Gå till innehåll

NLT - Lägga KK preflop?


Recommended Posts

Bad lay!

 

Tycker det är en bra läggning, tror han att han ligger under så ska han självklart folda! Lita alltid på sin egen instinkt är viktigt tycker jag. Visst det finns bara en hand som slår han men tror han att det är den handen han är uppe mot tycker jag det är riktigt starkt att folda. Vissa ggr skickar man ju in degen bara för att det är just bara en hand som slå en och visst får man då se AA på andra sidan.

 

Jag skulle själv blixtsynat, finns för många händer somhan kan skicka in degen med jämfört syna med.

 

Snyggt att orka folda en sådan hand helt enkelt.

Se bara till att ha rätt fler ggr än fel så vinner du också på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad lay!

 

Tycker det är en bra läggning, tror han att han ligger under så ska han självklart folda! Lita alltid på sin egen instinkt är viktigt tycker jag. Visst det finns bara en hand som slår han men tror han att det är den handen han är uppe mot tycker jag det är riktigt starkt att folda. Vissa ggr skickar man ju in degen bara för att det är just bara en hand som slå en och visst får man då se AA på andra sidan.

 

Jag skulle själv blixtsynat, finns för många händer somhan kan skicka in degen med jämfört syna med.

 

Snyggt att orka folda en sådan hand helt enkelt.

Se bara till att ha rätt fler ggr än fel så vinner du också på det ;)

Tror man måste vara någe sjukt bra på att läsa fi ifall man ska kunna göra en korrekt fold som innebär att det lönar sig i längden. Troligen lättare att trycka på syn varje gång då du kommer vinna mer än 50% av gånger mot "random fi".

 

EDIT: kommentar på det första stycket du skriver. För du skriver ju sedan att du själv skulle blixtsyna :D så du inte missuppfattar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt KK en gång preflop, det var 2-4 cashgame och killen som raisade utg var årets tightaste och när jag reraisade han och han reraisade mig så var det ett ganska enkelt beslut, Han visade upp Essen och var mäkta imponerad, men samtidigt så är det enda gången jag kastat dom och nog har man varit uppe mot essen några gånger ,men det är klart EV+ att syna utan read skulle jag tippa på .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en liknande hand fast med QQ, dryglund har jag inte så bra koll på men mairiam hade några händer haft in $25 i potten preflop med K3. I denna situation känns beslutet lättare.

 

mairiam 1 68.30

nisse444 2 87.53

Lostooki 4 38.46

dryglund 5 13.25

Hero 59.45

 

dryglund Ante/Small blind 0.25

Hero Big blind/Bring in 0.50

Hero dealt Q Q

mairiam Call 0.50

nisse444 Call 0.50

Lostooki Call 0.50

dryglund Raise 2.75

Hero Raise 9.50

mairiam Call 9.50

nisse444 Fold 0.50

Lostooki Fold 0.50

dryglund All-in 10.25

Hero Raise 19.50

mairiam All-in 58.30

Hero All-in 29.95

mairiam Return uncalled portion of bet 8.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förlorat tre stycken KK vs AA sista dygnet. I alla fallen var jag såklart ganska "säker" på att fi hade AA men kunde inte folda.

 

För några månader sedan brukade jag ofta folda KK i detta läget. Men efter att läst en del på forumet verkar dom flesta tycka att det är +ev att gå allin med kungarna nästan jämt. Än så länge har denna tekniken inte funkat så bra för mig. Såklart är minnet selektivt och jag kommer inte ihåg alla gånger jag vunnit allin med kk.

 

Om det inte vore för att det är så jävla jobbigt att se att man faktiskt hade bäst hand när man foldat kanske det vore lättare.

 

Hursomhelst jobbig situation. Hoppas jag får vara på andra sidan ett par gånger nu.

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN!

argument? noobbord.

Du kommer att vara upp mot AA så pass sällan ändå så,

oftast lär det vara t.ex nån som har glott lite för mkt tour

o degar med AK, eller nån som är dum med midpair, eller

vilken "favorithand" som helst de nu kan ha.

 

Så ingen idé filosofera hur han tänker, för han är en dum jävla

fisk ändå så. In med degen bara, gör det ont att torska kk vs aa

så har du för liten rulle.

 

mest troligtvis tänker han ju bara att du har inte bra hand nog

för en syn, han räknar väl kallt på att du inte har AA;KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen idé filosofera hur han tänker, för han är en dum jävla

fisk ändå så. In med degen bara, gör det ont att torska kk vs aa

så har du för liten rulle.

 

Alla du möter är ju knappast fiskar. Rullen har väl inte så mycket med saken att göra. Jag försöker ju bara konstatera om det verkligen är +ev att trycka med KK i alla lägen eller inte. Kan tillägga att jag spelar NL50€ på b2b för tillfället. Antar att det blir mer rätt ju lägre man spelar. Iofs verkar det ju vara grymt +ev på highstakesbord av dom handhistories man ser på forumet. :)

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för nästan den omvända situtionen idag. Fick AA i tidig position och skulle höja till 4bb men råkar skriva in fel belopp och petar in en höjning till 40bb. :shock: Alla foldar fram till CO som går all-in för 150bb med KK.

Man kanske ska börja göra såhär oftare med essen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mest troligtvis tänker han ju bara att du har inte bra hand nog

för en syn, han räknar väl kallt på att du inte har AA;KK.

 

Varför vill han bluffa hem potten med hela stacken? Hade ju räckt med en höjning till $20 för ordna det. Det enda jag kan tänka mig att jag leder över är AKs där han är rädd för att missa floppen. Potten är ju nästan tom, han får bara syn av AA och KK i det här läget.

Noobbord kanske stämmer och just därför får man se upp för de som inte är donatörer och har koll på att man själv spelar TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju ha i åtanke att han antagligen gör det här spelet mycket oftare med AA än med AK.[/qoute]

Tja, det är såklart möjligt.

Dessutom är väl sannolikheten att han har AA större än att han har AK, inte tvärtomn, i och med att Hero har två kungar. Finns ju tre A att lägga till första ässet men bara två K.

Nja, där tänker du nog galet. Antag att du har de två svarta kungarna. hur många varianter av AA respektive AK finns det?

6 st (jag skrev fel förra gången när jag skrev 4)

Hur många varianter på AK finns det?

8 st. 4 A*K :heart: och 4 A*K :diamond:

 

Eftersom jag missade 2 kombinationer med AA, så förändrar det uträkningen så en fold blir korrekt om man vet förutsättningarna till 100%, dvs att motståndaren bara spelar så med AA och AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju ha i åtanke att han antagligen gör det här spelet mycket oftare med AA än med AK.[/qoute]

Tja, det är såklart möjligt.

Dessutom är väl sannolikheten att han har AA större än att han har AK, inte tvärtomn, i och med att Hero har två kungar. Finns ju tre A att lägga till första ässet men bara två K.

Nja, där tänker du nog galet. Antag att du har de två svarta kungarna. hur många varianter av AA respektive AK finns det?

6 st (jag skrev fel förra gången när jag skrev 4)

Hur många varianter på AK finns det?

8 st. 4 A*K :heart: och 4 A*K :diamond:

 

Eftersom jag missade 2 kombinationer med AA, så förändrar det uträkningen så en fold blir korrekt om man vet förutsättningarna till 100%, dvs att motståndaren bara spelar så med AA och AK.

 

Jag tänker så att om valet är mellan AA och AK så har han ju garanterat ett A, och sen ett X. X kan vara ett av 3st kvarvarande A eller 2st kvarvarande K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju ha i åtanke att han antagligen gör det här spelet mycket oftare med AA än med AK.[/qoute]

Tja, det är såklart möjligt.

Dessutom är väl sannolikheten att han har AA större än att han har AK, inte tvärtomn, i och med att Hero har två kungar. Finns ju tre A att lägga till första ässet men bara två K.

Nja, där tänker du nog galet. Antag att du har de två svarta kungarna. hur många varianter av AA respektive AK finns det?

6 st (jag skrev fel förra gången när jag skrev 4)

Hur många varianter på AK finns det?

8 st. 4 A*K :heart: och 4 A*K :diamond:

 

Eftersom jag missade 2 kombinationer med AA, så förändrar det uträkningen så en fold blir korrekt om man vet förutsättningarna till 100%, dvs att motståndaren bara spelar så med AA och AK.

 

Jag tänker så att om valet är mellan AA och AK så har han ju garanterat ett A, och sen ett X. X kan vara ett av 3st kvarvarande A eller 2st kvarvarande K.

 

Det är ett väldigt jobbigt sätt att tänka på. Då måste du för att tänka korrekt starta med ett K 1/3 av gångerna eftersom 2 av 6 kort är kungar. Då blir det 2/3 av gångerna 3st AA och 2st AK (när du startar med ett A), och 1/3 av gångerna 4st AK och ingen AA (när du startar med ett K). Detta addar sammanlagt upp till att AK blir mer frekvent än AA med ration 4:3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...