrerad.

 

Jag och en kompis gick ner till Escobar, en högljudd krog i Uppsalas centrum.

 

Kompisen: As unfaithful as they come

Jag: Före min tid.

 

Mogge som jag kände och som också var en av delägarna på stället kom ut och bjöd på lite drinkar. Vi kände oss intressanta, delaktiga, möjliga.

 

Vi fortsade dricka. Jag frågade polaren hur han kunde vara ihop med sin brud när han var otrogen så fort han fick chansen.

 

- Jag vet inte, svarade han.

 

Det var in i dimman som gällde nu och när kompisen gled in i dimman var det bara att hoppas på att ta rygg då man själv inte kunde ragga upp en kyrkråtta i kyrkan.

 

På något sätt lyckades han få tag i 2 brudar, ganska unga. Taget tänkte jag.

Polarens brud var snyggare än min, trodde jag. Jag minns att vi hånglade inne i lokalen och att Mogge gjorde en min som antydde att han själv hellre skulle slicka röven på en varghona. Fuck you, tänkte jag. Avundsjuk, tänkte jag.

 

 

Vaknade upp, tittade bredvid mig.

 

Vart tog den söta lilla flickan vägen - Ingen som vet, Ingen som vet.

 

- Knulla mig,sa hon.

 

Ja jag vet vad du tänker. När man sitter där framför porren och tänker att bara en brud hur ful, hur gammal och hur äcklig hon än är så spelar det ingen roll så länge hon säger något nasty som typ Knulla mig, i detta fall också på skånska. OH GOD.

 

Men verkligheten är inte som runktankarna min vän. Taskig andedräkt från båda parter, ful brud och bakisångest kan få en på andra tankar. Jag knullade henne ändå. WTF man e ju inte mer än en snubbe. Strax ville hon på det igen. Skona mig, tänkte jag.

 

Efter att ha tvingats att gå på det ett par gånger till fick jag äntligen iväg henne till Gottsunda där hon bodde. Hon var runt 18-19, jag var runt 31. Tidigare när hon log i sängen berättade hon att det varit några äckliga gubbar på Escobar, de måsta ha vart trettio år eller nåt sånt, basunerade hon med avsmak. Jag hade väl bjudit ut mig själv som 23 eller nåt sånt, jag blev stressad att hon skulle hitta någon räkning eller liknande som visade att jag var den gubbe som hon föraktade trots att jag aldrig ville se henne igen.

 

Nu där i bilen frågade hon om jag ville ses igen och jag som har så svårt att göra någon besikven sa ja. Jag log när jag tänkte på att min ålder var min out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är festen över eller har den precis börjat ? frågade drc sig själv, snart 36 år gammal, barnlös, kärlekslös men fortfarande dekadent aktiv. Kickarna av spel, supa och brudar tog inte lika hårt längre och frågan var pokermässigt enkel: push eller fold.

 

Livet hade vart loose-aggressive, ofta jävligt kul men också slitande på själ och kropp. Det fanns mer kvar att ge men soppatanken var inte oändlig. Det existensiella blev mer reellt för varje år som gick. Fortfarande tittade man på de där unga läckerbitarna som sprang runt utan trosor på stan men oftast hamnade man med de där lite äldre desperata som redan gjort sitt på barnfronten.

 

Var fan var pokermiljonerna, lyxfnasken och bling-blinget ? Gömda i ett hopp, fängslade i en längtan.

 

drc satte sig på balkongen och sprätte upp en av sina patenterade folköl. Solen sken, det var mors dag, snart dags för elitloppet. En extra v75-omgång var nära. Spika skrällarna, helgadda favvarna. See you tomorrow Monte Carlo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...