Gå till innehåll

NLT - Varför slowrollar AA?


Tiggr

Recommended Posts

Lustigt sammanträffade, råkade ut för min första riktiga slowroll igår :D

 

Vid showdown säger en i övrigt väldigt spänd wannabe-vatoloco-Phil G "jag träffade sjuan". Han visar inte korten utan är på väg att slänga in dem. Jag slänger då upp mitt toppar - varpå han säger "osså träffade jag åttan på riven" och visar upp sitt tvåpar.

 

Frågade om han visste vad slowroll var för nått. Tror ni kan gissa vad svaret var 8-)

 

Väldigt osportsligt i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den typen av beteende är helt klart osporttsligt, det anses bland nästan alla spelare som jag spelar regelbundet med att vara riktigt fult att göra så. Det är iofs inte så att vi spelar poker för att få nya vänner, men jag spelar i alla fall inte för att skapa mig ovänner.

 

Okej, man kan få någon på tilt nån enstaka gång, men i längden leder det bara till att de "fiskar" som vill spela och ha kul inte vill ha dig med i deras homegame...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade CG för några dagar sedan och för att göra en kort historia kortare så hade jag efter lite action satt min motståndare all in med QQ på brädan J55 (raise + re-raise från min sida preflop). Han steker runt 20 sek i chatten, skriver "wow, this is a really tough decision", steker lite till och synar sedan med 65s. Jag har nog aldrig blivit så glad över att se en Q på river. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några månader sedan så körde jag en liten slowroll på nätet. Dröjde några sekunder med att klicka "call" när jag satt med nötterna, bara för att typ njuta lite extra. Just när jag ska till att syna så tappar jag uppkopplingen i nästan en minut. Blir naturligtvis autofoldad. :evil:

 

I dag synar ingen snabbare än jag, när jag sitter med nötterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slowrolling är ju och har alltid ansetts som osportsligt, det är något man bara inte gör och det borde alla som tar poker seriöst inse. blir upprörd när jag läser om folk som skriver att dom gör det med flit, och dessutom med avsikt att få folk på tilt. man kan säkert få folk på tilt genom att spotta dom i ansiktet också men inte fan e det nån som sysslar med sånt...

 

sluta upp med sånt där tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom är det ju störande för dom andra vid bordet eftersom det tar av deras tid...

 

kommer ihåg i malmö open när det var två bord kvar knappen raisar och big blind ställer in... alla lägger sig och knappen ska agera... snubben tar bokstavligen 5 minuter på sig och sen säger han "jag synar" och slänger pampigt upp sina AA.... vad i helvete är poängen med det... det är sånt som är det mest upprörande som kan hända vid pokerbordet... ingen moral i kroppen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...