Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det bara jag som upplever att Farha har mer tur än genomsnittet? I alla pokerprogram jag sett har han haft ett sjukt flyt med korten (WSOP etc.).. Inte för att jag vill ta något ifrån han så sett, han e helskön att kolla på..

 

Ja, dealersen riggar korten så Farha ska vinna.

 

Vafan, trodde du något annat eller?

 

Fish!

 

Hur vore det med lite ödmjukhet ibland? Din hybris är, enligt mitt ringa förmenande, omotiverad. Visst, du är en av de skickligaste skribenterna på ett POKERforum. Visst, om du jobbar lite på det kan du komma upp i kvällstidningskrönikörklass, men ärligt talat, Lasse Anrell kommer aldrig vinna något Nobel-pris. Därmed inte sagt att du är dålig, men du är inte gudomlig heller.

 

Jag håller fullständigt med andreazz. Farha har haft närmast grotesk tur under de avsnitt som har visats. I många av de stora potter han har vunnit, har han degat in en stor del av pengarna som dog. På samma sätt har Daniel Negreanu haft stor otur. Inget konstigt med att slumpen får utslag på ett enskilt pokerparti, men det är ändå värt att notera i ett sammanhang som detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att det är onödigt att exempelvis dega in med premiumhänder som AA/KK efter lite höjande pre bara för att man är så jävla grym postflop?

 

Nej, jag menar att under de omständigheter som rådde verkade det olämpligt att skyffla in hela högen.

 

Om du sitter och lirar på ett NL-bord på valfri nivå där folk spelare hyffsat vettigt och du plussar stadigt upp dig till 300bb.

En solid motståndare som precis täcker dig säger att han ska spela en sista hand innan han är tvungen att gå därifrån. Du plockar upp ett par kungar.

Han höjer till 5bb och du höjer till 20bb varpå han slår om till drygt 100bb.

 

Du menar alltså att i detta läget kan man inte ens fundera på att han har AA och bara dega in allt??

 

Självklart ska man i det läget fundera på om motståndaren har AA. Det håller jag fullständigt med om. Det som jag reagerade på var att du verkar mena att iom att Sam är så bra postflop så ska han inte trycka med kungarna pre. Hur menar du? Ska han syna och spela ut Barry på floppen?

 

Han gillar att se så många floppar som möjligt och det är postflopspelet som är hans styrka!

Vilka av highstakeslirarna är det som har preflopspelet som sin styrka?

 

Sant, klumpigt sagt, men därför kan man undra varför man ska skyffla in all deg innan floppen i det läget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom han är än av de som namnges vid introt till varje avsnitt så tycker man ju det ivf. Men det kommer antagligen vara i avsnitt 7 eller senare av vad man fick veta av vad som komma skulle i avsnitt 6.

 

edit: Lol@me!! läste Phil Helmuth. Dags att gå å lägga sig tror jag...

 

Angående Ivey har jag ingen aning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker Jennifer Harman är överskattad.

Måste säga att jag aldrig har blivit imponerad av hennes spel. Jag kanske har fel, hon spelar säkert överjävligt så fort kameran stängs av. ;)

 

Hennes mjölkkossa är ju FLT, inte NLT. Så +60k$ efter 4 avsnitt är ju inte så illa i det gänget. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet från WSOP där Harman åker på värsta badbeaten och får pisk av en str8 flush när hon själv har nötkåken. Djävlar vad hon steamade. Han som drog in färgstegen säger något till Jennifer i stil med: Slår du den här så är du värd potten! i samband med att hon callar hans all in och hon blir gubb sne och lämnar bordet. Sen kommer hon tillbaka och är fortfarande vansinnig och är på den stackaren så svårt så att han nästan ber om ursäkt för att han vann.

Strax därefter åker hon ut.

 

Phil Ivey har ju sagt att hon är en av världens bästa poker spelare, overall, och han har ju lite koll. Men jag håller med om att hon i highstakes spelar rena ABC pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet från WSOP där Harman åker på värsta badbeaten och får pisk av en str8 flush när hon själv har nötkåken. Djävlar vad hon steamade. Han som drog in färgstegen säger något till Jennifer i stil med: Slår du den här så är du värd potten! i samband med att hon callar hans all in och hon blir gubb sne och lämnar bordet. Sen kommer hon tillbaka och är fortfarande vansinnig och är på den stackaren så svårt så att han nästan ber om ursäkt för att han vann.

Strax därefter åker hon ut.

 

Phil Ivey har ju sagt att hon är en av världens bästa poker spelare, overall, och han har ju lite koll. Men jag håller med om att hon i highstakes spelar rena ABC pokern.

 

WSOP-handen är ju inte alls konstigt att hon steamar efter. Fis (sitter med nöten och slowrollar) beteende är oacceptabelt.

 

För övrigt har det reda nämnts i den här tråden tror jag men aktuell session var egentligen första försöket för Harman i ett NLT cash game på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet från WSOP där Harman åker på värsta badbeaten och får pisk av en str8 flush när hon själv har nötkåken. Djävlar vad hon steamade. Han som drog in färgstegen säger något till Jennifer i stil med: Slår du den här så är du värd potten! i samband med att hon callar hans all in och hon blir gubb sne och lämnar bordet. Sen kommer hon tillbaka och är fortfarande vansinnig och är på den stackaren så svårt så att han nästan ber om ursäkt för att han vann.

Strax därefter åker hon ut.

 

Phil Ivey har ju sagt att hon är en av världens bästa poker spelare, overall, och han har ju lite koll. Men jag håller med om att hon i highstakes spelar rena ABC pokern.

 

Ööh, han satt och fejkade tvekan med nötterna. Om jag var Jennifer skulle jag ha blivit ännu mer förbannad än vad hon blev. Så gör man helt enkelt inte.

 

edit: Macallan han visst lite före...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harman har själv skrivit om WSOP handen på 2+2:

 

I don't think that Cory meant to slow roll me. I think he was just caught up in the moment. ESPN didn't show us talking about it and joking about a friend we have in common later. He apologized and I felt he was sincere about it.

 

ESPN kept saying I was steaming. Once me and Cory talked about it, I was over it. I was just trying to stay focused and build my chips in the most important tournament of the year.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet från WSOP där Harman åker på värsta badbeaten och får pisk av en str8 flush när hon själv har nötkåken. Djävlar vad hon steamade. Han som drog in färgstegen säger något till Jennifer i stil med: Slår du den här så är du värd potten! i samband med att hon callar hans all in och hon blir gubb sne och lämnar bordet. Sen kommer hon tillbaka och är fortfarande vansinnig och är på den stackaren så svårt så att han nästan ber om ursäkt för att han vann.

Strax därefter åker hon ut.quote]

 

Ööh, han satt och fejkade tvekan med nötterna. Om jag var Jennifer skulle jag ha blivit ännu mer förbannad än vad hon blev. Så gör man helt enkelt inte.

 

edit: Macallan han visst lite före...

 

Öööööööööööööööööh okey, förklara för mig varför man inte gör så. Man få väl spela handen som man vill. Bara för att man har nötterna kanske man vill steka och sen syna eller trycka in degen. Det var nog inte meningen att få henne tiltad, men den bonusen fick han!

Det är ju en pissgrej motför vad Tony G kan sitta och gaffla om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet från WSOP där Harman åker på värsta badbeaten och får pisk av en str8 flush när hon själv har nötkåken. Djävlar vad hon steamade. Han som drog in färgstegen säger något till Jennifer i stil med: Slår du den här så är du värd potten! i samband med att hon callar hans all in och hon blir gubb sne och lämnar bordet. Sen kommer hon tillbaka och är fortfarande vansinnig och är på den stackaren så svårt så att han nästan ber om ursäkt för att han vann.

Strax därefter åker hon ut.quote]

 

Ööh, han satt och fejkade tvekan med nötterna. Om jag var Jennifer skulle jag ha blivit ännu mer förbannad än vad hon blev. Så gör man helt enkelt inte.

 

edit: Macallan han visst lite före...

 

Öööööööööööööööööh okey, förklara för mig varför man inte gör så. Man få väl spela handen som man vill. Bara för att man har nötterna kanske man vill steka och sen syna eller trycka in degen. Det var nog inte meningen att få henne tiltad, men den bonusen fick han!

Det är ju en pissgrej motför vad Tony G kan sitta och gaffla om.

 

det är ju inte bara elakt mot den man spelar mot, det slöar även upp turneringen när du sitter och steker på ett pissenkelt beslut. du behöver inte tänka jättelänge för att veta du ska syna på river med absoluta nöthanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...