Gå till innehåll

PL7CS - Folda (AT)9A på fjärdegatan mot potbet?


Recommended Posts

Satt och lirade dealers choice på en lokal "pokerklubb" här i Karlstad igårkväll. Stakesen var 10/20 PL, och det kan vara värt att veta att det är en helvetes massa pengar för en arbetslös stackare som mig när jag berättar om handen här nedan.

 

Jag plockar upp (A9)T suited in spades, potbetar UTG dels för att visa styrka och för att slippa betala ett dyrare pris senare på vägen när någon annan pottar mig. Får omslag till 300 tot och bestämmer mig dumt nog att syna, han som slår om sitter på (XX)Q, inte direkt svårt att sätta han på split damer.

 

På fjärdegatan får jag klöver A, nu lyder min bräda (A9)TA och han får en hjärtersexa, hans bräda lyder (XX)Q6, två hjärter öppna. Han pottbettar och jag sätter honom verkligen inte på rolled up damer, men ändå säger något i hjärnan åt mig att lägga mig, hur skulle ni mer rutinerade 7-stud spelare spela den här situationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket pengar sitter du med? 10/20 PL på 7CS låter ju helt sinnessjukt högt om du ör en "arbetslös stackare" med tanke på antalet bettingrundor. Vanligtvis spelar man väl fixed?

 

Kan inte 7CS och eftersom du knappast verkar vara någon expert på det heller, eller ha mycket pengar, verkar det bäl rimligt att det bästa draget är att inte spela. Utöver det skulle jag gissa på att du bör folda när du får omslaget men du säger ju inte ens om alla A, spader, 9:or och 10:or lever så.... men om han slår om pot direkt och sen potbetar på fjärdegatan finns det väl bara utrymmer för en all-in eller fold antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh vänta... Du drog ut honom om vi ska gå på din read (som ju känns rimlig). Vad är det för ny read du har på fjärde som får dig att vilja mucka efter perfekt träff? Att han inte skulle våga beta igen med bara par i damer? Det här känns svårt att svara på för det dina tankar verkar baserade på en (paranoid?) känsla du fick vid bordet.

 

Posta inte pot- och nolimit-händer utan att berätta hur mycket pengar du och motståndaren har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...